Iemand ervaring met deze cilinders?

Status
Not open for further replies.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=1024

Volgens mij is dit een immitatie van het orgineel van de eerste aluminium cilinders..
Ik zag trouwens dat peugeot bij de latere versies was overgegaan op gietijzer.. Blijkbaar was dat goedkoper ofzo.. Maar heb persoonlijk zeer goede ervaring met die nikasyl alu peugeot cilinders.. Alleen of dit nou echt aan het orgineel kan tippen??

Heeft er iemand al eens hiermee gereden? Die kit ziet er overigens wel ` netjes` eruit.. Beter i.i.g dan een standaard piaggio 2011 cilinder..

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=8604

En deze DMP.. De reden waarom ik die aantrekkelijk vind is dat deze kit er ook goed eruit ziet.. Kwa prijs ook.. En betreft die 60cc.. Ja een 70cc wil ik niet, dat zuipt mij gewoon teveel en meestal kom je al snel bij de DR70 die een snellere timing heeft als de orginele cilinder.. Ik zoek dus gewoon een opgeboorde orginele 50cc cilinder als die bestaat.
60cc is gewoon net wat leuker dan de orginele 50cc boring.. Ik wil er zeker niet te hard mee kunnen. Liefste gewoon niet harder dan 75km/u.. En 60cc geef je net wat meer optrek power.. Maar ik ben alleen een beetje bang dat het meer richting de DR50 gaat.. Niet dat die snel gaan hoor.. Maar 10 km/u harder kan ik er gewoon niet erbij hebben.. Vind het wel goed zo als de scooter al 70km/u kan helen..
 
Advertisement - register to remove this

peugeot van dit type is altijd Alu geweest!

er is niks beter dan de standaard cilinder van Peugeot , DMP alu loopt best goed maar veel moet je er niet van verwachten. imitatiecilinders zijn bagger over het algemeen , beter koop je iets degelijkers , of dus een std cilinder!

het is onzin dat een 60cc minder zou zuipen als een 70cc , een 50cc kan zelfs wel meer zuipen dan 70cc.. bovendien is er geen 60cc..

overigens heeft opboren weinig zin , ook al maar je de boring 70cc zal het weinig tot niks sneller lopen , daarvoor moet je de hele cilinder aanpassen!

Eeen DR70 wil prima icm een std uitlaatje oid , maar zelfs een std cilinder gaat sneller dan 70 , dus wat jij wilt is vrijwel onmogelijk..
 
Gooi er gewoon een varioring als je je druk maakt om de topsnelheid. Je hebt hier aardig wat posts dus lijkt me dat je wel gewoon op gevoel kan rijden dan, dwz gas minderen als je tegen top aan loopt ivm overtoeren. Heb een hele tijd zo gereden, aan het begin even wenne, daarna merk je het niet meer.. gewoonte
 
peugeot van dit type is altijd Alu geweest!

er is niks beter dan de standaard cilinder van Peugeot , DMP alu loopt best goed maar veel moet je er niet van verwachten. imitatiecilinders zijn bagger over het algemeen , beter koop je iets degelijkers , of dus een std cilinder!

het is onzin dat een 60cc minder zou zuipen als een 70cc , een 50cc kan zelfs wel meer zuipen dan 70cc.. bovendien is er geen 60cc..

overigens heeft opboren weinig zin , ook al maar je de boring 70cc zal het weinig tot niks sneller lopen , daarvoor moet je de hele cilinder aanpassen!

Eeen DR70 wil prima icm een std uitlaatje oid , maar zelfs een std cilinder gaat sneller dan 70 , dus wat jij wilt is vrijwel onmogelijk..

Nou ik ben het niet helemaal met je eens..

Peugeot is wel degelijk over gegaan met de nieuwere modellen op gietijzer.. Je blaat maar wat zo te zien.. Ga eens op het internet zoeken het zal je verbaast staan dat peugeot daarna gietijzer is gaan gebruiken..

t/m bouwjaar 2001 was het zeker allemaal aluminium dat kan ik bevestigen!

Dat peugeot standaard een erg goed cilinder heeft daar ben ik het wel met je eens.. Hij is best rap.. Gaat wel niet al te hard.. Trekt aardig.. En vooral de slijtage is minimaal..

Daarnaast zeg ik niet dat ik sneller wil met een 60cc.. Dat verzin jij, omdat jij denkt dat meer cc altijd meer sneller moet zijn.. Dat is niet zo.. Ik zoek het liefst gewoon een opgeboorde standaard cilinder kitje dat NIKS SNELLER LOOPT.. MAAR wel wat SNELLER OP ZAL TREKKEN.

60cc is er wel degelijk (zie ook die DMP kit) maar er zijn wel amper andere 60cc cilinder kits voor peugeot te vinden.. En DR70 wil ik niet, omdat die wat sneller zijn getimed en dus ook 10km/u harder loopt.. Ik heb zelf al eens een DR50 en DR70 op peugeot AC gehad dus ik weet waar ik over praat.. Een standaard AC cilinder gaat met een beetje geluk 75km/u op de teller.. Een DR70 / DR50 kan de 90 km/u op teller makkelijk halen. Met geluk haal je de 95km / u op teller ook nog.. Ik wil gewoon niet sneller.. En daar heb ik me reden voor.. voor mij is dat totaal niet nodig en de kans dat je scooter kwijt bent is ineens heel erg groot!! En dan zeggen ze ineens ja dan had je maar niet moeten opvoeren :S

Gooi er gewoon een varioring als je je druk maakt om de topsnelheid. Je hebt hier aardig wat posts dus lijkt me dat je wel gewoon op gevoel kan rijden dan, dwz gas minderen als je tegen top aan loopt ivm overtoeren. Heb een hele tijd zo gereden, aan het begin even wenne, daarna merk je het niet meer.. gewoonte

Ja ga even de vario plaat weer terug zetten, helpt erg veel of niet dan? Lekker je motor weer overtoeren laten draaien, ja daar loopt het allemaal veel beter door NOT!.


Dus feitelijk opboren is dus wel mogelijk maar ga er niet sneller door?? Dus als opboren toch mogelijk is is het probleem toch opgelost.. Dus kan het opgeboord worden ja of nee?
 
Last edited:
Lol.. Melf weet echt wel waarover ie praat.. als ik dingen lees als "optrek power" lees dan haak ik al af.

Kies gewoon zelf wat je leuk vind.. advies neem je toch niet aan :+
 
wat is je punt? melf geeft advies enige wat jij tot nu toe hebt gedaan is commentaar geleverd! en als dit zon kut forum is ga je toch lekker ergens anders de wijsneus uithangen!
 
Deze gebruiker stelt idd vragen op antwoorden die hij zelf al weet.

Denk je nou echt dat een gietijzeren DMP van ong. 56cc (is idd helemaal geen 60) iets oplevert? Laat dan je std 50cc tunen op trekkracht...
 
grotere uitlaatpoort weet alleen ff 1,2,3 niet of het omhoog of opzij was voor trek kracht. dat moet je aan melf vragen die heeft daar verstand van!
 
wat is je punt? melf geeft advies enige wat jij tot nu toe hebt gedaan is commentaar geleverd! en als dit zon kut forum is ga je toch lekker ergens anders de wijsneus uithangen!

Jullie doen net of melf een god is.. Ja hij weet best veel van scooters, dat is duidelijk en ook al aangetoond. Maar dat wilt nog niet zeggen dat hij het altijd maar bij het rechte eind heeft..


Deze gebruiker stelt idd vragen op antwoorden die hij zelf al weet.

Denk je nou echt dat een gietijzeren DMP van ong. 56cc (is idd helemaal geen 60) iets oplevert? Laat dan je std 50cc tunen op trekkracht...

Er is altijd nog verschil tussen ervaring hebben met scooters en totaal niks weten.. Dat ik ervaring hebt met scooters wilt nog niet zeggen dat ik ervaring heb met alle artikelen die te koop zijn..

Of wil jij mij zeggen dan je echt alles al onder je scooter gehad hebt?

Ik verwachtte er zelf van dat de kwaliteit (dus hoe de cilinder gemaakt is + afwerking) minder is vanwege de prijs.. Ja dat is duidelijk.. Maar dat zegt nog niks over het feit hoe het cilindertje loopt.. Misschien is het wel een heel erg leuk cilindertje voor dat geld.. Of valt het misschien wel erg tegen.. Ja er zijn altijd mensen die hem waarschijnlijk wel eens gemonteerd hebben gehad.. En voor ervaringen vraag je dat toch op een forum..

Ik snap best dat een merk als DMP geen DR kwaliteit zou zijn.. Maar misschien trekt het wel leuk op en is alleen de top snelheid om te huilen.. Ja dan had ik dat geen probleem gevonden.. dat is ook wel waar ik opzoek naar ben..

Ik dacht overigens dat het niet te doen was om een standaard cilinder te tunen op trekkracht.. Dan gaat de top snelheid toch ook wat mee omhoog?


Aan welke zijkant moet het breeder.. Die gehele zijkant af aan de bovenzijde van de zijkant.. Of de onderzijde van de zijkant.. Of precies in het midden van de zijkant.. Zit nogal een verschil in..

Ik neem ook aan dat er niet al te veel eraan te doen is i.v.m happen van de zuigerveren.. Ik las eens dat ding volgens mij op 37 % v/d boring lag als maximaal wat weg genomen mocht worden..
Geeft het aanpassen van de spoel kanalen geen positief effect op de trekkracht v/d cilinder..?

Daarmee bedoel ik dit te zeggen:

256z0k4.jpg
 
Last edited:
Ja ga even de vario plaat weer terug zetten, helpt erg veel of niet dan? Lekker je motor weer overtoeren laten draaien, ja daar loopt het allemaal veel beter door NOT!.

Heb 8 maanden zo gereden, en ja dat helpt EXACT zoals jij wil: alles exact hetzelfde (optrek), alleen een lagere top. Overtoeren heb je alleen als je je gas niet mindert wanneer je vario tegen de ring begint te drukken. En nee, door gas te minderen verlies je NIET je snelheid op dat moment. Die ene keer op de rollerbank dat hij wel volgas draait boeit totaal niet.
 
Last edited:
Ook na 2004 gebruiken ze alu op peugeot.
Weet niet waar je uit concludeerd dat ze na 2004 gietijzer gebruiken?

Varioplaat zal idd werken, het enige punt waar die op kan versnellen is door meer toeren te draaien.
Maar dit heb je zelf in de (rechter) hand.

Een DR50 zal niet heel veel harder gaan dan een originele 50. Ook een dr70 zal die niet heel veel harder van gaan, hij gaat er niet meer toeren van draaien ofzo.

Mijn originele speedfight 2 (lc) loopt ook al over de 80 teller. (helemaal origineel)
 
Heb 8 maanden zo gereden, en ja dat helpt EXACT zoals jij wil: alles exact hetzelfde (optrek), alleen een lagere top. Overtoeren heb je alleen als je je gas niet mindert wanneer je vario tegen de ring begint te drukken. En nee, door gas te minderen verlies je NIET je snelheid op dat moment. Die ene keer op de rollerbank dat hij wel volgas draait boeit totaal niet.


Dan kan ik hem net zo goed orgineel houden met de vario plaat eruit, want dat loopt echt wel veel beter..
 
Je wil meer trekkracht, maar geen hogere top ==> varioplaat

Nogmaals: dat loopt niks beter of slechter, het enige is dat op het moment dat hij tegen de ring aanloopt je wat gas moet minderen om zo niet teveel toeren te maken.

Dus nee dat is niet hetzelfde als origineel (met of zonder varioplaat), want dan heb je minder power. Maar als je er niet aan wil dan niet, ieders keuze.
 
Als je orginele cilinder goed loopt gewoon laten zitten! dit soort kitjes zijn als vervaning bedoeld.. Boring zegt ''niets'' timing van de cilinder is veel belangerijker, melf bedoeld als je de boring van je cilinder veranderd , en je timing niet .. veranderd er niets, je ''verslechterd'' de cilinder eigenlijk alleen. deze is berekend(timing) op 49cc en niet op 56cc bijv, dus zal dit koppel waar jij het over hebt nagenoeg niet bereikt worden... Hellaas is het met een scooter zo , dat als je de scooter goed afsteld dat niet alleen je koppel vergroot maar het gehele vermogen ,dus ook je topsnelheid! Ps: ga niet zomaar aan je uitlaatpoort frezen dit is precisie werk!
 
Ik ga die dmp 60cc cilinder gewoon proberen..

Malossi / DR / Polini / Top performances. 70cc. ik moet dat allemaal niet.. loopt gewoon feitelijk toch te snel.. Jullie vinden dat niet. Ik vind van wel.. 70 / 75km op teller loopt al hard zat voor mijn gebruik.

Ik verwacht er ook niet van dat die 60cc even hard of harder zal rijden dan die boven genoemde cilinders.. Ik wil het gewoon weten wat het doet en hoe het loopt..

Heel veel mensen nemen hem niet omdat ze bang zijn teleur gesteld te worden..

Maar voor dat geld durf ik de gok wel te nemen.. Die charmo scheen ook niet veel soeps te wezen.. Toen werd de cilinder door aidix getest en scheen erg slijtvast te zijn..

Als die 60cc een taiwan cilinder is is het nog steeds niet slecht, aangezien de echte troep uit china komt!!

Mocht het tegenvallen, dan is het maar zo.. Als ik een Mal sport 70cc koop en hij kost 105 euro en zou te snel lopen, tja dan heb ik ook een miskoop gedaan.. Maar ik weet wel wat die 70cc doen, aangezien ze bijna vrijwel hetzelfde zijn..

Anders maar de 0rginele cilinder er maar weer erop..
 
Ik heb van de week die alu 50cc gehaald en moet zeggen dat het wel een fijn cilindertje is.

Moest wel mijn overbrenging aanpassen aangezien die alu wat hoogtoeriger is dan de gietijzeren maar ik had hier nog van alles liggen om hem aan te passen.

Ik rij nu met 5,7 gram rollen en malossi geel drukveer en omega zwarte trekveren.
 
Die rollen is wel een dingetje is de afstelling dan wel goed met de uitlaat
Ik heb 4,7gram met sportuitlaat dat werkt maar als je echt niet harder wil weet ik niet of rollen nut heeft misschien als je een dito plus uitlaat neemt onbegrensd dan kan je wel iets lagere rollen maar denk ook an druk en trekveren
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top