HPI binnerotor geeft geen vonk???

SiNNeR

Well-Known Member
Via marktplaats heb ik een gebruikte hpi binnenrotor gekocht.
Deze heb ik gemonteerd op m'n piaggio maar ik krijg geen vonk.
Voor zover ik weet heb ik hem goed gemonteerd (zo moeilijk is dat niet)

- voorontsteking op 3,8 gezet.
- afgesteld op het tweede streepje van links.
- alle stekkers goed aangesloten.
- nieuwe bougie en bougiedop geprobeerd maar ook geen vonk.
- aardedraad van blok naar frame is aanwezig.

weet iemand misschien hoe ik de ontsteking kan doormeten of testen zodat ik weet welk deel niet in orde is???
 
Advertisement - register to remove this

Heb je niet een HPI rotor met 2 streepjes,? zoja dan moet je het streepje gebruiken zodat het merk logo aan de rechterkant staat.
 
ik heb idd de rotor met twee streepjes.
deze heb ik ook zo geplaatst dat ik het streepje met twee bolletjes gelijk heb staan met het tweede streepje van links op de hpi (dus het logo zit dan rechts van de rotor). de zwart/witte draad van de killswitch heb ik nergens op aangestoten en is afgedekt zodat ik er geen massa mee kan maken. ik heb net geprobeerd om de hpi evt via m'n orginele cdi te laten vonken maar ook hier geen resultaat.

wie o wie weet hoe wat nu???
 
dan is wrs je stator kapot.
Zit het massa kabeltje van de stator nog wel goed? die bevestiging laat ook nog wel eens te wensen over.
 
ik heb idd de rotor met twee streepjes.
deze heb ik ook zo geplaatst dat ik het streepje met twee bolletjes gelijk heb staan met het tweede streepje van links op de hpi (dus het logo zit dan rechts van de rotor). de zwart/witte draad van de killswitch heb ik nergens op aangestoten en is afgedekt zodat ik er geen massa mee kan maken. ik heb net geprobeerd om de hpi evt via m'n orginele cdi te laten vonken maar ook hier geen resultaat.

wie o wie weet hoe wat nu???

zwart witte draadje nergens op?
die hoort dan togh op je frame of zie ik dan verkeerd :p?
 
die zwart witt draad is idd van de killswitch, daar kan het niet aan liggen.

dennis zei dat waarschijnlijk m'n stator kapot is...

welk deel is m'n stator?

is dat soms het gedeelte wat om de spoel heen zit?
 
Dat is per jaartal hpi ook weer verschillend, de functie van de zwartwitte kabel.

Al eens geprobeerd met de zwartwitte kabel op het frame?
 
Bind me er niet op vast, maar met org bobine en cdi moet die ook vonken.
Dus of die zijn toevallig ook stuk, of het is je stator. met je rotor kan eigenlijk niet zoveel gebeuren.
Stator is het ronde ding met het vierkante(rode) kastje erop.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat alleen je cdi kapot is.
probeer van wat vrienden / kennissen een rotor in handen te krijgen en wissle dan net zo lang onderdelen uit totdat die van jou werkt:) zo heb ik hetzelf ook opgelost.
 
ik heb nog 2 standaard cdi's liggen.
ik zal het morgen eens proberen.
waar moet ik de oranje draad op aansluiten?
ik denk zelf dat het op het pinnetje moet waar normaal de rode draad op zit aangesloten.
 
vanaf de stator loopt een kabel met 3 draden (zwart, wit, blauw)

zwart = massa
blauw = ?
wit = ?

deze kabel zit dmv een stekkertje op de cdi

vanaf de cdi loopt er dan een oranje draad die op de bobine komt en een zwart/witte draad die je kan gebruiken voor de killswitch.

aan de bobine zit dan uiteraard weer de bougiekabel die naar de cilinder loopt.

MAAR IK HEB HET PROBLEEM WAARSCHIJNLIJK GEVONDEN,
M"N STATOR MAAKT NIET VOLDOENDE MASSA.
 
DAT WAS HET DUS NIET...

hij doet nog steeds niets.
als ik hem over mijn orginele cdi wil laten lopen waar moet ik de draden op bevestigen?
vanaf m'n stato loopt een kabel met een zwart, wit en blauwe draad.
 
Back
Top