inlaat groot of klein

wallie-evo

Well-Known Member
heej mensen


Ik ben bezig met een project om een evo op een wallie te planten:p http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?s=&threadid=50418

nou wou ik en gloomyglow http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?s=&threadid=42774

graag weten wat het voordeel is van een ander membraam (groter inlaat) ik wou gewoon wallaroo membraan gebruiken omdat ik denk dat de spoeling sneller is naar de cilinder met orgineel inlaat in het blok.

gloomyglow heeft een groter inlaat gemaakt met een membraam van een mbx het is de bedoeling om alle 2 met 24 mm te rijden dus wilden wij graag weten wat het beste is met zo'n carburateur,en wat voor voordelen of nadelen dat heeft graag jullie advies
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Orgineel... VS 4-Klepper pas
foxinlaat2.jpg



Binnenaanzicht
foxinlaat.jpg


de 4 klepper moet ik wel met een adapterplaat verhogen en iets kantelen, maar dat is geen probleem om te maken.
 
Mijn mening pak zo groot mogelijk membraam dus niet de org van de wallaroo, beter een 4klepper zoals gloomy hier doet, icm met die 24mm heb je veel betere vulling van ut carter op deze manier
heren beide suc6 ermee....
 
Beter een lange rinlaattraject dan het gare walliemembraan!

Een piaggio heeft ook een behoorlijk lang inlaattraject en blaast ook!
 
heej

oke dus zo groot mogelijk is beter.
zou zo'n mbx membraam voldoen of weten jullie mis een goed iedee om hier wat leuks in te krijgen min of pia pia lijkt mij dan het beste maar er moet dus wel een dikke plaat tussen komme waardoor ik dnke niet echt uit kom mee het frame,ik moet hierdoor denk ik een orgineel spuitstuk gebruikne waardoor het mis wel lukt.


Nou wil ik echt alles uit mijn blokie halen dus wil ok een kort spruitstuk maar dat gaat nie lukken:| hoop dat jullie mis met een mooi iedee komen om dit op te lossen


hoor het nog wel mzzls


wallie evo
 
hmmm klinkt wel intressant.

het mooie van een MBx membraam is, is dat hij korte en lang kleppen heeft, dus een gekke tophoek.

Als ik dat membraam pas ga maken d.m.v een adapter stuk, moet ik dan rekening houden met de richting van het gas?
Het meest logische lijkt me om hem iets naar de onderkant van de krukas wangen te sturen, maar het orginele membraam staat vol op de boosterpoort gericht.
dus welke kant moet dat gas op??
 
Last edited:
zou dit mis iets zijn voor op mijn wallie of fox

artmaxi.jpg


ik weet niet of die door laat goed is de membraam staan schuin gericht weet niet of dit kitje goed zal voor mijn setup


p.s is 25mm
 
dit kit( of iig het adapter stuk+membraam is perfect
als je je inlaat zo aanpast als glommy dat heeft gedaan.
De hoek waarin hte mengsel dan het carter in komt is bijna
perfect en je inlaat word hierdoor vele malen groter(dus icm 24mm eigenlijk ideaal) suc6 ermee verder
 
Originally posted by Sander
http://hosted.cryptapix.nl/upload/artmaxi.jpg
is dit geen membraan-set voor een honda?


ja klopt, en past op het vl9 membraan wat voor peugeot/honda/kymco is.


membraam is mooi, adapterding is mooi, alleen spruitstuk in verkeerde bocht (voor wallie/fox) en te lang, maar dat is nog vrij simpel te maken.
 
het is een kitje voor peug, dus niet voor mina vert. (dat is weer een ander setje :))Wat gloomy bedoelt "het past op het vl9 membraam" zal die waarschijnlijk de inlaat bedoelen(dus dat het op het carter peug past) want aangezien er een 4klepper inkomt is er geen spake meer van de vl9 ;):)
 
Back
Top