Hulp gevraagd bij mijn setup

Joël Jansen

New Member
Jongens ik kom ergens niet uit, ik heb een Malaguti Phantom F12R LC het BJ2013 (met Minarelli horizontaal) uit elkaar gehaald blok opgeknapt etc, trekt als een malle en top gokke we over 75+ (hebben we nog niet getest) nou had ik inmiddels wel verwacht dat hij op het achterwiel zou gaan.

Setup:
CILINDER:
Cilinder: Laagtoerige 50cc met vergrote uitlaat poort

UITLAAT:
Uitlaat: Gianelli Reverse

BENZINE TOEVOER:
Membraam: originele
Caburateur: originele gurtner caburateur
Sproeier: gurtner maat 78

OVERBRENGING:
Krukas: originele
Variateur: originele met 4,5 gram malossi rolletjes
Koppeling: originele koppeling met gele malossi druk veer en groene malossi trek veertjes.

VERTANDING:
Originele Minarelli vertanding

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen veranderen om dat wel mogelijk te maken?

eventuele onderdelen die ik nog heb liggen(En bijna alles is getest zonder juiste resultaat)
sproeiers 76/78/80
uitlaat sito plus zonder prop
alle kleuren trekveertjes
alle kleuren drukkerijen
rollers in div gewichten
membraan van Malossi
 
Advertisement - register to remove this

Gooi er een 70dr op. Gegarandeerd achterwiel materiaal. Let wel op dat je geen wok krijgt net zoals mij. Dat zal je met je huidige setup vast ook wel krijgen
 
@Enterprise
In eerst instantie dankjewel voor je reactie, ik heb wel gehoord/gelezen over een DR70 maar ben er nog niet zo zeker van. Ik ben houdig aan het zoeken dat het met deze setup ook moet lukken, alleen weet nog niet wat ik kan verbeteren. Als het uiteindelijk niet lukt zal ik gegarandeerd een 70 cc halen maar denk zelf dat ik tegen die tijd voor een malossi sport 70cc of stage 6 sport pro 70cc... heeft u nog andere ideeën? Misschien andere trekveer/druk veer combinatie
 
Als je nou een ezel achter op doet dan door het gewicht trek je sowieso dikke auto wheelies! Kan je ook gelijk mee doen aan SBO en win je geheid.

Even alle gekheid op een stokje, je denkt met een simpele 50 CC, een andere uitlaat en wat lichtere rolletjes wheelies te kunnen maken. Spaar even door voor een middeltoerige 70 en kom dan terug.
 
Voor autowheelies ga je het met je std 50cc simpelweg niet redden, zoals enterprise al zegt is dan je beste optie een laagtoerige 70cc erop zetten.

Bedenk ook dat je een redelijke zware scooter hebt met een radiateur in de voorkant wat ook weer meespeelt.

Verspil je tijd alstjeblieft niet met proberen want de kansen zijn erg klein.
 
@Melvin89 & @PiaggioFreak1996 dan zal ik toch eens gaan kijken voor een 70cc, hebben jullie nog een voorkeur? (Wel watergekoeld als dat mogelijk is)

Hoef je mij niet vertellen ;)

Maar 70cc betekend niet altijd gelijk autowheelies.
Mijn runner die ik 12 jaar geleden had met DR70, Yasuni R en volledige malossi overrange set trok ook geen autowheelies. Ding was top zwaar aan de voorkant dus vergeet het maar.

komt zoveel meer bij kijken dan zet er andere uitlaat en 70cc er op.
 
Ik zelf zit momenteel te twijfelen tussen een Malossi sport 70cc (watergekoeld) of Stage 6 sport pro 70cc (watergekoeld) ik zet er dan ook nog een grotere sproeier op en als uitlaat echt nodig is zal ik voor een Yasuni R gaan. Ik ben er heilig van overtuigd dat met deze onderdelen hier boven (cilinder, yasuni,sproeier) autowheelie WEL mogelijk moet zijn. Zal de Malossi Membraam wat uitmaken?
 
Zelfs zonder dat allemaal, met een simpele 70dr en Joun reverse trek je al brute auto wheelies. Radiateur of niet. Trek je geen auto wheelies met een snelle pijp icm een 70dr dan ben je gewoon iemand die niet kan afstellen of er is iets anders mis met je blok. Ik had bijvoorbeeld eerst een rode drukveer en dat leek goed te trekken maar had geen auto wheelie. Daarna met een gele trok die zo het wiel omhoog.

De vraag is nu, ga je de scooter voor woon werk verkeer gebruiken? Dan is het echt zonde om er onder te gooien wat je hierboven aangeeft te willen doen. Tenzij je de racewereld op banen in gaat zou ik echt geen hoogtoerige cil pakken als ik jou was. En bovendien, wat is mis met een 70dr? Je wilt nu 50 laten auto wheelie n en omdat niet lukt knal je maar een Malossi cilinder op. Het blijft natuurlijk je eigen keus, maar indien woon werkverkeer zou ik echt gaan voor een Dr als ik jou was. Redelijk simpel af te stellen ook nog.
 
De vraag is nu, ga je de scooter voor woon werk verkeer gebruiken? Dan is het echt zonde om er onder te gooien wat je hierboven aangeeft te willen doen. Tenzij je de racewereld op banen in gaat zou ik echt geen hoogtoerige cil pakken als ik jou was. En bovendien, wat is mis met een 70dr? Je wilt nu 50 laten auto wheelie n en omdat niet lukt knal je maar een Malossi cilinder op. Het blijft natuurlijk je eigen keus, maar indien woon werkverkeer zou ik echt gaan voor een Dr als ik jou was. Redelijk simpel af te stellen ook nog.

Dit wilde ik dus ook al vragen.

Ben het alleen niet met je eens dat met zijn setup een DR70 voldoende is voor autowheelies. Volgens mij is de Gurtnet een 12 mm carb en is de uitlaat ook niet top.

Daarom zei ik ook dat het veel meer is dan alleen even een terugloop en een 70cc er op.

Wil je een mooie setup hebben die echt goed rijdt voor dagelijks gebruik:

DR 70cc
17,5 of 19mm carb
Yasuni R
Malossi vario en malossi poelies.

De overbrenging haalt bij minarelli mijn inziens best veel winst aangezien de standaard vario en poelies vrij klein zijn van minarelli.
Hoe groter je poelies hoe verder hij in de vario hij start en dus hoe beter het optrekken. Hoe groter de vario hoe hogere topsnelheid.
(bovenstaande is in theorie en in jip en janneke uitgelegd en vergt wel echt de juiste afstelling)
 
Jongens ik kom ergens niet uit, ik heb een Malaguti Phantom F12R LC het BJ2013 (met Minarelli horizontaal) uit elkaar gehaald blok opgeknapt etc, trekt als een malle en top gokke we over 75+ (hebben we nog niet getest) nou had ik inmiddels wel verwacht dat hij op het achterwiel zou gaan.

Setup:
CILINDER:
Cilinder: Laagtoerige 50cc met vergrote uitlaat poort

UITLAAT:
Uitlaat: Gianelli Reverse

BENZINE TOEVOER:
Membraam: originele
Caburateur: originele gurtner caburateur
Sproeier: gurtner maat 78

OVERBRENGING:
Krukas: originele
Variateur: originele met 4,5 gram malossi rolletjes
Koppeling: originele koppeling met gele malossi druk veer en groene malossi trek veertjes.

VERTANDING:
Originele Minarelli vertanding

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen veranderen om dat wel mogelijk te maken?

eventuele onderdelen die ik nog heb liggen(En bijna alles is getest zonder juiste resultaat)
sproeiers 76/78/80
uitlaat sito plus zonder prop
alle kleuren trekveertjes
alle kleuren drukkerijen
rollers in div gewichten
membraan van Malossi
 
Jongens ik kom ergens niet uit, ik heb een Malaguti Phantom F12R LC het BJ2013 (met Minarelli horizontaal) uit elkaar gehaald blok opgeknapt etc, trekt als een malle en top gokke we over 75+ (hebben we nog niet getest) nou had ik inmiddels wel verwacht dat hij op het achterwiel zou gaan.

Setup:
CILINDER:
Cilinder: Laagtoerige 50cc met vergrote uitlaat poort

UITLAAT:
Uitlaat: Gianelli Reverse

BENZINE TOEVOER:
Membraam: originele
Caburateur: originele gurtner caburateur
Sproeier: gurtner maat 78

OVERBRENGING:
Krukas: originele
Variateur: originele met 4,5 gram malossi rolletjes
Koppeling: originele koppeling met gele malossi druk veer en groene malossi trek veertjes.

VERTANDING:
Originele Minarelli vertanding

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen veranderen om dat wel mogelijk te maken?

eventuele onderdelen die ik nog heb liggen(En bijna alles is getest zonder juiste resultaat)
sproeiers 76/78/80
uitlaat sito plus zonder prop
alle kleuren trekveertjes
alle kleuren drukkerijen
rollers in div gewichten
membraan van Malossi
Als je met standaard filter rijd lijkt mij dat sproeiert 78 wat fatsig is
 
@Enterprise & @Melvin89
Ik wil de brommer gebruiken voor dagelijks gebruik, school, werk etc. En uit jullie reactie op te maken is het verstandig om wat ik wil de volgende dingen te halen:
  1. DR70
  2. Minimaal 17,5 mm (liefst Dellorto)
  3. En malossi overbrenging.
  4. Yasuni R
  5. Ik heb overigens wel gelezen dat voor overbrenging Polini beter is.
 
Back
Top