hydroinjectie jaja

Rickie

Well-Known Member
heeft er hier iemand ervaring met hydroinjectie, door het zelf te bouwen ofzoiets. hydro is water, dus waterinjectie wordt vooral veel gebruikt bij tractorpulling, maar kan ook op 2-takt 1cilinders worden toegepast heb ik gehoord van iemand die dat vroeger op zijn brommer had (werkt nu bij het top fuel harley davidson racing team) dus heeft er verstand van. ik weet dat het is om het verbrandingsoppervlak van benzine te vergroten, omdat benzine op water drijft en de benzine zich spreid over het wateroppervlak. die kerel zij dat het heel veel in vermogen scheelt:eek: lijkt me wel kicke om een keertje te testen...:p

groeten rick8)
 
Advertisement - register to remove this

kom op zeg.

dat was zeker dezelfde gozer die vertelde dat je alu cilinders moet vijlen ?

ik kan me voorstellen op waterstof rijden maar dat is ook moeilijk.

Trouwens, het oppervlak van benzine is het groots als het verneveld is en dan wil jij met water zorgen dat de vonk er niet goed bijkan?

Denk logisch na
 
Wat loop je te blaten over tractor pulling dewd, wat jij bedoelt gebruiken ze alleen maar in de dieselsklasses, en dat met die hydroinjectie gebruiken ze voor meer koeling van hun diesel, waardoor ze met dat water meer toeren kunnen draaien, en er dus meer pk's uit kunnen komen! :|
 
je moet ook niet een halve liter water in je blok gieten. als je door mist s'morgens vroeg, dan merk je toch ook dat je scooter iets arder gaat lopen, je moet dus zeg maar vochtige lucht creeren, door het water heel fijn te vernevelen. om zo'n piepklein waterdruppeltje gaat dan een laagje benzine zitten, je hebt op dat moment dus een groter verbrandings oppervlak, en dus een snellere verbranding, met meer compressie. ik heb al een site gevonden waar ze dit soort producten verkopen namelijk http://www.highpower-nitrous.co.uk niet kijken bij nitroinjectie systemen maar bij de overige producten. je kunt er meer dan 20% extra vermogen uithalen, alleen vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met het zelf maken van zo'n systeem. en dat bijvijlen en polijsten van een nicasil wand op een alu cilinder heb ik van de scooterdealer, hij zei dat ik beter gietijzer kon nemen omdat dat langer meegaat, ik weet ook wel dat je uit alu meer vermogen kunt halen maar had geen zin om na 5000 km de boel weer eruit te slopen, dus dat is niet zo :(

mzzl rick
 
Re: Re: hydroinjectie jaja

Originally posted by Rickie
maar had geen zin om na 5000 km de boel weer eruit te slopen, dus dat is niet zo :(

Hangt nogal zeer sterk af van de gemonteerde spullen, de afwerking & bedrijftoerental... Bij een snelle 70cc cilinderkit moet je na 5.000 km allang je zuiger + zuigerveer vervangen...
 
Re: Re: hydroinjectie jaja

Originally posted by Rickie
ik weet ook wel dat je uit alu meer vermogen kunt halen maar had geen zin om na 5000 km de boel weer eruit te slopen, dus dat is niet zo :(

Dus jij dnekt dat het aan het materiaal ligt dat de cilinder harder vlamt, misschien een heeeel kleine factor.

Volgens mij word jij behoorlijk voor de gek gehouwe thuis :)
 
Re: Re: Re: hydroinjectie jaja

Originally posted by Sjoerdyo


Dus jij dnekt dat het aan het materiaal ligt dat de cilinder harder vlamt, misschien een heeeel kleine factor.

Volgens mij word jij behoorlijk voor de gek gehouwe thuis :)

als je er toch een halve pk meer door krijgt is dat toch mooi meegenomen, waarom zou die poep anders bestaan???? |(

greetzzz rick
 
Re: Re: Re: Re: hydroinjectie jaja

Originally posted by Rickie


als je er toch een halve pk meer door krijgt is dat toch mooi meegenomen, waarom zou die poep anders bestaan???? |(

greetzzz rick

ohh ik dacht dat je het over die waterinjectie had. neehh duhhh tuurlijk niet aan het materiaal, ja snellere en betere warmteafgifte, en minder wrijving maar heel veel meer ook niet. de poorttimming is gewoon anders.

greetzzz rick
 
je lult man je zit ook te verkondigen dat je pa een ruinner heeft met 70 alu zeg ik dat ik wel wil sporten zeg je dat je pa alfa 147 challenge rijdt en dat hij hem heeft om erbij te hebben en dat zijn monteur die cil heeft getuned, ik weet niet hoor maar een 4takt monteur kan denk ik niet zomaar een 2 takt cil tunen :?
Je moet gewoon ophouden met lullen en eens normaal luistrenen en lezen
 
Re: Re: Re: Re: Re: hydroinjectie jaja

Originally posted by Rickie


ohh ik dacht dat je het over die waterinjectie had. neehh duhhh tuurlijk niet aan het materiaal, ja snellere en betere warmteafgifte, en minder wrijving maar heel veel meer ook niet. de poorttimming is gewoon anders.

greetzzz rick

:| Jij hebt het wiel ook niet uitgevonden merk ik al...
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: hydroinjectie jaja

Originally posted by Sjoerdyo


:| Jij hebt het wiel ook niet uitgevonden merk ik al...

gelukkig niet, anders "reden" we nu met van die fietsen uit de linaaeushof (met van die 4kante wielen voor mensen die deze niet kennen;))
 
nou sorry hoor, maar ik vind wel dat jullie iets snel van de hand wijzen als je het zelf niet kent...
ik heb er ook wel eens wat van gehoord, maar meer ook niet... als iemand nou es ff de theorie erachter zoekt...
 
op die manier hoe hij het eerst uitlegde klopt er geen hol van.

Maar ik heb die site even nagelezen. Zij gaan dus uit van het principe dat dus de benzine om de dauwdruppels gaat zitten, en daardoor groter oppervlak krijgt. Opzich is het wel logisch.

Maar je kan bv ook verklaren dat je beter rijdt bij dauw omdat de lucht kouder is en daarom meer zuurstof kan bevatten wat weer gunstig is voor je verbranding.

Maarja, is duur kitje ( 200 pond) om te testen
 
Ik denk dat het werkt, maar dat het moeijl is voor een geode nevel/waterdamp te zorgen.
 
Originally posted by Freezerator
maar, volgens mij rijden ze er nu niet meer mee?

klopt, ze hebben nu ook 4takt :p . nee, maar ik denk dat ze andere (betere/makkelijkere) manier gevonden hebben om het zelfde resultaat te behalen, of het extra gewicht woog niet op tegen het vermogen.
 
Back
Top