Schakelbrommer met wok inschrijven in belgie

a.avc6262

New Member
Ik heb een schakelbrommer voor een goeie prijs gevonden. Ik woon in belgie en deze brommer is uit Nederland en heeft een wok. Kan in deze inschrijven in belgie en gaat die wok dan weg of moet ik die opnieuw late keuren in belgie
 
Advertisement - register to remove this

Kan in deze inschrijven in belgie en gaat die wok dan weg of moet ik die opnieuw late keuren in belgie
Dat kan je het beste informeren bij de Belgische RDW (of hoe het daar heet)
Mag aannemen dat je de brommer moet laten keuren om een Belgisch kenteken te krijgen.
Een Nederlandse WOK doet in deze niet ter zake.
Die geldt immers voor het NL-kenteken en voor het rijden op de Nederlandse wegen.
De brommer moet wel uitgevoerd/geëxporteerd worden en dus van het NL-kenteken afgehaald worden.
Hier krijg je documenten van en die heb je in België nodig.
Zie onderstaande link:

Zou me maar eens goed verdiepen in de materie voordat je overgaat tot aanschaf.
Het is een heel traject dat je moet volgen en of dat de moeite waard is...

Persoonlijk zou ik de moeite niet nemen en een brommer met Belgisch kenteken zoeken.
Tenzij het een heel bijzonder/exclusief exemplaar betreft...

Heel veel succes met je beslissing.
 
beste informeren bij de Belgische RDW
De Belgische RDW heet autoveiligheid maar of je hier aan het juiste adres bent geen idee.
Ik denk eerder de DIV (=dienst inschrijving voertuigen)

Maar waarom ga je niet even informeren bij een Belgische brommerzaak, die kunnen je gegarandeerd helpen met je vraag.

Maar buiten de kentekenpapieren van Nederland heb je ook een gelijkvormigheidsattest nodig in Belgie, ik weet niet of dit in Nederland ook bij de brommerpapieren behoord, op dit gelijkvormigheidsattest staan de technische gegevens van het voertuig.

Een soort bewijs van typegoedkkeuring in Belgie zeg maar, als je dit niet hebt moet je dit ook nog gaan aanvragen bij de importeur en dit kun je natuurlijk alleen maar krijgen als de brommer in de exacte uitvoering ook in België ooit is goedgekeurd en ingevoerd.

Dit alles kost geld en je eigen vrije tijd ( misschien wel een verlofdag ) en of de prijs van de brommer dan nog gunstig uitpakt is dan nog maar de vraag....
 
De Belgische RDW heet autoveiligheid maar of je hier aan het juiste adres bent geen idee.
Ik denk eerder de DIV (=dienst inschrijving voertuigen)

In NL is de RDW het overkoepelend orgaan voor alle gemotoriseerde voertuigen.
Nu weet ik dat het in België anders heet en ook gesplitst is...
 
Misschien er toch vanaf gezien?? :relieved:
Dat denk ik ook, is ook geen probleem, alleen jammer dat men niks laat weten.

Ik kan me daar wel eens over ergeren, vaak toch wel wat moeite in gestoken, geprobeerd het zo goed mogelijk en uitgebreid als nodig te verwoorden, zodat het ook op het andere beeldscherm begrepen wordt, en daarna, "de grote stilte".

Echt jammer.....
 
Back
Top