Gaarne hulp bij afstellen rs

crazybond700 said:
Oja dat verhelpt ook echt zijn probleem


niet echt nee, ik weet nog niet of ik mn Rs weer orgineel ga laten maken maar als ik hem zo laat heb ik nog wel een vliegwiel voor je liggen dennis
 
Ah dat is mooi klote zeg :/ Naja weet je iig wat het probleem is. Als je nog een werkplaatshandboek nodig hebt staat er wel wat op apriliaforum.nl
 
melf #50 said:
wat bedoel je met beugeltje?

mijn pijp zit enkelt op de cilinder vast + demper (ertussen onder je frame hoort een beugeltje te zitten, deze is beweegbaar, deze mist bij mij ) die ex eigenaar beweerd dat hij zo hoort zoals het nu zit (yeah right)

hier pics van me vliegwiel (telefoon pics) zijn best flinke happen -> onbalans?

Nieuwe lagers + keerringen heb ik al! 1 zit er al in, andere komt zo
 

Attachments

  • happee.JPG
    happee.JPG
    21.6 KB · Views: 7
  • happeee.JPG
    happeee.JPG
    42.4 KB · Views: 8
dit moet nog wel willen , even opschuren en klaar , alleen kan het zijn dat het met de tijd los gaat zitten, onbalans zal het niet geven

beter wel een andere zoeken denk ik.

ik zelf zou m er wel opzetten , als ie kapot gaat gebeurd er niet veel , bij piaggio gebeurde het voor een poosje wel vaker dat complete stukken magneet eruit vielen :p

de uitlaat hoort iets achter en onder het blok vast te zitten met een uitlaatrubber
 
Ik heb ook wel eens vliegwielen zien sneuvelen omdat mensen hun ketting niet onderhouden en deze braken. Dan draait je ketting om je voortandwiel en als je dan niet snel genoeg de koppeling intrekt dan slaat die vast tussen je as en de carterwand. En soms gaat die er ook doorheen, en dan raakt die je vliegwiel.
 
melf #50 said:
dit moet nog wel willen , even opschuren en klaar , alleen kan het zijn dat het met de tijd los gaat zitten, onbalans zal het niet geven

beter wel een andere zoeken denk ik.

ik zelf zou m er wel opzetten , als ie kapot gaat gebeurd er niet veel , bij piaggio gebeurde het voor een poosje wel vaker dat complete stukken magneet eruit vielen :p

de uitlaat hoort iets achter en onder het blok vast te zitten met een uitlaatrubber

he vraagje

ik kon voorheen het vliegwiel zo heen en weer bewegen, verandert dan de timing niet bv op hoge toeren? misschien dat dat de reden was dat ik maar 5k draaide

hoe zit het nou met de onsteking? je onsteking zelf gaat op een spie, maar me buurjongen beweerd dat de grondplaat ook ''afgesteld'' moet worden, ik snapte er weinig van wat hij nou bedoelde
 
de grondplaat moet je op de std stand laten staan iig.

wat bedoel je met heen en weer bewegen dan? als de lagers kapot zijn zit er iig speling op
 
ja maar hoe weet ik dat hij op de std stand staat ;) (ik kijk nergens meer van op met die debiel)

blokje zit btw in elkaar, ik hoop dat tie nog schakelt:D
 
probeer het eens ;)

je kunt meestal wel de afdruk zien waar ie op hoort te staan.

het is een beetje moeilijk om te zeggen hoe die moet staan zo..

michien het ik wel een foto (heb namelijk en hele reviesie op foto gezet :p) ,maar die staat op een andere computer dan
 
Back
Top