Scooter wordt snel heet

Soussie

New Member
yoo

Ik heb een probleem waarbij mijn cilinder na 1km of zelfs minder, de 90 graden aantikt op mijn koso temp teller. Waardoor ik elke keer moet stoppen. Pas een nieuwe cilinder ingestoken, waarvan alles goed is op aangesloten. Alle suggesties zijn welkom.

Yamaha Jog RR (LC)
Setup:
70cc Stage 6 Streetrace
23mm Polini CP carb
Membraan+spruitstuk Stage 6
Malossi vario en koppeling
Stage 6 waterpomp
Yasuni 40th evolution (Yasuni R)
 
Advertisement - register to remove this

na 1 km?? dan heb je er geen koelmiddel in of pomp werkt niet. Denk dat je meter niet goed is. als je 90 graden meet na een km dan meet je een lege ruimte of een enorme luchtbel waar je meter in zit. Waarom een nieuwe cilinder? had de oude dit ook of andere reden?
 
Is het een Frisse Radiateur , die goed kan doorstromen ?
Is die al wat ouder , eens een X een Nachtje gevuld laten staan met Gootsteen Ontstopper , of met Azijn .
Is de Thermosstaat er uit ?
Draait de Waterpomp de juiste kant op ?
Goed ontlucht ... met voorwiel op een stoel bijv:
Sorry ... dat zijn Enige dingen die bij mij opkomen .
 
Is het een Frisse Radiateur , die goed kan doorstromen ?
Is die al wat ouder , eens een X een Nachtje gevuld laten staan met Gootsteen Ontstopper , of met Azijn .
Is de Thermosstaat er uit ?
Draait de Waterpomp de juiste kant op ?
Goed ontlucht ... met voorwiel op een stoel bijv:
Sorry ... dat zijn Enige dingen die bij mij opkomen .
als dit de originele pomp is zou hij mee moeten draaien in de richting waarop het vliegwiel draait. Anders zou de motor toch andersom draaien??(achteruit)BTW de JOO E.D berichten zijn over het algemeen vrij bijzonder qua vraagstelling momenteel welke me vaak doen denken aan fantasie verhalen.
 
Last edited:
na 1 km?? dan heb je er geen koelmiddel in of pomp werkt niet. Denk dat je meter niet goed is. als je 90 graden meet na een km dan meet je een lege ruimte of een enorme luchtbel waar je meter in zit. Waarom een nieuwe cilinder? had de oude dit ook of andere reden?
waterpomp is niet zo heel oud maar zou best kunnen, tempmeter is geen eens 10km oud en de koelsysteem is ontlucht bij de cilinder. En ook nog de dop losgedraaid bij de kvs tank.
Is het een Frisse Radiateur , die goed kan doorstromen ?
Is die al wat ouder , eens een X een Nachtje gevuld laten staan met Gootsteen Ontstopper , of met Azijn .
Is de Thermosstaat er uit ?
Draait de Waterpomp de juiste kant op ?
Goed ontlucht ... met voorwiel op een stoel bijv:
Sorry ... dat zijn Enige dingen die bij mij opkomen .
Radiateur is nog goed, in principe is alles ong 500 a 600 km geleden geplaats buiten de temp meter. De thermostaat zit er niet in.
 
Beste is ontluchten met het voorwiel omhoog , op een stoel of zo , met de Dop van de KVS tank af , kan enige tijd duren voordat lucht er echt goed uit is .
 
Wordt de motor echt zo heet of lees je dit enkel af op die Koso meter?

Oliepomp in orde?
Thermostaat in orde, anders even proberen zonder, maar dit had @Brute-Force al opgemerkt.
 
Back
Top