Hulp bij aanschaf schakel brommer.

Noweaness

Well-Known Member
Aller eerst wil ik even hallo zeggen op deze forum. Het ziet er allemaal gelikt uit hierzo.
Ik zit al een paar dagen met het idee om een shakel brommer te kopen. Ik ben een (al aardig op leeftijd) student en zou toch graag een beetje redelijk vervoer willen hebbben. Ik zie mezelf niet echt zitten op een scooter of een "simpel" brommertje.
Mijn oog is gevallen op een aanbieding op marktplaats. Het gaat hier om een choppertje. Nieuw en op kenteken. Ik vraag me af waarom deze brommers zo goedkoop zijn. Een nieuwe shopper voor 700 euro.
Ik was eerst aan het zoeken naar een Red Rose of een Classic. Maar naar een beetje gezocht te hebben komt dit ver boven mijn budget uit. Één die compleet uitelkaar licht voor een prijs van minimaal 750 euro. Één die compleet is voor een leuk bedrag van 1500-2500euro. Voor dat geld heb ik een reibewijs en een leuk autotje. Maar die optie ziet er voor deze student niet in ivm. maandelijkse lasten van een auto.
Hier onder heb ik een foto van de brommer. Na mijn idee is dit chineese kwaliteit maar wel met een honda 4 tak blok. Ik kan wel redelijk een boutje monteren, maar een complete brommer inelkaar jagen gaat me iets te ver.
Hierbij dus de vraag aan jullie, is dit een aanrader? Graag ook even erbij vertellen waarom dit een af of een aanrader is.

Al vast bedankt voor jullie reacties.

Groeten uit Veendam.

http://img112.imageshack.us/my.php?image=naamloosau0.jpg (sry foto kreeg ik niet op de pagina dus hier maar een linkje)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dit is een mini chopper naar mijn idee?. Dus niet echt geschikt denk ik. Wat wil je precieS? Je kan ook een Offraod schakel (bijv, derbi senda) of een Race schakel (bijv. motorhispania rx, aprilia rs, yamaha tzr).
 
Dit zijn weg racers waar je het over hebt. Is ook niet echt waar ik naar zoek. Is wel een optie die ik ga kiezen als een choppertje hem niet meer word. Die link onderaan mijn tekst is een foto van een choppertje van 220x80x(+-)90 cm. Na mijn idee niet echt een mini bike.
Het nadeel van een weg racer is dat er 9 van de 10x aan gesleuteld is, lopen meestal 90+. En mijn ervaring met dat soort dingen is niet al te best. Heb zelf in mijn brommer/scooter tijd wel een aardig aantal brommers gehad die niet standaard waren. En je blijfd er mee aan het sleutelen. Nieuwe zuiger met cilinder en er is weer een 500-1000km die je moet inreiden. En voordat je die aantal km's hebt berijkt mag je de boel wel weer gaan vervangen want het is weer onder mijn kont weg gesleten voordat ik eens lekker het gas vol open kan gooien.
 
Back
Top