How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
Oke dus je moet ze als ik het goed begrijp eerst van onder aan elkaar maken en dan boven alle naden opvullenen gelijk schuren?

bedankt
 
Eerst gewoon monteren jah en dan aan de onderkant matjes en polyster. Als dat droog is aan de buitenkant glasvezelplamuur en zoals insane zegt afwerken met plamuur. Hoewel ik alleen glasvezel zou gebruiken en dan later met primer er overheen. Maar weet niet of dit nou strekrer of slecht is als ik het op mijn manier zou doen.
 
ProjectRox said:
Eerst gewoon monteren jah en dan aan de onderkant matjes en polyster. Als dat droog is aan de buitenkant glasvezelplamuur en zoals insane zegt afwerken met plamuur. Hoewel ik alleen glasvezel zou gebruiken en dan later met primer er overheen. Maar weet niet of dit nou strekrer of slecht is als ik het op mijn manier zou doen.

In glasvezel plamuur zitten glasvezels. Hierdoor is het nog erg grof.
Als je de vorm 99% goed hebt doe je er nog een laagje gewone polyester plamuur over hen die je dan glad schuurt.
Als je dan nog spuitplamuur er overheen spuit en die ook glad schuurt heb je een superstrak resultaat 8)
 
Maar dat polyster plamuur er overheen gaat dat niet scheuren? Want moet eigenlijks scheuren voorkomen... Want ik dacht gewoon geen polyster plamuur te halen en het alleen maar met glasvezelplamuur te doen. Maar moet ene sterk resultaaat hebben dat eigenlijks niet scheurt.... (iedereen wil dat natuurlijk :))
 
ProjectRox said:
Maar dat polyster plamuur er overheen gaat dat niet scheuren? Want moet eigenlijks scheuren voorkomen... Want ik dacht gewoon geen polyster plamuur te halen en het alleen maar met glasvezelplamuur te doen. Maar moet ene sterk resultaaat hebben dat eigenlijks niet scheurt.... (iedereen wil dat natuurlijk :))



als je eerst glasvezelplamuur gebruikt is het stevig dus beweegt het nie zo veel als het niet veel beweegt kan het niet scheuren dus eerst glasvezel en afwerken met polyester plamuur en eventueel spuitplamuur
 
Purschuim gebruikt om op te vullen, en afgewerkt met poly...

4005434275.jpg
 
PetriK said:
Purschuim gebruikt om op te vullen, en afgewerkt met poly...

4005434275.jpg

Vind ik echt zo'n mooi voorkapje. Dat rooster is gewoon zo vet.

Verders zal ik dan gewoon die techniek gebruiken van eerst glasvezel en dan plamuur om mee af te werken. Moet wel goed komen :)
Nog bedankt Backer voor je hulp.
 
Moet je persee de matjes aan de onder kant vast harsen om dat je daar moeilijk bij kunt.
Ik heb ook en keer gezien dat ze er boven een matje op harsen en daarover plamuren en dan de onderkant dan kun je het erafhalen en er handiger bij.

naja ik hoor het wel
 
Beter meerdere matjes die je later schuurt, dan te weinig matjes en er later achter komen dat et wel erg dun was.
 
Ze liggen maar een paar cm erover heen. Ik doe niet alleen de koplampen, maar ik wil groter gedeelte strak hebben. Alleen koplampen hebben al heel veel mensen, vandaar.

Het duurt alleen wel lang voordat het hard is bij mij(minstens 4 uur). Volgende keer wat meer verharder? Of hoort dat zo?
 
volgende keer meer verharder ja...binnen een uur hoort het wel goed hard te zijn... maar nog begrijp ik niet helemaal waarom jehelemaal over de zeikanten bent gegaan met je matten... dit gaat je echt T***** veel werk bezorgen :X
 
Erwin. said:
Beter meerdere matjes die je later schuurt, dan te weinig matjes en er later achter komen dat et wel erg dun was.

Ik heb nog nooit meer matjes dan 1 nodig gehad. Je moet juist zorgen dat je niet in een matje gaat schuren, dan vallen er gaten in. Zoals Petrik ook al zegt, beter doe je de volgende alleen een matje waar je hem nodig hebt. Je wil de ogen dichthebben, beter doe je dan het matje aan de achterkant en zorg je dat de rest op gelijke hoogte komt met een laagje poly. Nu ga je je idd kapot schuren :W succes.
 
TunedFox said:
Dit was de eerste keer dat ik met poly werk. Volgende keer zal ik wat minder gebruiken :)

Precies :W Ik heb dezelfde acties uitgehaald met mijn sf koplampen dichtsmeren ;). Word je vanzelf handig in.
 
haha =) echt vet dit topic binnekort is mn project scoot hier dan begin ik er ook aan -- op de pur-schuim manier , die ziet er het effectiefst uit

moeten de matjes , over het toe te werken deel liggen ? of is dat enkel om de "put" op te vullen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top