dna_mario said:kan je ook je koplamp dichtwerken met glasvezel ipv poly , ik hheb het net met zo glazvezeldoeken gdaan
of is dit minder stevig ?
Hans F. said:wat bedoel je? Polyester gebruik je meestal icm glasvezel, in mat vorm, of gehakt om bv. als vul- of lijmmiddel te gebruiken.
DG SF2 said:Je hebt een Glasvezel hars. Te vergelijken met Polyester hars. Dat bedoeld hij. Je hebt gelijk als je zegt dat de matjes zowiezo voor een deel uit glasvezel bestaan. Dat staat niet voor niks op de verpakking.
Wout@Phantom said:Gvd dat die *** plamuur maar eens wat sneller hard word.... ook al zit er veel verharder bij duurt het nog 1 a 2 dage voordat ie echt hard is.
V-Rox said:kap ligt bij ons in de gang
wordt wel droog ma niet echt hard:S
DG SF2 said:Je hebt een Glasvezel hars. Te vergelijken met Polyester hars. Dat bedoeld hij. Je hebt gelijk als je zegt dat de matjes zowiezo voor een deel uit glasvezel bestaan. Dat staat niet voor niks op de verpakking.
Hans F. said:volgens mij snap totaal niet waar je het over hebt
Glasvezel hars bestaat niet, enkel glasvezelplamuur, wat gewoon polyesterhars + gehakte mat + kleurstofje is
glasmatten bestaan uit glas, ja
met teveel harder wordt het week/bros, en niet harder. Met te weinig harder worden er geen polymeren gevormd en houd je dus gewoon hars.
Lekker schuurbaar zal gewoon polyester niet echt worden (schuurpapier zal blijven verstoppen). Het bovenlaagje zal blijven plakken, tenzij je er een paar procent styreen (vloeibare parafine) doorheen mengt en je een schuurhars maakt.
Hans F. said:tja, ik vertel alleen de feiten. Ik werk vrij veel met polyester en epoxy.
Hans F. said:nooit bij een speciaalzaak vaten styreen zien staan dan?:?
Je hebt gelijk als je zegt dat de matjes zowiezo voor een deel uit glasvezel bestaan. Dat staat niet voor niks op de verpakking .
dit is overigens ook een vrij bizare opmerking voor iemand die zegt iets van dit spul af te weten.
Hans F. said:nooit bij een speciaalzaak vaten styreen zien staan dan?:?
Je hebt gelijk als je zegt dat de matjes zowiezo voor een deel uit glasvezel bestaan. Dat staat niet voor niks op de verpakking .
dit is overigens ook een vrij bizare opmerking voor iemand die zegt iets van dit spul af te weten.
Hans F. said:Je hebt gelijk het is een parrafine oplossing in styreen.