scooter snel iets zachter laten lopen

yoran1911

Member
mijn scooter een onbegrensde vivacity uit 2005 loopt iets van 75/80, alleen mijn vader wil dat ie 55 loopt. Heeft iemand een manier zonder er aan te sleutelen heb snel even wat zachter te laten lopen?

ik heb al wat lucht uit de banden gedaan en de tank en buddy vol gegooid met zware spullen ik zelf weeg 63 kilo mijn vader 100+ . zou dit al genoeg zijn of heeft iemand nog een idee.

gr
 
Advertisement - register to remove this

door te zachte banden gaat je motorblok naar de kloten.

van 75 naar 55 zonder te sleutelen gaat je niet lukken, ik betwijfel ook of je vader niet slim genoeg is dit soort trucjes te merken.
 
door te zachte banden gaat je motorblok naar de kloten.

van 75 naar 55 zonder te sleutelen gaat je niet lukken, ik betwijfel ook of je vader niet slim genoeg is dit soort trucjes te merken.
voor 2 km zou het toch geen kwaad kunnen? en wat zou ik moeten sleutelen dan? de varioplaat erin is alleen geen optie
 
Als je een brommer sneller wilt laten lopen haal je de begrenzingen eruit. Wil je hem langzamer laten lopen doe je die begrenzingen er weer op.

Bij jouw brommer zijn de begrenzingen, voor zo ver ik weet, een varioplaat en een prop in de uitlaat
 
Originele uitlaat erop zetten.. Want als die 80 gaat vraag ik me af of dat de uitlaat nog wel origineel peugeot is.

En dan de originele vario en varioplaat(begrenzer plaat) er terug erin schroeven en dan uitshimmen met ringetjes eronder.
 
Zo moet het blok veel te hard werken om vooruit te komen. Met een verschil van 0,3 bar ofzo zou dit niet veel uitmaken natuurlijk, maar dan merk je qua snelheid natuurlijk ook geen of nauwelijks verschil
 
Ik denk dat @yoran1911 al straf heeft gekregen van zijn vader omdat hij z'n brommer opgevoerd heeft zonder medeweten van z'n ouders. :)
Hij heeft niks meer van zich laten horen na zijn vraag dus waarschijnlijk was een tijdelijke fix, om de scooter minder snel te laten rijden voor de testrit van z'n vader, niet snel genoeg.
 
Last edited:
Ik denk dat @yoran1911 al straf heeft gekregen van zijn vader omdat hij z'n brommer opgevoerd heeft zonder medeweten van z'n ouders. :)
Hij heeft niks meer van zich laten horen na zijn vraag dus waarschijnlijk was een tijdelijke fix, om de scooter minder snel te laten rijden voor de testrit van z'n vader, niet snel genoeg.
haha nee ben gewoon niet heel actie, mn vader heeft nog steeds niet getest en er zit inderdaard geen standaard uitlaat onder
 
haha nee ben gewoon niet heel actie, mn vader heeft nog steeds niet getest en er zit inderdaard geen standaard uitlaat onder
Originele uitlaat eronder helpt al heel wat.
Maar dan zul je de carberateur ook wel opnieiw moetten afstellen.
Mis begrenzer erin, maar bij 2takt weet ik niet of dat zo'n succes is.
 
haha nee ben gewoon niet heel actie, mn vader heeft nog steeds niet getest en er zit inderdaard geen standaard uitlaat onder
een maat van me heeft ooit een rollerbank overleefd door zijn luchtfilter zowat dicht te tapen. hierdoor liep de brommer beroerd maar wel netjes 43 op de rollerbank hahaha. daarna de tape er weer afgetrokken en door scheuren.
 
een maat van me heeft ooit een rollerbank overleefd door zijn luchtfilter zowat dicht te tapen. hierdoor liep de brommer beroerd maar wel netjes 43 op de rollerbank hahaha. daarna de tape er weer afgetrokken en door scheuren.
haahha, maar denk dat mn vader dat wel zou merken
Post automatically merged:

Originele uitlaat erop zetten.. Want als die 80 gaat vraag ik me af of dat de uitlaat nog wel origineel peugeot is.

En dan de originele vario en varioplaat(begrenzer plaat) er terug erin schroeven en dan uitshimmen met ringetjes eronder.
zou een normale cito uitlaat veel verschil maken heb nu een proma terugloop uitlaat
 
Last edited:
Om de motor een beetje te ontzien zou ik eerder gaan voor het smoren van je inlaat of uitlaat.

Ik zou zoals gezegd gewoon een zwart stuk ductape over de inlaat van je luchtfilter plakken. Beetje mee spelen maar dat moet wel lukken zonder veel te kutten.
 
een maat van me heeft ooit een rollerbank overleefd door zijn luchtfilter zowat dicht te tapen. hierdoor liep de brommer beroerd maar wel netjes 43 op de rollerbank hahaha. daarna de tape er weer afgetrokken en door scheuren.
Zo hebben we een zip 80 door de rdw keuring laten komen geloof het of niet
 
Als je een cvk carb hebt met een plastic zwarte deksel , zou je in het deksel , aan de binnenkant een schroef kunnen draaien , en zo de gas schuif tot een bepaalde hoogte kunnen begrenzen. Zat er bij mijn grande retro ook in als begrenzer .
 
Back
Top