ik heb een nico lola scooter 4 takt

Status
Not open for further replies.

davidde22

New Member
ik heb een nico lola rijd nu 28 maar wil hem toch wat opdrijven nu heeft geen vario ring dus weet ik niet wat hem nig kan begrenzen kent iemand het model en weet iemand waar de begrenzer zit ?
 
Advertisement - register to remove this

Hi,

Ik heb onderzoek gedaan en de Neco Lola is een kopie van de AGM VX50, dit zijn dezelfde scooters.
De CDI van de AGM zit onder je treeplank, dus dat rubbertje eraf trekken en je ziet je accu + je cdi ernaast.

Maar weet je zeker dat je geen varioring heb ? MET varioring horen deze scooters 28 op teller te lopen, zonder varioring tussen de 35-40 op teller.
Omdat deze scooters (ook andere merken) gewoon een kopie zijn van de AGM, zijn de onderdelen ook van elkaar. Alleen ik weet hier weinig van en waarschijnlijk andere forum-leden ook, voor zulke dingen zal ik naar een scootershop gaan. Want dit is een onbekend merk voor mij, en de scooterzaken kunnen op kenteken via hun systeem onderdelen vinden.

Hier een linkje van EEN begrenzer:
 
Hi,

Ik heb onderzoek gedaan en de Neco Lola is een kopie van de AGM VX50, dit zijn dezelfde scooters.
De CDI van de AGM zit onder je treeplank, dus dat rubbertje eraf trekken en je ziet je accu + je cdi ernaast.

Maar weet je zeker dat je geen varioring heb ? MET varioring horen deze scooters 28 op teller te lopen, zonder varioring tussen de 35-40 op teller.
Omdat deze scooters (ook andere merken) gewoon een kopie zijn van de AGM, zijn de onderdelen ook van elkaar. Alleen ik weet hier weinig van en waarschijnlijk andere forum-leden ook, voor zulke dingen zal ik naar een scootershop gaan. Want dit is een onbekend merk voor mij, en de scooterzaken kunnen op kenteken via hun systeem onderdelen vinden.

Hier een linkje van EEN begrenzer:
 
hi,
ja weet het zeker zit geen vario op zit juist de glade bus.... cdi dat naast de batterij zit er wel op maar als ik dit ontkoppel start hij niet onsteekt wel maar wil niet starten ...rijd nu zo 28
 
hi,
ja weet het zeker zit geen vario op zit juist de glade bus.... cdi dat naast de batterij zit er wel op maar als ik dit ontkoppel start hij niet onsteekt wel maar wil niet starten ...rijd nu zo 28
Varioring er niet op.. ok vreemd.
Je CDI moet je ook niet unpluggen, dit zorgt dat je motor vonken krijgt.. dat is logisch.
Hij ontsteekt dan ook niet. Je hoort dat je startmotor draait en probeert te starten, maar binnen in de motor krijgt ie geen vonk
 
ok wat begrenst hem dan ?
De CDI waarschijnlijk, kan nog iets zijn maar dat weet ik niet, ik kan je scooter niet vanaf een beeldscherm beoordelen jammer genoeg,
Wel is het handig om te weten welk bouwjaar de scooter is etc etc
 
Last edited:
De CDI waarschijnlijk, kan nog iets zijn maar dat weet ik niet, ik kan je scooter niet vanaf een beeldscherm beoordelen jammer genoeg,
Wel wil ik weten wat het bouwjaar is, wat je zelf eraan gedaan hebt etc etc, gewoon wat meer info over je scooter.
het bouw jaar is 2016 maar lees hier nu dat er en draadje zou zijn in de cdi dat je moet door knippen...zelf nog niks gewoon gekeken of er een vario ring in zat en er zat geen .
 
bij de agm vx 50 moet je een roze draad doorknippen aan de cdi dat ik wet ik lees op een ander forum
Zoals ik net gelezen hebt hebben de meeste retro scooters geen varioring.
Heb je jou scooter nieuw gekocht? Heb je een manual van de scooter?

Het klopt dat je deze cdi kan ontgrenzen door een draadje door te knippen en dan ben je van al je begrenzingen af en gaat ie zo hard als de motorblok kan, dat kan gaan oplopen tot 80kmu en zelfs harder.

Als je een manual hebt is dit beter te overzien hoe en wat. Je kan ook naar een scooterzaak gaan en vragen hoe je je cdi kan ontgrenzen. Meeste zaken zijn hier wel gul in om dit te doen/ te vertellen.
 
Op een site heb ik het volgende gevonden:
Er zijn veel verschillende Chinese retro scooters, wij van Scootparts hebben dit grotendeels uitgezocht voor u. Alle China scooters zijn voorzien van een 50cc 4-takt motorblok, dit blok wordt GY6 (139qmb) genoemd. Deze motorblok onderdelen zijn allemaal hetzelfde.

hier zie je de site.
 
bedankt zie hem er tussen staan maar kan hem niet opzoeken is raar het is een 50 cc geraken jullie erop ? Is wel met mijn gsm dat ik op de site ben
 
bedankt zie hem er tussen staan maar kan hem niet opzoeken is raar het is een 50 cc geraken jullie erop ? Is wel met mijn gsm dat ik op de site ben
Ik zie sws de Neco Lola nergens staan. Maar de AGM wel.. dus ik zal lekker motorisch op de AGM gaan zoeken.
 
David,

als je de carterkap ervan af schroeft, en de scooter is begrensd zoals in dat fotootje beweerd wordt, zie je op de koppelingsbel een nokje.
Ook zie je dan een sensor die lijkt op de pickup-spoel bij je vliegwiel.
Vanuit deze sensor loopt een draadje naar je cdi, dit draadje moet je afkoppelen.
Volgens mij zit er zelfs een stekkertje onder je blok, deze kun je dan uit elkaar trekken en niet doorknippen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top