Belgie: Wat gaan de flikken doen als...?

Alex-_-

Well-Known Member
Kga deze week ongeveer mijn nitro met een 70cc pinasco met sito plus uitlaat krijgen. Afgesteld op 50 km per uur.

Als het controle is en ik rijd +- 50 km per uur...gaan ze ook kijken of ik geen 70cc heb en men scooter WEERAL wegnemen toen ik +99 ging?

Een doorsnee flik ziet toch niet of ik een 70cc of een 50cc heb? Of wel?

Beetje informatie graag.

Bedankt
 
Advertisement - register to remove this

sito plus is een legale uitlaat tenminste in nederland dan. Als ik jou was zou ik gewoon een orginele/vervangings cilinder halen zoveel kost zo een niet.
 
zie je totaal niet van buitenuit tenminste als het giet moest het alu zijn zou je hem best met zwarte hittebestendige lak spuiten of je hangt er ook aan en zorg gewoon zoals eerder vermeld dat je met een sito zit en ori luchtfilter
 
Dat moet je vragen aan die kerel dat da gaat doen voor mij ;)

En ik weet wel dat ik de binnenkant niet moet spuiten ;) maar euhm...als men cilinder zwart is...gaan ze niet denken...daar scheelt iets aan? niet origineel wrs?
 
mijn ori cil is zwart
weet nie hoe het bij jou zit

maar met zwarte cyl kun je ori imiteren

nog beter door hem eerst roodbruin te spuiten

en dan zwart
en wat beschadigingen maken

(NET ROEST)
 
als ik jou was, zou ik gewoon een 50 cc nemen. je vario begrenzen. Dan rij je ook 50 en kunnen ze je ook niet je cilinder afnemen. hoef je die niet zwart te spuiten en eht is makkelijker afstellen.
 
ben ooit eens tegengehouden geweest met mijn 70cc hebo en ik had hem ook vlug laten afstellen op 50. ze keken er eigenlijk niet naar om naar de cilinder. ze vroegen wel waarom ik powerfilter zitten had.
 
Ik heb dus een e gekeurde uitlaat op men scooter maar wat houd dat nu in? Want hij gaat er wel harder van, dus wat heeft dat e keur nou voor zin? Want je krijgt toch gewoon een boete als je op de roller moet lijkt mij.
 
Als je harder gaat, krijg je boete en nemen ze je uitlaat af. Je gaat namelijk te hard :) Zelfs als ie niet te hard gaat en ze zien een terugloop uitlaat, gaan ze vermoeden dat dit niet klopt en nemen ze hem mee voor technische onderzoek.
 
ProjectRox said:
Ik heb dus een e gekeurde uitlaat op men scooter maar wat houd dat nu in? Want hij gaat er wel harder van, dus wat heeft dat e keur nou voor zin? Want je krijgt toch gewoon een boete als je op de roller moet lijkt mij.

Goed gekeurd zolang de begrenzers er nog in zitten.
Maar waarschijnlijk is bij jou de prop er al uit gehaald. Dus geen goed gekeurde pijp meer :)
 
A-Bizar said:
Goed gekeurd zolang de begrenzers er nog in zitten.
Maar waarschijnlijk is bij jou de prop er al uit gehaald. Dus geen goed gekeurde pijp meer :)
Volgens mij heeft het met het geluid te maken, voor auto's en motoren kun je ook uitlaten kopen zonder keurmerk (die wel of niet teveel herrie maken) maar bij die uitlaten zal het echt niet om begrenzers gaan.
 
Had een SR gehaald en die lag uitelkaar en die uitlaat zat er bij. Nou jah boeiend zo vaak is hier niet een roller :). En dat was zo met de nieuwste runners. Die hadden een standaard uitlaat die terugloop was. Hadden ze een rechtzaak aangespannen en gewonnen of zo. Stond op hun site. Als je werd gepakt met standaard uitlaat kon je ze aanklagen en verwijzen naar die zaak of zo.
 
KoB said:
Volgens mij heeft het met het geluid te maken, voor auto's en motoren kun je ook uitlaten kopen zonder keurmerk (die wel of niet teveel herrie maken) maar bij die uitlaten zal het echt niet om begrenzers gaan.

voor auto's ligt het snelheids limiet wat de auto mag halen wat hoger he (+/- 250) :)
In elke (in nederland) goed gekeurde pijp die ik in mijn handen heb gehad, zat een prop.
 
A-Bizar said:
voor auto's ligt het snelheids limiet wat de auto mag halen wat hoger he (+/- 250) :)
In elke (in nederland) goed gekeurde pijp die ik in mijn handen heb gehad, zat een prop.
Dat is wel zo, maar als je de prop eruit haalt en je scooter voldoet nog steeds aan de eisen (luchtverontreiniging, maximum geluidsniveau van 97dB (90dB voor snorfietsen e.d.) en het maximum vermogen/koppel) dan is er volgens mij niks aan de hand.

Maar wat dat betreft is de wetgeving niet echt duidelijk want ik zie op verschillende sites dat het max. vermogen van een bromfiets 0,7kW mag zijn, maar in het voertuigreglement staat het volgende:
m. bromfiets: motorrijtuig op twee of drie wielen, met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 45 km/h, uitgerust met een verbrandingsmotor met een cylinderinhoud van ten hoogste 50 cm3 of met een elektromotor en niet zijnde een gehandicaptenvoertuig; motorrijtuigen die op de in artikel 5.6.1, tweede lid, bedoelde wijze zijn voorzien van één of twee gele of oranje platen dan wel gele of oranje vlakken, worden mede als bromfiets aangemerkt; als bromfietsen worden voorts aangemerkt vierwielige motorrijtuigen:

a. met een ledige massa van minder dan 350 kg, de massa van de batterijen in elektrische voertuigen niet inbegrepen,

b. met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 45 km/h, en

c. uitgerust met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking met een cylinderinhoud van ten hoogste 50 cm3 of uitgerust met een ander type motor met een netto maximum vermogen van ten hoogste 4 kW;

Maar om op de uitlaat terug te komen, als je het voertuigreglement doorspit hebben ze het over het geluidsniveau en luchtverontreiniging en wordt je doorverwezen naar richtlijn 92/61/EEG, maar daar staat niet dat een keurmerk verplicht is, ook hier hebben ze het over bepaalde richtlijnen (Waar een uitlaat zonder keurmerk ook aan kan voldoen) die betrekking hebben tot het geluidsniveau en luchtverontreiniging.

Misschien is dit artikel ook wel leuk om te lezen (Gaat wel over de uitlaat van een auto, maar er wordt ook verwezen naar de wet Mulder en die heeft volgens mij ook betrekking op bromfietsen).

Ik zal misschien wel ergens overheen hebben gelezen, maar dat maakt mij toch niet uit, als ze mij aanhouden op m'n Fox snor (70cc Malossi, MK Pro Race...etc.) ben ik toch het haasje.
 
Back
Top