Scooter wordt warm

Sam.p

New Member
Scooter super snel heet

Hallo, ik heb een yamaha aerox en heb afgelopen week een nieuwe 70cc cilinder gemonteerd. Ik heb nu alleen 1 probleem en dat is dat de scooter belachelijk snel heet wordt. Na 3 minuutjes stationair lopen wordt ie al boven de 50 graden. Ik heb alles qua koeling wat ik kan checken al gecheckt: koelsysteem ontlucht, koelvloeistof goed op peil, radiateur en slngen worden tijden het draaien van de motor geleidelijk warm. Het mechanisme achter de koelkap werkt nog, sproeier ook goed. Ik weet niet meer wat ik moet doen om dit te verhelpen. Ik wil gewoon hartstikke graag rijden maar dat gaat niet zo. Ik heb trouwens ook een temp sensor dus kan alles duidelijk zien
 
Advertisement - register to remove this

Heb je Goed ontlucht ?? voor het vullen de ontluchtings nippel op de kop opengedraait ? (indien aanwezig ) .
duurt soms lang , beste is het voorwiel op een stoel of een kruk te zetten , en Motor laten draaien , beetje scheef houden zo nu en dan .
Hoe is de Thermosstaat ? zit die er nog in ? misschien is dat het probleem .
 
Heb je Goed ontlucht ?? voor het vullen de ontluchtings nippel op de kop opengedraait ? (indien aanwezig ) .
duurt soms lang , beste is het voorwiel op een stoel of een kruk te zetten , en Motor laten draaien , beetje scheef houden zo nu en dan .
Hoe is de Thermosstaat ? zit die er nog in ? misschien is dat het probleem .
Ik heb niet zo uitbundig ontlucht misschien dat ik dat nog wel beter moet kan doen. Thermostaat is er al uit gehaald.
Post automatically merged:

Ben nou stukje gaan rijden en had in het begin hoop maar heb heel rustig gereden voor 5 minuten en bijna de 80 aangetikt op de temp sensor. Dus nog steeds is het niks. Wat ik bedoelde eerder ook met de sproeier is goed in de zin van ik heb er een grotere sproeier ingezet
 
Of je de juiste sproeier heb , kan je min of meer al aflezen aan de Bougie .
Als het koelsysteem volledig leeg is geweest kan het soms wel FF duren dat de lucht er volledig uit is , ondanks dat je een waterpomp heb .
Lucht stijgt naar boven , vandaar dat ik aangaf , ontluchten met voorwiel in de lucht.
 
Of je de juiste sproeier heb , kan je min of meer al aflezen aan de Bougie .
Als het koelsysteem volledig leeg is geweest kan het soms wel FF duren dat de lucht er volledig uit is , ondanks dat je een waterpomp heb .
Lucht stijgt naar boven , vandaar dat ik aangaf , ontluchten met voorwiel in de lucht.
Ik heb de scooter ontlucht op de manier zoals je uitlegde. Het heeft helaas geen effect op de temperatuur. Nog steeds super warm na een korte tijd
 
jammer ... wat zat er eerst op ? 50 cc ?? en toen normaal ??
Hoe oud is de Radiateur ? en altijd met Koelvloeistof gereden ?
 
jammer ... wat zat er eerst op ? 50 cc ?? en toen normaal ??
Hoe oud is de Radiateur ? en altijd met Koelvloeistof gereden ?
Vorige cilinder was 50cc snel stage 6 waar ik nooit dit probleem mee had. Heb altijd met koelvloeistof gereden en de radiateur is waar ik vanuit ga gewoon origineel en de scooter komt uit 2015. Radiateur is dan wel wellicht erg oud maar hij wordt goed warm enzo dus lijkt alsof ie wel zn werk nog doet
 
Ok dan ... dus de Radiateur zou in Principe goed moeten zijn .
Je zou de Radiateur (fout / slecht ) uit kunnen sluiten , door deze eens te Demonteren , aftappen , en een nachtje te voorzien van schoonmaak azijn , dan goed doorspoelen .
Kan ook zijn dat er een probleem is met de waterpomp. / stilstaande vloeistof.
En als je koelvloeistof verliest , kan een koppakking de oorzaak zijn , dat eventueel de cilinder in het koelsysteem blaast , en via de overloop de vloeistof er uit gooit.
Voor mij ook een beetje gissen hoor ... denk alleen FF met je mee.
 
Back
Top