In hoger beroep gaan?

R08813

Leet
Hey allemaal,

Vraagje: Wat kan ik hieraan doen?

Verhaaltje in 't kort: Rij op mijn snorbrommer, wordt meegenomen naar 't politie bureau en moest op de rollerbank. Moet de brommer zelf aanrennen en ik moet hem om de rollerbank zetten. De koeling was niet gericht op de cilinder van mijn snorbrommer, de wielklem is niet vastgezet. Resultaat 0.4 kw -> 70 euro boete. Ook werd de brommer niet warm gereden en was de meting niet eens halve minuut. Korter dan een minuut zoals voorgeschreven.

Ik teken vervolgens bezwaar aan op de punten die ik hierboven weergeef.

Dit was de reactie van de agent:
Betrokkene stelt in zijn bezwaarschrift dat zijn voertuig niet was vastgezet door middel van een wielklem op het voorwiel. Dit zou kunnen kloppen. Voor een juiste meting is dit echter niet relevant. Het vermogen wordt het achterwiel geprocuceerd. Ook met een vastgezet voorwiel is het niet gebruikelijk dat het achterwiel van een bromfiets zijdelingse bewegingen over de rollen maakt.

Dat de meeting niet lang genoeg heeft geduurd, zou alleen maar in het voordeel van de betrokkene kunne werken. Een warme motor functioneerd optimaal waardoor het voor het betrokkenen voertuig mogelijk op hoger vermogen was uitgekomen

De koeling voor de moter was tijdens de test wel degelijk op de motor gericht.

Kortom :
- Agent geeft toe het voorwiel niet vast te hebben gezet.
- Niet de motor heeft laten warmdraaien.
- Een tekorte test heeft genomen.
- Ook geeft hij aan dat 't om een bromfiets gaat, terwijl het om een snor-fiets gaat.

KAN IK HIER WAT MEE??? Heeft het zin om in hoger beroep te gaan??
Regels en instrumenten zijn er bij een rollerbank niet voor niets toch?
Dus vind ik dat ze ook naar toebehoren gebruiikt moeten worden.

Vast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

hoger beroep is toch gratis dus zou het sowieso doen. Of ze nu willen of niet, het staat er dat hij het niet heeft gedaan. Dus daar heb je sowieso wat aan.

Het is wettelijk voorgeschreven dat dit allemaal moet, dus waarom mag hij het dan niet doen?

En die voorwielklem moet sowiso wel, want anders kan dus het achterwiel heen en weer gaan.

Je moet nu wel betalen, maar als ze je beroep gegrond verklaren krijg je je geld terug!

En zoals je zegt regels zijn regels, voor ons ook dus ook voor hun.
Tis misschien niet echt een vergelijking voor de OvJ, maar je gaat dan toch ook niet zeggen van ik ree 80 omdat er toch geen zijstraten waren en er was geen verkeer, dus daarom heb ik niemand in gevaar gebracht, dus was het niet noodzakelijk om langzamer te gaan rijden.... vind ik zelfde als die gast zegt over je voorwielklem!
 
heb je al een keertje bezwaar gemaakt of is dit de eerste keer dat je bezwaar maakt?

Volgens mij was bezwaard(1e keer), kon je doen zonder te betalen, als je nog een keer in beroep wil gaan moet je betalen, en kan je je geld terug krijgen
 
Ik heb 1 x bezwaar aangetekent, daar kreeg ik de brief van terug met de mening van de agent. Dus nu moetk in hoger beroep gaan, nutteloos systeem hoor :S is alweer 3 maanden geleden en fatsoenlijk afhandelen kan je dit niet.
 
nee idd, maar nu moet je volgens mij gewoon betalen, en in hoger beroep gaan. Daarna kan je nog een keer dat doen, maar als je dat verliest, kost het je ook nog proceskosten enzo:(

Maar staat dat niet achterop de boete? Anders zal ik het nog wel even nazoeken voor je als je niets kan vinden
 
naja weet niet precies wat er in jouw eerste brief helemaal stond en wat je allemaal terug hebt gekregen, kan je die brieven anders even scannen, en hier posten / pm-en?

En ik weet ook niet wat jij toen je aan werd gehouden tegen de agent hebt gezegt...

Agent zit nog wel fout enzo maarja als er nog iets anders tegen jouw is, b.v. je hebt iets fouts gezegt, ja dan heb je weer geen kans!
 
Back
Top