HPI op team as past niet?

John

New guy in town...
Ola!

Ik loopt tegen een probleempje aan. wanneer ik de HPI rotor op de Malossi team as wil monteren kan ik de moer niet aandraaien. Deze is simpelweg te groot. Dop 17 past niet in de rotor namelijk.

Is de oplossing de rotor uitdraaien? Of mis ik iets?

7CFEB152-71A1-4E2B-8F26-DA5E3FD787E6.jpeg84F756DA-C7BD-4E16-8D09-40EE70B8026D.jpeg815CBE15-DBB1-4467-90FE-33E549DE1F1C.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Nee ik snap dat de maten goed zijn, maar de tussen maat van 1/2 en 1/4 = 3/8. Deze heb je meestal ook in 17 en die doppen zijn een stuk smaller.
 
Nee ik snap dat de maten goed zijn, maar de tussen maat van 1/2 en 1/4 = 3/8. Deze heb je meestal ook in 17 en die doppen zijn een stuk smaller.
Thanks voor je reactie. Is afdraaien niet makkelijker? Of kan dat niet zomaar?

Ik zou zeggen doen maar weer niet of het zomaar mag.
 
Een dop kost meestal een paar euro. Met een verloop van 1/2 naar 3/8 kun je hem vast draaien. Ben je in totaal voor een paar euro klaar.

Als dit het vliegwiel is dan is afdraaien niet aan te raden i.m.o. zeker bij zo'n ontsteking waar het vliegwiel vaak al zo licht mogelijk gemaakt is. :grimacing: Wellicht dat iemand anders er wel ervaring mee heeft.
 
Zou doen wat dutchino hierboven zegt.
Als een 3/8 dop ook niet past zou ik een dop afsraaien totsat hij er wel tussenpast zo houd je rotor in de originele staat
 
Back
Top