HOWTO - polyester mal maken!

Dat is niet de enigste manier, onder zijn reacties word vertelt dat je ook een deelmal kan maken. Hierdoor hoef je niks door midden te zagen en kun je de productie in princiepe uit een geheel maken.
 
Nee, wat je daar ziet is een lange baan project voor een carbon dak in zijn auto, maar moet nog een mal van gemaakt worden ;)
 
Zo, na een eeuwigheid schuren en het toevoegen van gelcoat in de gaten is het spatbordje representabel geworden :p

Ik zeg dus niet dat hij perfect is maargoed, ik kan er zo wel mee leven. Hij is 95 gram, 135 gram lichter als het originele dus. Had nog wel 20/30 gram lichter gekunt omdat de zijflappen te stevig zijn, maargoed zo vind ik het wel best!

[ir]http://www.polyestershoppen.nl/images/junk/141020081030.jpg[/ir]
 
Op die manier zou ik wel een hele aerox willen :p. Achterkap uit 1 geheel net zoals die L&M kap en de rest ook mooi uit carbon... Maar dat gaat rete veel geld kosten + dat ik de skils niet heb....
 
Spatbordje kost aan materiaal ongeveer 20/25 euro :)

Een voorkap aan materiaal +- 50 euro excl. de mal (ongeveer 20/30 euro)
 
Het hoeft niet in een keer goed te lukken, omdat je lege plekjes eventueel kan corrigeren met gelcoat zoals ik bij mijn spatbordje gedaan heb.
 
Back
Top