This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
heey had ff een vraagje

mij lukt het niet om te polyesteren ik wil zelf project beginne me blok is klaar alleen het lukt me maar niet om me kappe aanelkaar te krijge zou iemand me kunne helpe die in de buurt van amsterdam woont?? zoja stuur me ff een mailtje

ik woon niet zo heel ver van amsterdam maar wat lukt je niet

krijg je de kappen met aan elkaar voor je gaat polyesteren?
hecht de polyester niet?
krijg je het niet netjes?

een vraagske
polyesteren met polyester voor carosserie enzo van auto's, zal dit ook gaan op kappen van een booster?? of dergelijke?
grtz

Last edited:
zag zonet dat mun achterkappen niet echt helemaal recht gepoly zijn moet denk ik nog heel veel bewerkt worde voordat ze mischien hetzelfde zijn en ik d8 dus ik kan alles er af gaan halen en dan zo doen

dat blauwe lijntje ga ik dan eerst polyesteren op de kap en dan hangt de rest van het matje er zegmaar bij en dan polyester ik de rest van het matje ook.. en dan trek ik dat zo door naar het gele stukje en daar weer aan de kap polyester

Beetje duidelijk? maar zou dat werken omdat er dan nix achter zit.. of kan het ook dan met ijzerdraad buigen zodat er toch nog een beetje versteviging is... ik denk dat de vorm dan zo veel makkelijk uitwerkbaar is..

Zeg maar als het niet duideijk is

Hoi,
ik heb een vraagje. Ik ben net begonnen met polyesteren en het is zowaar gelukt om de knipperlichten van mijn Firefox dicht te maken +ralf+ .

Nu heb ik ook een Aerox voorkap weten te bemachtigen en wil ik deze graag polyesteren op mijn Firefox voorkap.
Nou weet ik dat er meerdere mensen zijn die dit gedaan hebben, maar veel kan ik er niet over vinden. Misschien dat iemand die een Aerox voorkap op zijn Firefox heeft gepolyesterd contact met mij op kan nemen, want ik weet echt niet hoe ik de grote gaten en randen op moet vullen!

Ik weet niet of ik nou die 'glazen' voorkap op mijn Firefox moet laten zitten, en daarop die Aerox voorkap moet leggen, of dat het anders moet.
Alvast bedankt

Beter eerst een mal maken. Met bijvoorbeeld zoals je zelf al zegt ijzerdraad of purschuim! Want zo'n polyester matje is zo slap als je er hars bij toevoegt dat je het totaal niet in model kan brengen en het waarschijnlijk ook niet blijft zitten als het geen ondergrond heeft!

ja was dus van plan om de lijen met ijzerdraad te vormen en dan het polyestermatje er op en polyesteren maar is het dan wel stevig genoeg?

Ligt aan je mal. Als jij een nette volle ondergrond kan maken voor je matje die niet na verloop van tijd of bij 1x indrukken blijvend van vorm veranderd maak je die stevigheid zelf voor je matjes.

DG SF2 said:
Ligt aan je mal. Als jij een nette volle ondergrond kan maken voor je matje die niet na verloop van tijd of bij 1x indrukken blijvend van vorm veranderd maak je die stevigheid zelf voor je matjes.

Dus ik kan eht wel gewoon met ijzerdraad doen? zodat het maar niet inbuigt ofzo

ja idd thnx zal er zometeen ff alles er weer afhale xD

hoe kan ik btw het beste polkyester verwidjeren? gwoon weg snijden of niet?

omg dat is echt een rot werk!
Ik deed het met een dremel..
snijden gaat denk ik niet eens! met een zaagje misschien wel maar dan moet je oppassen voor je kappen etc..

Tezzaahh said:
Ook al zakt het een beetje in.. dat kan je altijd opvullen met wat plamuur!

Ja leuk

Met polyester loop je risico bij alles dat vervormd dat er spanningen op komen te staan die op de lange termijn kunnen zorgen voor het knappen. Dus tsja.. dat het met plamuur op te vullen is lijkt me duidelijk, maar ik neem aan dat je na 2 maand rijden graag nog een achterkap hebt die heel is.

Waarom zou het knappen als het een klein stukje ingedeukt is?
dat verminderd de stevigheid heus niet hoor!
Als het nou 5 cm ingedeukt is en je het dan gaat plamuren ja dan kan het gaan breken.. maar zo ver zal het toch niet komen?

ja.. maar hoop dat het gwoon neit echt inzakt en scheurt.. doe er veel ijzerdraad achter en dan binnenkant en buitenkant polyesteren voor de extra stevigheid.. moet wel lukken hoop ik

Tezzaahh said:
Waarom zou het knappen als het een klein stukje ingedeukt is?
dat verminderd de stevigheid heus niet hoor!
Als het nou 5 cm ingedeukt is en je het dan gaat plamuren ja dan kan het gaan breken.. maar zo ver zal het toch niet komen?

Jij neemt maar aan op welk tijdstip jij het zelf per ongeluk indrukt, en hoe groot het deel is dat je indeukt

Je hebt een oppervlakte waar een bepaalde hoeveelheid polyesterhars op is aangebracht, dit krimpt al iets in door de krimpeigenschappen van polyester die wakker worden bij het drogen. Als jij midden in dit proces de oppervlakte in 1x onder druk zet heb je dus een grotere kans dat er meer spanning op komt te staan dan nodig is. Ik zeg niet dat dit altijd voor knappen staat, ik zeg dat je het risico loopt.

Doordat vrijwel niemand op dit soort kleine maar belangrijke dingen let krijg je het hoge percentage van gescheurde/geknapte kappen.

deukjes vul ik altijd op met polyester.

laag hard laten worden en dan de deuk met een nieuwe laag polyestermatten en hard opvullen.schuren tot het vlak is.plamuur gebruik ik alleen als het echt bijna strak is en her en der nog wat oppervlakkige putjes zitten.

beste is om gewoon geen plamuur tegebruiken.plamuur scheurt op de langer termijn dit ivm weersomstandigheden enzo.

Status
Not open for further replies.