hydroinjectie jaja

Originally posted by Rickie
1. zorgt voor een betere verbranding, door het verbrandingsoppervlak te vergroten = dus meer compressie.

2. zorgt voor een betere koeling = dus meer toeren

1 is gewoon niet waar, 2 ook niet zoals jij het zegt, meer toeren zijn mogelijk....
 
Originally posted by VDM


1 is gewoon niet waar, 2 ook niet zoals jij het zegt, meer toeren zijn mogelijk....

1 wel waar, water komt er vloeibaar in, en gaat eruit als gas, het volume van dat water wordt ongveer 25 keer zo groot, van vloeibaar naar gas. Dus wel meer compressie in theorie, maar hoeveel meer weet ik niet.

Dit geld trouwens alleen als dezelfde temperatuur wordt gehaald, anders niet. En door het extra water zou de temperatuur ook lager kunnen zijn. ALs water verdampt zal het warmte onttrekken.
 
Originally posted by Bart


1 wel waar, water komt er vloeibaar in, en gaat eruit als gas, het volume van dat water wordt ongveer 25 keer zo groot, van vloeibaar naar gas. Dus wel meer compressie in theorie, maar hoeveel meer weet ik niet.

Dit geld trouwens alleen als dezelfde temperatuur wordt gehaald, anders niet. En door het extra water zou de temperatuur ook lager kunnen zijn. ALs water verdampt zal het warmte onttrekken.


Lees dat stuk eens op die website van het bedrijf dat die zooi verkoopt. Daar kan ik toch echt niks vinden over wat jij zegt. Kan je misschien beter een stoommachine van je scooter gaan maken :rolleyes:
 
Originally posted by Rickie
dus wat die hydroinjectie nu eigenlijk doet is

1. zorgt voor een betere verbranding, door het verbrandingsoppervlak te vergroten = dus meer compressie.

2. zorgt voor een betere koeling = dus meer toeren

nou alleen nog deze theorie in praktijk brengen, weet iemand een manier om water heel fijn te vernevelen? zou dat misschien kunnen met een benzine vernevelaar die op een appie ditech zit? als iemand iets beters weet ff reageren.

greettzzz rick

bij 2 bedoel ik meer toeren mogelijk

greetzzz rick
 
Originally posted by Kakelbont
nou dat is een gewicht, als mijn schoenen met stalen neuzen aantrek op me scoot is dat meer gewicht, en daar merk ik anders nix van hoor...

je kon nog best wel eens een krachtig pompje nodig hebben om fatsoenlijk te vernevelen en op een drag-scooter kan dat gewicht best wat uitmaken.
 
Originally posted by x8racer


Lees dat stuk eens op die website van het bedrijf dat die zooi verkoopt. Daar kan ik toch echt niks vinden over wat jij zegt. Kan je misschien beter een stoommachine van je scooter gaan maken :rolleyes:

En jij kan misschien beter zelf nadenken ipv van alles klakkeloos na te blaten en mij onzinge kritiek geven. Maar ik zal het ff uitleggen met wat voorbeelden.

1 Als een stof verdampt onttrekt dat warmte.

vb
Als je zweet verdampt vocht op je huid, dat geeft verkoeling. Verdampen van water trekt warmte weg.n Daarom zweet je ook als het warm is.

2 Als water van vloeibaar naar gas gaat wordt het volume ongeveer 25 keer zo groot. En hoe warmer het wordt hoe groter volume wordt.

vb
Dat is ook de kracht van vuurwerk, bv een rotje, doordat kruit van vast naar gas gaat wordt het volume 25 keer zo groot ongeveer. En doordat de temperatuur hoger wordt zet het nog meer uit.

Dat is alles wat ik zei.
 
is het niet mogenlijk om met een 2de carb VOOR je echte carb het water te vernevelen, dan kun je zelfs met sproeiers nog de hoeveelheid van het water doseren, om het alletwee tegelijk open te trekken, moet je gebruik maken van de kabel die zich in 2en splitst naar je oliepompje...

is maar een suggestie, laat maar horen....

grtzz.
 
Dat zou dan wel eenhele dikke carb moeten zijn, omdat anders de venauwking van de venturie van de 2e carb al ene heleboel verlies geeft voor de flow. EN dan vat nog maar te bezien of het opweeegt tegen wat je uteindelijk ook met grote carb nog verliest.

Beter een powerjet ofzo dan gebruiken als je het zonde rwpompje en vernevelaar wilt stellen
 
Je kan dan beter zoals Ivo zegt, een Powerjet gebruiken, deze sluit je aan op een bakje water, ipv op je vlotterbak. De verneveling kan je dan ook nog gewoon verstellen met sproeiers. Check www.picturetrail.com/gcoppoolse maar eens. Daar heb ik foto's staan van 2 carbs. Bij de foto van de voorkant zie je de powerjet op de rechter carb. Deze carb is een Mikuni 34 mm, die ik misschien wil gaan testen. In die naald die je ziet kan je gewoon een sproeier steken bovenaan.
 
Back
Top