hydroinjectie jaja

Originally posted by Freezerator

Maar je kan bv ook verklaren dat je beter rijdt bij dauw omdat de lucht kouder is en daarom meer zuurstof kan bevatten wat weer gunstig is voor je verbranding.

Dit is de verklaring.... Zo heb ik het ook op een of ander autoforum gelezen.
 
nope, het klopt wel dat hij beter loopt als het koud is,(compactere lucht), maar als het mistig is bij 3 graden dan loopt hij beter als bij -15 graden ofzo dus....
 
Originally posted by Freezerator
op die manier hoe hij het eerst uitlegde klopt er geen hol van.

Maar ik heb die site even nagelezen. Zij gaan dus uit van het principe dat dus de benzine om de dauwdruppels gaat zitten, en daardoor groter oppervlak krijgt. Opzich is het wel logisch.

Maar je kan bv ook verklaren dat je beter rijdt bij dauw omdat de lucht kouder is en daarom meer zuurstof kan bevatten wat weer gunstig is voor je verbranding.

Maarja, is duur kitje ( 200 pond) om te testen

Die kerel die ik dus tegen kwam zei dat ie t zelf op zijn zundapp ruftkanon had gebouwd, maarja ik wist ook niet of ie nou uit zijn nek liep te lullen of dat t echt zo is:rolleyes: , maar het princiepe klopt wel dacht ik toen ie t mij vertelde. dus toe ben ik t is op internet gaan opzoeken, vandaar dus....maar blijkt dus dat niet echt veel mensen er van hebben gehoord.

greetzz rick
 
OP zich kan het wel, en zal het een goed ffect hebben, maar zie het maar es precies goed en fijn te vernevelen, dat is punt 1. en punt 2 is dat er een hoop geicht aan water bijkomt op je scooter.
 
Originally posted by JohanV
en punt 2 is dat er een hoop geicht aan water bijkomt op je scooter.

dat valt wel mee denk. Het moet (volgens de theorie) heel fijn verneveld worden. Veel water zal die dus niet verbruiken...
 
Originally posted by Kakelbont
Dat valt wel mee denk. Het moet (volgens de theorie) heel fijn verneveld worden. Veel water zal die dus niet verbruiken...

en denk dat het pompje wat je water vernevelt niks weegt?
 
Originally posted by VDM
Dat staat hierboven uitgelegd!

jeez ik be ntoch neit achterlijk, wat ik bedoel; je vernevlet het, dus je laat druppeltejs benzine om druppeltje water komen dat druppeltje water is toch neit goed voor je verbranding, maja lama, lekker bijdehand weer.
 
Originally posted by Sjoerdyo


jeez ik be ntoch neit achterlijk, wat ik bedoel; je vernevlet het, dus je laat druppeltejs benzine om druppeltje water komen dat druppeltje water is toch neit goed voor je verbranding, maja lama, lekker bijdehand weer.

dat druppeltje water is bijna niet eens meer een druppeltje te noemen, dat gaat gewoon mee in de explosie, en hindert de ontbranding niet zo erg dat het te merken is....

zou je bij dit systeem meer of minder moeten smeren???

grtzz.
 
Misschien lees ik de verkeerde pagina (http://www.highpower.freeserve.co.uk/water.htm) maar ik kan niks vinden over de theorie dat de benzine om de waterdruppeltjes heen gaan zitten.

Quote:

----------------
It is a well known fact that water does not burn but it is an efficient coolant (why else would most engines be water rather than air cooled), so it makes good sense to use it to reduce peak combustion and inlet air temperatures. This is achieved due to water having a high specific heat capacity and latent heat of evaporation, or in English, it's excellent at absorbing heat. It can therefore be used to control induction temperatures on high performance normally aspirated and turbo'd engines. Also water injection can be used to reduce high air temperatures making the air denser. If you get more air into the engine you can add more fuel and gain power.
-----------------

Dus waar het op neer komt als ik alles lees is dus dat je meer lucht kan aanzuigen omdat het gekoeld wordt en dat je cilinder gekoeld wordt door het water maar verder niks over dat benzine om de waterdruppels heen gaat zitten.
 
Originally posted by Sjoerdyo


jeez ik be ntoch neit achterlijk, wat ik bedoel; je vernevlet het, dus je laat druppeltejs benzine om druppeltje water komen dat druppeltje water is toch neit goed voor je verbranding, maja lama, lekker bijdehand weer.

Ok :)

Maar de benzine zit om dat druppeltje heen, dus het verbrand sneller, en het water gebeurt niks mee, dan verdampt gewoon en gaat met de uitlaatgassen mee naar buiten. Koelt wel beter idd, kan best handig zijn.
 
dus wat die hydroinjectie nu eigenlijk doet is

1. zorgt voor een betere verbranding, door het verbrandingsoppervlak te vergroten = dus meer compressie.

2. zorgt voor een betere koeling = dus meer toeren

nou alleen nog deze theorie in praktijk brengen, weet iemand een manier om water heel fijn te vernevelen? zou dat misschien kunnen met een benzine vernevelaar die op een appie ditech zit? als iemand iets beters weet ff reageren.

greettzzz rick
 
Originally posted by Gijshouwen


en denk dat het pompje wat je water vernevelt niks weegt?

nou dat is een gewicht, als mijn schoenen met stalen neuzen aantrek op me scoot is dat meer gewicht, en daar merk ik anders nix van hoor...
 
het gaat er dus ongeveer zo uitzien, een watertank van een halfeliter, met een slangetje naar de elektronische waterpomp en dan de vernevelaar. maar die vernevelaar is het moeilijkst te maken/vinden. wel gedemineraliseert water nemen natuurlijk.

greetzzz rick
 
Back
Top