Howto Inhouden gas, en heel hoog stationair lopen

Ik heb een Zenith, 25km hij loopt al een jaar als een zonnetje! Heb er nadat de originele uitlaat echt verstopt zat, een Teknigas uitlaat erop gezet en hij trekt flink hard, topsnelheid ligt op 42km/u nu.
Maar van de week had ik voor het eerst een lege benzinetank. 1 dag later opeens begon hij in te houden met gas geven, alleen als de motor warm loopt houdt hij in. En tegelijkertijd begon ook dat als ik wil stoppen, dat hij vet gas blijft geven! Net extreem hoog stationair lopen is het. Ik heb al aan mijn stationair stelschroef gedraaid achter mijn luchtfilter, maar dat helpt niks...
Wat zou het probleem hoogstwaarschijnlijk zijn?

Groetjes, Patrick John de Bie
 
Advertisement - register to remove this

Aahhh dat zou het best eens kunnen wezen. Toen ik hem kocht dik een jaar terug, reed hij 25, maar met die nieuwe Teknigas terugloop kwam ik erachter dat er hoogstwaarschijnlijk een racekoppeling in zit (had ik vroeger ook op m'n Zenith) want opeens bleek hij verborgen powers te hebben, en voel dit natuurlijk aan het directe gasgeven en trekkracht. Ik heb nog niet eens de varioring eruit gehaald. Maar logisch dat er dan ook een grotere sproeier in moet ja. Zal moeten kijken welke
Heb je wel een grotere sproeier gemonteerd?
Deze mag wel een maat of 10 groter dan origineel.
maar er nu inzit.

Ik upload ff 2 video'tjes dan kun je zien hoe hij rijdt (ehh, reed ja) volgens mij als een zonnetje of niet? Voor een 27 jaar oude scooter!?
Maar dan zal er wel een korreltje vuil uit mijn lege benzinetank mee zijn gereisd richting mijn carborateur denk je niet? Dat m'n sproeier, buiten om dat ie wat groter mag/moet, een beetje verstopt is geraakt met een vuiltje uit m'n tank?
 
Vaak komt het ook door weersverandering. Hij kan met de standaard sproeier “goed” lopen in de zomer, maar in de winter als het kouder is en de lucht anders is dat je het dan pas merkt.
Ik ken de Zenith maar al te goed. Komt namelijk uit mijn tijd. Je had destijds een Buxy, Zenith en SpeedAke.
Vrijwel identiek met wat kleine verschillen.
Check even de sproeier. Zit als het goed is 54 in.
 
Vaak komt het ook door weersverandering. Hij kan met de standaard sproeier “goed” lopen in de zomer, maar in de winter als het kouder is en de lucht anders is dat je het dan pas merkt.
Ik ken de Zenith maar al te goed. Komt namelijk uit mijn tijd. Je had destijds een Buxy, Zenith en SpeedAke.
Vrijwel identiek met wat kleine verschillen.
Check even de sproeier. Zit als het goed is 54 in.

Ik had vroeger ook een Zenith en een Buxy en een Speedake! Niet alle 3 tegelijk hoor Ik ga het checken, maar niet nu buiten met al dat vuurwerk nu, maar komt goed thx!!!
 
Back
Top