Dealer onderhouden wil niet altijd zeggen dat dit goed en serieus gedaan is!
Je schrijft je hebt de vorige maand de scooter al een service beurt gegeven, wat heb je gedaan/gecontroleerd?
Omdat de scooter toch al wat km's gemaakt heeft zou ik beginnen met het controleren van de staat van de vario, de rolletjes, de koppeling en de V-snaar.
Als je de vario dan toch los hebt kun je gelijk controleren of de variobus al een gladde bus is of nog eentje met een opstaande rand of zelfs soms een varioring.
Als er nog de originele bus in zit zou je wat snelheidswinst kunnen behalen door deze te vervangen met een gladde bus of indien een verdwaalde varioring, deze te verwijderen.
Zijn de bovengenoemde zaken in orde of in orde gebracht en de scooter loopt nog steeds niet goed, dan toch maar even de compressie (laten) meten.
Als de compressie niet goed is of andere dingen versleten zoals lagers, kun je altijd nog overwegen om het hele blok te reviseren want een goed blok reviseren heeft naar mijn mening weinig nut en kost alleen maar een hoop geld.
Verder misschien de carburateur reinigen en het membraan en luchtfilter controleren.