Hulp gevraagd voor een Beta Ark

Status
Not open for further replies.

Bjornn81

New Member
Hallo heren,
Allereerst zal ik me even voorstellen: mijn naam is Bjornn van der Veen en kom uit Nijmegen. Ik heb enige tijd geleden een Beta Ark snor uit 2008 gekocht met volgens de vorige eigenaar een beetje werk, helaas krijg ik op dit moment nog net geen nachtmerries van dit ding
Het blok wat erbij zat bleek achteraf een snorblok te zijn van een neo’s en de kabelboom van een watergekoelde beta, het blok is inmiddels vervangen voor een bromblok met de bijbehorende Ducati ontsteking. Op dit moment loopt de scooter moeilijk: stationair moet je hem helpen om aan te blijven en zodra je gas geeft wilt hij amper in toeren klimmen en ploft hij uit de uitlaat. Het volgende is al vervangen
Cilinder ( Top performances 50 cc standaard)
Cdi
Bougie+kabel en dop (2 nieuwe bougies en 2 oude)
Spruitstuk en pakking
Carburateur schoongemaakt (2 stuks) luchtschroef op 1,5 slag open, sproeier 68 origineel luchtfilter onbegrensd
Membraan is goed en sluit netjes
Contactslot
Uitlaat (Leo Vince TT)
Valse lucht heb ik nergens ook niet na de carburateur want daar heb ik een goede slangenklem op gezet, ik vind zelf wel dat de vonk van de bougie zwak is. Als ik de kabel zonder dop op het blok houd dan heb ik een mooie vonk maar zodra er een dop met bougie op zit vind ik het maar mager( 2 nieuwe bougies en 1 nieuwe dop en 1 oude geprobeerd) Bougie doppen doorgemeten en geven netjes de waarde van 5k OHM.
Nou zit ik te denken aan of de CDI of de ontsteking, een vriend van ons zei dat de imitatie CDI units slecht zijn en ik deze moet vervangen door een originele. Ik denk dat het in de ontsteking zit, deze was helemaal veroest en smerig en is schoongemaakt. Ik ga nog een andere ontsteking en CDI proberen maar deze is nog niet binnen op dit moment. Heeft er iemand een idee of ik goed aan het zoeken ben of zie ik iets over het hoofd? Alle hulp is welkom!
Alvast bedankt voor de moeite, groeten Bjornn
 
Advertisement - register to remove this

Status
Not open for further replies.
Back
Top