hpi vonkt niet meer

obj 907

New Member
hallo ik heb weer een probleem met me aerox. ik heb een nieuwe 2005 hpi erop, zat 5mm vooronsteking op, met 6mm klapte de kickstarter terug. maar dus ik had hem eindelijk lopend gekregen en toen liep die stationair voordat ik hem uit deed, daarna helm gepakt om te gaan zien hoe dat ding reed en opeens vonkt hij niet meer…. ik heb op andere forums gelezen dat het aan de stator zou liggen maar die van mij is nog helemaal nieuw en is niet gevallen. of is hpi echt gwn bagger.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb me nooit bezig gehouden met binnenrotoren maar dat de kickstart terugklapt is geen goed teken.
Hiermee kun je, je motorblok om zeep helpen, vraag de heilige Google maar eens wat detonatie betekent.
Ik heb me er nooit in verdiept omdat ik van mening ben dat zo'n binnenrotor helemaal geen toegevoegde waarde heeft voor een straatscooter en meer nadelen heeft dan voordelen maar ik vind die 5mm voorontsteking wel erg veel.
Hij zal wel starten omdat het toerental bij kicken of e-starten erg laag is maar ik ben bang dat als je gas gaat geven de ontsteekcurve veel te vroeg staat en je opnieuw last gaat krijgen van detonatie en misschien wel schade!
Ik zag vaker op YT iets van 2,5mm maar misschien heb ik het met mijn bovenstaand verhaal mis en is dit misschien van unit tot unit verschillend en afhankelijk van de curve(s) in de bijgeleverde cdi.
Maar goed van detonatie heb je voorlopig geen last want je vonk is er niet.
Wellicht slim om een linkje bij je topic te voegen naar de aangekochte HPI binnenrotor en de technische specs zodat andere leden die er meer verstand van hebben met je kunnen meedenken.
 
5 mm voor ontsteking in naar mijn weten veel te vroeg volgens mij zit je bij een 50 of 70 cc 2 mm ongeveer . En die terugslag is detonatie hij staat te vroeg en de oplossing ,ff doormeten dan weet je wat er stuk is
 
bedankt voor jullie antwoorden ik zit nu op vacantie dus word ff wachten maar iig was me bobine draadje kapot (oranje) daarom vonkte die niet. en ja 5mm was veel te vroeg ik had hem op 3mm gezet en ging beter .
 
Back
Top