Het is in principe hetzelfde idee als polyester hars. Wat dat maatje van je al zei, epoxy is enorm hard en het heeft een extra voordeel ten opzichte van polyhars, namelijk dat het bij het hardings proces niet krimpt. Hierdoor zal je dus geen last hebben van spanningen in je werk. Dat is 1 vd meest voorkomende reden dat polyesterklusjes knappen na een tijdje, dus het is een groot voordeel.
Epoxy moet wel langer harden. Na een dag zal het al wel leuk aanvoelen maar kracht kan het eigenlijk nog niet zoveel hebben. 2 dagen met rust laten is het best. De mengverhouding kan per merk verschillen maar als ik het me goed herriner is dat 3:1 of 4:1.. Maar dat zal je zelf even na moeten kijken. Dat drogen net als met polyhars in een droge ruimte op kamertemperatuur doen.
Wat ik persoonlijk vind is dat epoxy perfect is voor een basis maken,(dus bijvoorbeeld een rooster van een ander type scooter in je voorkap "plakken") maar in model schuren en het in die zin gebruiken als polyester hars en daarna plamuur dat dan weer niet. Hoe snel het scheurt is net als bij de rest van die dingen afhankelijk van je hechting,mengverhouding,verwerkings temperatuur etc.
Dat was wel zo'n beetje wat ik ervan weet :+