This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
Sandor said:
ok, zo zit dat dus,
ik lag al te brainstormen hoe zoiets nu eigenlijk kon, is het dan sterk ?
voor met dagelijks geberuik te rijden, want lijkt me niet echt stevig

dat is zeer zeker sterk, de polyester wordt keihard.
 
Zie meerdere dingen staan dus vraag het maar effe zo

ik moet een opppervlakte dicht poly van 15 bij 15 cm, hoe pak ik dit het best aan?

b.v.d :*
 
Eyz

Ik heb ook een vraag namelijk: ik koop dus een kiesler monoseat van ABS kunststof, kan ik dat ook gewoon vast polijsten aan mijn kiesler zijschermen? die zijn namelijk gewoon van polyester. Zou dit kunnen? of lukt dat niet?
 
AirWolf said:
Eyz

Ik heb ook een vraag namelijk: ik koop dus een kiesler monoseat van ABS kunststof, kan ik dat ook gewoon vast polijsten aan mijn kiesler zijschermen? die zijn namelijk gewoon van polyester. Zou dit kunnen? of lukt dat niet?
Heb zelf toevallig pas geldedn oook nog gedaan, gaat perfect.
Zorg er uiteraard wel eerst voor dat je je monoseat helemaal hebt opgeschuurd met een groffe korrel (ik heb 80 gebruikt).
Het zal misschien niet noodzakelijk zijn maar ik heb het ook nog ingespoten met kunstofhechtprimer en daaroverheen een laag filler
 
Sibo said:
Zie meerdere dingen staan dus vraag het maar effe zo

ik moet een opppervlakte dicht poly van 15 bij 15 cm, hoe pak ik dit het best aan?

b.v.d :*
Plak het aan de buitenkant dicht d.m.v. tape oid en leg dan aan de binnenkant je poly matjes.
Wel eerst alles goed opschuren aan de binnenkant voordat je begint.
 
Bedankt man! Want ik verkoop nu men monoseat en koop er dus weer een nieuwe van (nieuwere type) en men vader zij dat het niet te polysteren is omdat het niet pakt of zo. Maar gelukkig is het niet zo. Heel erg bedankt.
 
even vraag over spuit plamuur want dat heb ik denkink o.a. wel nodig...

hoe duur is het en ist echt van 1 x spuite en al die krasse zijn weg ? kheb een kap boordevol krasse en hier endaar een dun kuiltje...

hoe duur is spuit plamuur ? khoort wel

Adios
 
nog ff snel een vraagje :$
ik heb een kiesler monoseat gekocht.
mijne was helemaal mis gegaan (a)

maar daar staat dit bij

Met deze ongespoten polyester monoseat krijgt je yamaha aerox een nog sportiever uiterlijk. Let op. De seat is van polyester en moet nog bewerkt en gespoten worden !!

moet ie dan nog met spuitplumuur ingespote worden?
zo nie. wat moet ik der anders mee doen?

Greatz,
Dennis
 
hee ik wil het stuur ruitje 'dichtplamuren'' hoe kan ik het het beste doen?
ik dacht aan het stuur ruitje eraf halen, gaas in de juiste vorm en dan hars, plamuur ect.
en hoe ik het beste een booskijker kan maken..

en dan nog een vraag als ik dan helemaal klaar ben kan je dan het gaas weg halen?

 


heb mijn rox koplamp eerst bedekt met een plastic tas... daarna matjes erop gelegd.. effe in vorm gebracht en daarna koplamp + plastic er achter weggehaald en toen een matje van binnen gelegd.. zo moet het bij jouw ook wel lukken lijkt me..
 
Raceroxie said:
Het zal misschien niet noodzakelijk zijn maar ik heb het ook nog ingespoten met kunstofhechtprimer en daaroverheen een laag filler

En waar kun je dit spul halen? Wou men vader ff weten.
 
Ik heb kunstof hechtprimer en filler van het merk MoTip gebruikt, dit kan je o.a. halen gewoon bij de dealer of bij auto(tuning)zaken.
Verder kan je ook een ander merk gebruiken wat in de bouwmarkt te vinden is; Alabastine dus bijvoorbeeld.

Maar zorg wel dat je alles van een merk koopt, dus heb je motip plamuur neem dan ook motip spuitbussen
 
ok dan zal ik es ff rondzien. Mijn voorkeur gaat dan naar mototip omdat die meestal wel goed spul hebben. Thx voor de info want men vader weet nog steeds niet of abs te valt polysteren en te plamuren :S. En het moet wel anders is die mono waardeloos voor mij .
 
Heb nu dus men mono binnen en wat een mooi ding . Hopen dat het lukt met het polysteren en dat men vader na iedere x hebben gezegt dat het niet valt te polysteren wel valt te polysteren.
Maar wat heb jij dan van ABS gepolystert RaceRoxie?
 
AirWolf said:
Heb nu dus men mono binnen en wat een mooi ding . Hopen dat het lukt met het polysteren en dat men vader na iedere x hebben gezegt dat het niet valt te polysteren wel valt te polysteren.
Maar wat heb jij dan van ABS gepolystert Raceroxie?
Ten eerste zijn je Z-kappen en je achterkappen ook van een kunstof soort, weet niet of dit ABS is maar zal wel. En ik heb Kiesler mono versie 3 ingepolyed (zelfde mono als die jij nu hebt d8 ik).
Gewoon goed opschuren en eerst inspuiten.

Owjah btw, weet niet of het toeval is ofniet maar ik had van het weekend polyester hars en verharder van alabastine gehaald, omdat me motip polyester op was en ik ff snel nieuwe nodig had, maar dit hechtte niet aan het beenschild van een rox. Dus ik ga iig geen alabastine meer gebruiken

Haal gewoon motip polyester dan gaat het wel goed.
 
Ok want nu men enef net gebeld en die zij het ook: ons lukte het ook niet om abs te polysteren :S. Dus begin steeds meer te twijfelen maar wil echt niets anders. Doe men voorkap en TnT koplamp namelijk ook. Maar ik heb al matjes gevonden en 500 ml plyster bij een auto zaak. Zoek nu alleen nog plamuur in grote hoeveelheid. Hopen dat het lukt. Korel 80 toch? en dan inspuiten met kunstofhechtprimer en dan filler toch?
 
had zelf eerst wat spul van motip bij halfords gehaald maar de matjes wat je daarbij krijgt zijn echt kut:S beter haal je glasvezel.. is echt fijn spul en je kunt het echt lekker laten passen in elk hoekje wat je maar wilt.. bij de matjes die je bij het polyester kreeg ging dat nie zo makelijk:S en bij halfords hebben ze btw genoeg polyester en plamuur heb de matjes bij een autozaak gehaald, waren volgens mij ook van motip
 
Status
Not open for further replies.