This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
eejz manne

Kwas bezig met me mono seat (speedfight) aant plamuren...
de hars zat er al op... dus het was de beurt aan de plamuur.. ik deed het erop.. kwam een halfuur terug... en toen was het verschrikkelijk warm,... weer een halfuur daarna was het weer afgekoeld.. maar hoe kwam dit? en gaat het me problemen opleveren??

alvast bedankt
 
Denk iets teveel verharder erin, maakt een chemische reactie en dat wordt warm, kan geen kwaad voor de rest.

Als je het met polyesterhars doet (teveel verharder) dan kan het zelfs tot ontbranding komen.
 
Idd... en dan kunnen je kappe smelten.. dus pas op met de verharder!

Dat het nu weer warmer weer word is dus mooi.. sneller droge = polyestertijd +ralf+
 
Okeej dan..! De kap is gelukkig gewoon nog goed in vorm.. niet ergens gesmolten ofzo :| das maar goed ook dan
Bedankt
 
ik ga poliesteren en natuurlijk moet het mis gaan... :'( ik heb het rond 5 uur aangebracht enzo en het is nu nog niet hard:? ik ben bang dat de verharder niet goed was ofzo.. Ik heb er niet te weinig in gedaan denk ik. Het mengde ook niet egt goed...

kan het aan de buitentemp liggen? (ben buiten bezig geweest)

help ;(
 
als het niet goed droogt = te weinig verharder. zelf ook 1x gehad, nu is het binnen 20 min bewerkbaar
 
droogt het uiteindelijk wel of kan ik alles er weer aftrekken? of is het een kwestie van hars met meer verharder er op pleuren?
 
Uhm,

K had 2 oppervlakten zeg maar, het gedeelte op het karton hechte wel, na 2 dagen was het droog ofso

en een stukje wat geen oppervlakte had, is nooit hard geworden en heb ik eraf gehaald.
 
2 Jaar geleden heb ik in Kroatie samen met mijn pa 3.5 m² van dat vezelzooi gehaald 2 Liter hars en genoeg verharder ( genoeg voor 2 L ). Om de gaten in de Jeep van me opa te dichten. We hebben voor heel de mikmak bij elkaar 100 mark betaald ( das ongeveer 50 Eypo ). Ik heb gehoord dat dit verdomd weinig is.
Ik ben dus vanplan om dit jaar voor ietsvan 200 euro van die zooi in te kopen.
Vraag me dus af of ik dit ook verkocht krijg?
 
nee dit lukt je niet denk ik

Veel plaatsen hebben een soort van plastic fabriek.

daar krijgen ze gratis afval matjes + een grote fles vol met hars en verharder voor in totaal 10 euro
 

dat is echt super super super extreem duur ::
 
idd, hars en vezel en verharder kost bij een poly boer geen drol, je moet natuurlijk niet de meuk vd bouwmarkt nemen.

ik was voor 1,5 kilo gelcoat, 1,5 kilo hars, wat verharder en 4m² meter doek 10 euro kwijt.
 
verkeerde verwoord, excuses, fabriek/bedrijf dan.

Ik heb in de goudengids zitten neuzen voor een e.v.t adresje hiero in hellevoet, maar helaas zonder echt resultaat.
 
Tsja..ik heb ff bij gamma gekeken enzo..heb je zo'n klein kutstukje van dat vezel, beetje verharder en hars, betaal je al 40 eu...en ik heb bij zo'n bootwinkel in de buurt gevraagd, daar was het iets goedkoper. Majah, als het egt zo goedkoop is volgens jullie, zoek ik nog wel ff verder..want ik moet nog een hoop Polyesteren.
 
ik wil mijn achterkappen van aerox aan elkaar zetten dus z-kappen achterkappen en monoseat 1deel maar hoe krijg ik dit er weer terug op wat moet ik weghallen ervoor.kan iemand mij dat uitleggen.alvast bedank
 
Status
Not open for further replies.