This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

How to Polyesteren

Status
Not open for further replies.
ff vraagje, ik heb van die BCD-booskijkers gekocht voor Speedfight2, die moet je normaal op je koplamp plakken maar die wil ik graag in een geheel maken met mijn voorkap. Maar hoe kan ik dit het beste doen?

De booskijkers passen precies in het gat waar de koplamp zit.
Er zit eigenlijk overal over de gehele lengte 3 a 4 mm ruimte tussen, dus dit is eigenlijk niet echt veel maar hoe kan ik deze het beste opvullen?? :*
 
Cipher said:
Erop plakken, en afwerke met polyester plamuur.

hoe bedoel je? de booskijker op de koplamp plakken en dan vlakmaken?

Ik zat meer te denken aan de booskijker aan de kap te maken, en daarna gewoon de koplamp er gewoon normaal in te zetten. Dus dat die nog ooit los kan. Maar heb ik hier dan ook van die matjes en zo voor nodig?
 
Last edited:
Ik heb ook weer ff een vraagje
...kheb mn koplampen dicht gemaakt (sf2) met poly hars.. dit glad geschuurd met korrel 80 en daarna 120, de gaatjes die ik toen nog had heb ik net opgevuld met plamuur. Met wat voorn korrel moetk dit plamuur weer glad schuren nadat het droog is?

edit: En maakt het uit of ik het met de hand doe, of met de vlakschuur machine?


bedankt
 
Last edited:
Als je plamuur aardig vlak is gewoon korrel 120 ofzo. Is het minder netjes, korrel 60.
Vlakschuur machine gaat veel sneller en geeft strakker resultaat, met de hand druk je niet overal op je schuurpapier even hard.
 
vraagje als ik een vorm maak met glasvezel en dan met spuitplamuur van albastin er over ga is dit dan goed of moet ik nag met gewoon plamuur ook nog er over gaan

om er dus een mooi kleurtje te spuiten
 
Dat ligt eraan of het naar je zin is...
Als de vorm gelijk al goed is kan je in principe gelijk Spuitplamuur gebruike.. (maar dat zal bijna nooit voorkomen denkz)

Edit:/ Frank was me voor
 
nou ik het vandaag maar eens proberen btw hoe doen julie die verharder meten met dat 3% gewoon op gevoel of doe je een reken sommetje maken ofzo
 
gewoon op gevoel. Een beetje meer of minder maak heus niet uit hoor. Veel mense zeuren altijd dat dat niet goed is enzo, maar ik doe het altijd op gevoel. Nog nooit fout gegaan . Alleen kan het soms wel iets langer duren voordat het droog is. Als precies genoeg gebruik, kan je het na 20 minute al schuren enzo.
 
Aprilia_area 51 said:
Gewoon goed veel bijpompen

te weinig dan hard het voor geen meter uit, ik doe altijd +- 10 % of zo.

met teveel verharder hard het ook voor geen meter uit..

plus dat je de kans hebt op doorbloeden van de verharder door je aflak..

maar tis idd gewoon op gevoel
 
Het kan ook nog is in de fik vliegen, niet die alabastine troep maar als je echte goede polyesterhars hebt en goede verharder dan moet je echt niet aan de 10 % gaan zitten.

Gewoon rond de 3 % gaan zitten, dan zit je wel goed, boeiend dat je wat langer moet wachten
 
Albastine is echt wel goede rommel dus , dat begon gister ook flink te roken :#

motip suckt het meest, hard niet eens fatsoenlijk uit...
 
Status
Not open for further replies.