This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
Jeff0 said:
Nu zal wel niet, er stond 3% op de verpakking, maar ik heb het niet afgemeten oid. Het is nu na 24 uur nog niet droog, zit er nu met de föhn op. Zal het uiteindelijk wel goed drogen of zal het nu altijd een beetje slap blijven?

ik vraag me dit ook af, als je niet genoeg verharder door je plamuur hebt gemikt, zal het uiteindelijk wel drogen of zal het altijd een zachte massa blijven dan?
 
Het zal uiteindelijk wel hard worden maar meestal gebruik je niet te weinig verharder hoor, aangezien je er maar heel weinig van nodig hebt
 
Aerox Hebo said:
Het zal uiteindelijk wel hard worden maar meestal gebruik je niet te weinig verharder hoor, aangezien je er maar heel weinig van nodig hebt

jah idd, meestal gebruik je teveel, wat is 3% op de totale substantie. maar toch heb net mn kappie gepolyestert en geplamuurt en merkte dat mn polyester al nar 5 min super hard was, teveel verharder dus, maar toen ik ging plamuren leek het of mn plamuur ni hard werd, net ff gechecked, het word wel hard, alleen sommige delen niet, dus toch dan weer te weinig gebruikt, ik blijf maar vogelen met die zooi joh
 
ik ben nu dus druk bezig met een hele dicht achter kap te maken voor me zip sp 99

ik heb het nog nooit erder gedaan maar ik kan je 1 ding vertelen wat ik weet over het 1 en ander
pol
bij een bouw markt woord je gewoon hard geflest voor 9.25euro heb je 250gram met verharder er bij dan heb ik het over glas vezel polyester
ik heb het van middag gekocht vai me werk en was 22.50 euro kwijt voor 2 kilo
en gewoon polyester plamur 13.50 euro ook 2 kilo
en ik ga beginne met kippe gaas er in te maken en dan zie ik het wel weer verder
 

Ja kan, maar dan moet je wel vaseline oid erop smeren. Dan kan je het zo eraf halen.

Ik had dat iig, een mal gemaakt van gips, hierover folie met vaseline, daarover polyester. Toen ik klaar was kon je het gemakkelijk eraf halen.
 
Naja ik ga het er maar afhalen, want het is na 52 uur nog niet droog . Ik zal er nu wel een dikke dot verharder in doen, en dan heeeeel goed mengen, dan moet het wel lukken!
 
men vader zegt: je moet ABS met ABS maken..... Dus wat hij nu doet: hij haalt ABS lijm. Hij wil dat tussen mijn voorkap en men tnt koplamp doen en dan op laten drogen. Glad schuren en dan plamuur er over heen en als laatste wat primer er over heen. Zou dit werken? of zou het gewoon keihard mislukken?
 

als die substantie goed hard word en hecht moet het zeker lukken jah
 
Jeff0 said:
Naja ik ga het er maar afhalen, want het is na 52 uur nog niet droog . Ik zal er nu wel een dikke dot verharder in doen, en dan heeeeel goed mengen, dan moet het wel lukken!

ligt het in de kou? Of lekker warm binnen?

Zowiezo snap ik niet waarom iedereen met van die beunpolyester van de bouwmarkt werkt, ga gewoon naar een speciaalzaak.
 
ik weet dat dit hier mss niet thuis hoort maar kzou niet weten waar het anders te zetten dan hier. ik vraag mij namelijk af hoe je bepaalde carterdelen kunt opvullen met een bepaald product zodat je ze later nog gewoon mee kunt polijsten. ik wil namelijk het rechthoekige deeltje achteraan de carter van een aerox/nitro opvullen en daarna uitfrezen en polijsten, maar met welk product doe je dit?!

mercikes thomas...
 
Status
Not open for further replies.