Dennis MHaRea said:Hoe kan je ervoor zorgen dat als je een groot gat(ca.25cm doorsnee) moet polysteren, dat je matjes mooi recht blijven als je gaat polyesteren ?
Ik dacht zelf aan iets plats, bijvoorbeeld een plaat eronder, maar ik ben bang dat die plaat dan door de hars blijft plakke, dus heeft iemand hier betere ideeen voor ??
chezzmo said:Wel wakker blijven
Hans F. said:tegenwoordig werk ik vooral met epoxy, veel relaxter
Hans F. said:ik moet idd niet meer polyesteren zonder koolstofmasker(tegenwoordig werk ik vooral met epoxy, veel relaxter )
"pleisters" maken werkt idd, wat je ook kan doen als je wel gebruik wilt maken van een plaat is deze insmeren met lossingsmiddel, (gewoon teflonspray werkt volgens mij ook wel).
DG SF2 said:Wat ik altijd doe is de matjes op de werkbank op een alu plaat leggen, en 1 kant insmeren met hars en ze dan over het gat heenleggen. Dan plakt het al, kan je het goed strijken, vervolgens aan de achterkant nog een laagje hars, en je hebt hetzelfde effect maar het maakt het een stuk makkelijker
Tezzaahh said:Ik heb 1,5 week gewacht..en toen was het nog niet droog en was ik het zat!
1,5 week leek me wel lang genoeg.. aangezien een ander deel wat ik al eerder gepolyesterd had binnen 2 uurtjes keihard was!
Dennis MHaRea said:en dan meerdere matjes tog ?
Tezzaahh said:Ik doe het niet voor de stevigheid, ik heb een stukje er aan geplakt omdat er teveel speling was tussen de kap en de lichtunit!
Ik heb eerst een mal gemaakt met purschuim en daarna de polyester er over heen geplakt. Ik ben bang dat als ik nu ga schuren dat het purschuim te voorschuin komt en het niet meer stevig is!
Tezzaahh said:Natuurlijk heb ik een matje gebruikt!
Dat purschuim breek je zo er af!
Maar dat kan ik toch ook gewoon laten zitten?
Tezzaahh said:Maar vind de vorm niet perfect. Is niet helemaal symetrisch.
Wat kan ik daar nog aan doen?