This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Injectie expert gezocht

wallie-evo

Well-Known Member
Hello beste mensen

Ik heb weer wat in me bol, ik wil weer is wat maken wat er nog nie is(hoop ik).

Ik wil een runner 4t blok(200/180/125) om bouwen naar injectie.

Nou wil ik er veel info over hoe en wat.

Ik wil eigelijk een bestaand systeem over zetten, en nou dacht ik aan bijv het systeem van een ditech.
Maar mij lijkt dat het ecu op nieuw ingesteld voor moet worden(of hoe zit dit precies).
En ik denk aan grotere injector, maar kan dit dan wel weer aangsloten worden op het ditecht systeem.
Kortom ik wil eigelijk veel weten, ik wil dus straks een lopen 4t injectie blok om er later een turbo op te zetten.

Dus als jij er veel verstand van hebt en mij voor uit kan helpen dan ben ik er erg blij mee.


ALLEEN REAGEREN HIER ALS JE ER VEEL VAN AF WEET!!
 
Het systeem van een ditech lijkt me hiervoor niet echt geschikt. Een ditech gaat eerst benzine met gecompresseerde lucht vermengen en het dan pas te injecteren in de cilinder (er zijn dus in feite twee injetoren). Een van de redenen waarom dat gedaan wordt is omdat er bij een tweetakt minder tijd is tussen twee opeenvolgende arbeidslagen en er dus een minder goede menging kan onstaan tussen lucht en benzine, wat behoorlijk belangrijk is.

Volgens mij ga je beter zoeken naar een echt 4-takt injectiesysteem om dat aan te passen aan de runner. Misschien eens beginnen zoeken naar een 1-cilinder moto met injectie? Dat zal makkelijker werken, vooral ivm het motormanagement, scheelt em een hoop in het programmeren, tenzij je daar veel van kent...
 
Oke weten we dat ook weer aan die info heb ik wat want ik ben een noob op het gebied van injectie.

Maar ik kan wel zoeken naar een 1 cilinder injectie systeem maar waar moet ik op letten?
En kun je alle ecu her programeren(als dit nodig is)?
 
De meeste ECU's zijn met de nodige kennis en het nodige materiaal wel te herprogrammeren. Een andere optie is een zelfbouwkit kopen en heel het systeem zelf maken. Er zijn namelijk zo'n kits op de markt waar je alle sensoren en de computer kan kopen, alles netjes installeren en je motormanagement zelf schrijven. Ik weet dat het bij oude kervertjes en porches wel meer wordt toegepast, maar ik kan je geen url geven...
 
Ik heb enkele jaren geleden tijdens een stage bij welbekende tuner een paar injectie systemen op motoren gebouwd (V-max, supercharged GSXR).
Voor de V-max gebruikten we gasklephuizen van BMW boxers (misschien dat een gasklephuis van een BMW K75 voor een 4T scoot wel dienst kan doen, weet ik nog wel liggen). De sturings module kwam van bij HPI. Vrij eenvodige module, die enkel het toerentalsignaal van de CDI afneemt en de gasklepstand via een POT meter op het gasklephuis de stand van de vlinderklep meet. In de module zitten een 10 tal regel schroefjes, met bij ieder schroefje een LEDje. Bij een bepaalde gasklepstand ging het welbepaalde LEDje branden en kon je de openings tijd van de injector regelen (best op de testbank afregelen). Dus geen terugkoppeling van Lambda of andere sensoren.
Waar ik over spreek is ondertussen al bijna 6 jaar geleden en volgens mij hebben ze bij HPI sinds toen ook niks meer doorontwikkeld, ik weet ook niet of ze die modules nog verkopen (kan je best zelf even informeren bij HPI).
 
Ik heb nu een kitje op het oog die volgens het bedrijf zeer makelijk in te stellen is door een programmatje, het zou gaan om een soord grafiek die je op je computer heel makelijk kan aan passen op het hoevelheid brandstof die je wilt hebben.
Er zijn ook uitbreidingen voor met lamdasonde en andere meet sensors.
Ik heb er wat info van op gevragen, maar ik zal zelf wel een injector moeten regelen en een gasklephuis.

Anton ik heb je een pm gestuurd voor verder info over die gasklephuis.