hoog stationair draaien na een tijdje rijden

Advertisement - register to remove this

Dan staat je stationair sproeier te hoog. Maar loopt ie wel goed stationair als ie koud is?

een stationairsproeier kan niet omhoog gaan , deze schroef je in een gedeelte van de carburateur wat niet kan bewegen..

@ Topicstarter , staat je stelschroef niet gewoon een beetje te ver in?

en heb je de luchtstelschroef niet te ver uit staan?

en sinds wanneer doet ie dit?
 
Dan staat je stationair sproeier te hoog. Maar loopt ie wel goed stationair als ie koud is?

als de cilinder koud is loopt de zip sp perfect stationair. nadat ik ongeveer 15 minuten of langer ermee heb gereden en dan stil gaat staan blijf de zip sp hoog stationair draaien.
als ik hem een tijdje stationair laat draaien(ongeveer 1 a 2 minuten) dan valt de zip sp terug in toeren en dan draait de zip sp weer netjes stationair. precies hetzelfde als de cilinder nog koud is.

ik heb heb verschillende afstellingen geprobeerd met de luchtschroef maar met 2 halve slagen doet de scooter het beste gasreactie geven.

als ik de luchtschroef bijv. 4 halve slagen zet blijf de scooter wel netjes stationair draaien ongeacht hoe warm de cilinder is. alleen dat gaat wel ten koste van mijn gasreactie. en houdt een klein beetje in als ik telkens opnieuw gas geef.
 
Zet hem dan eerder eens op 1,5 of 1 slag want het klinkt juist alsof je teveel lucht krijgt, als je hem dan uitdraait zal het juist erger moeten worden. Kan ook een te kleine sproeier zijn (ondanks dat hij mss harstikke mooi lijkt te lopen)
 
ik heb de luchtschroef weer terug gezet naar 2 halve slagen(1 slag) zoals ik hem ook zo nieuw uit de verpakking kreeg. en daardoor krijg ik het beste gasreactie van.

ik heb mijn carburateur ook met het orginele bijgeleverde spruitstuk geprobeerd maar ook met dat spruitstuk doet de zip sp hetzelfde.

ik ga morgen naar de scooterdealer om een 2/4 maten grotere stationairsproeier te bestellen.
 
Back
Top