Hulp gevraagd Aerox !

#Speed-Freak#

Yamaha Aerox Rijder
mensen die er verstand van hebbben graag reageren .

Het gaat om het volgende :

Yamaha Aerox
70ccDR
Yasuni R
Delta clutch
12mm carb
ontgrensde originele luchtfilter

Sproeier is oke ( caramel kleurige bougie en heeft met deze sproeier altijd goed gelopen )

Aerox loopt ontiegelijk slecht ( heeft al wat kilomtertjes gelopen met deze setup , d8 4000km met de cilinder en 2500 met de uitlaat )

Het probleem is dat hij helelmaal niet optrekt vanuit het begin , het gaat zo van prrrrr en dan vat ie pas en trekt door tot zijn topsnelheid .
ik denk dat het een probleem is van de carburateur of valse lucht bij het spruitstuk want dat hoor je aan de scooter .
het precieze probleem kan iuk niet waarnemen .

trouwens net nog wezen rijden zijn we op een plek waar we stilstaan wil ik hem starten doet ie niks , maat zei dat ie miss verzopen is (probleem?)
na duzend keer kicken deed ie weer iets maar met gasgeven viel ie weer uit , ff stationair laten lopen en toen deed ie het ff tot aan thuis en nu weer
hetzelfde probleem met aankicken , doet niks !

wie kan me helpen ???
 
Advertisement - register to remove this

kijk eens naar de membraanplaten en de krukaskeerring.

wat voor platen zitten er in eigenlijk?

carburateur even schoonmaken , ofwel vlotterbak eronder weg , stationairsproeier en hoofdsproeier eruit en doorblazen met lucht.
 
Mocht het valse lucht zijn door een scheurtje in je spruitstuk, kun je dat testen door carburateur een beetje heen en weer te duwen wanneer hij gewoon stationair draait. Als er ergens een scheur zit gaat die verder open staan en zou je het moeten merken!
 
Back
Top