Hulp met beta ark

slowstart

Well-Known Member
Ik ben Sven en kom uit Zoetermeer. Ik heb sinds vorig jaar een Beta ark lc uit 2008. Deze gebruik ik voor woonwerk verkeer (veel sneller dan de auto) Ik vind het een prima scooter rijd erg goed en start altijd ook met de vrieskou. De opstelling is afgezien van een leovinci uitlaat standaard hij loopt iets van 75. Nu komt het volgende een paar maanden kapten hij er onder het rijden ineens mee. Leek wel of ik het contact uitdeed. Even stil gestaan kickstarter proberen niets en ineens weer rijden alsof er niets gebeurt was. Dit gebeurden elke keer weer en telkens na een paar km op ongeveer dezelfde afstand weer. Ik dacht eerst de vlotterbak die niet meer volliep of en ontluchting maar dat werkten allemaal. De CDI/bobine bougie/kapje,draad cardan olie vervangen en het probleem was weg voor een paar maanden. totaal niets meer aan de hand. Nu ineens hetzelfde probleem. De scooter rijd zo lekker en ik vind dit echt een topmodel maar zo wil ik natuurlijk niet naar mijn werk. Hij heeft iets van 12000km gelopen.

Heeft iemand een idee om mij in de juiste richting te sturen ik dacht eerst ook nog de choke maar hetzelfde gebeurde ook toen ik het stekkertje had losgetrokken of als ik hem start met de kickstarter. Ik denk verder dat het misschien de ontsteking is, dat er een spoel misschien niet zo lekker is ofzo maar omdat deze scooters natuurlijk niet zo heel erg duur zijn om te kopen op bv. marktplaats. Wil ik aan de reparatie niet meer kwijt zijn dat zo,n ding kost

Sven.
 
Advertisement - register to remove this

Kleur bougie na kijken, kan zijn dat je met een te kleine sproeier rijd.. Gevolgen is een warmloper in de cilinder..

Motor kan misschien ook warmlopen omdat de oliepomp misschien niet meer goed werkt..

Er kan een kabel bij het contact slot los zitten of slecht verbonden.. (dit heb ik gehad en toen was er geen vonk meer)
Die kabel is om de motor uit te zetten (schakeldraad)
 
Back
Top