stationair te hoog

goedenmiddag mensen, ik heb het probleem dat mijn 50cc gy6 (18.5mm carb) niet goed af wil stellen. Hij loopt veelste hoog in de stationair toeren. Ik heb al mijn stationairsproeier vervangen, maar zelfs met de laagste die ik kan krijgen wil het toerental niet omlaag. Wat kan ik hier aan doen?
 
Advertisement - register to remove this

Als de scooter stationair te hoog draait terwijl het gas is dichtgedraaid en het stationair stelschroefje geheel is uitgedraaid denk ik aan meerdere zaken.

  1. de gasschuif bij 2-takt of gasklep bij 4-takt blijft geheel of gedeeltelijk open staan door een probleem met de carburateur.
  2. De gaskabel is beschadigd of geknikt en blijft hangen op een bepaald punt.
  3. De gaskabel staat te strak, dit kun je bijregelen met de regelschroefje bij de gashendel en bij de carburateur.
  4. Er wordt ergens valse lucht getrokken in het inlaatcircuit of indien het een 2-takt is, is een lekkende keering ook nog een mogelijkheid.
 
Als de scooter stationair te hoog draait terwijl het gas is dichtgedraaid en het stationair stelschroefje geheel is uitgedraaid denk ik aan meerdere zaken.

  1. de gasschuif bij 2-takt of gasklep bij 4-takt blijft geheel of gedeeltelijk open staan door een probleem met de carburateur.
  2. De gaskabel is beschadigd of geknikt en blijft hangen op een bepaald punt.
  3. De gaskabel staat te strak, dit kun je bijregelen met de regelschroefje bij de gashendel en bij de carburateur.
  4. Er wordt ergens valse lucht getrokken in het inlaatcircuit of indien het een 2-takt is, is een lekkende keering ook nog een mogelijkheid.
daar heb ik zelf ook al aan gedacht en dat dus getest, maar dat bleek niet zo te zijn, dus of ik heb het niet goed getest of er is toch iets anders aan de hand
 
daar heb ik zelf ook al aan gedacht en dat dus getest, maar dat bleek niet zo te zijn, dus of ik heb het niet goed getest of er is toch iets anders aan de hand
Tja, aan 1 van die dingen zal het toch moeten liggen dus toch maar eens opnieuw alles op je gemak controleren.
Trouwens ik zou zeker weer de originele stationairsproeier terug zetten en de mengschroef uiteraard opnieuw inregelen.
 
Er staat altijd spanning op , zolang de motor loopt . Als de choke koud is , en de motor ook , opent de choke een verrijkings kanaal , waardoor de motor extra benz krijgt , en versneld stationair draait. Als de choke warm wordt door de spanning , sluit deze het kanaal af , en loopt de scooter gewoon stationair . Zolang de motor loopt en de choke goed zijn werk doet blijft het kanaal gesloten . Zet je de motor uit , koelt de choke af , en opent het kanaal weer. Dit werkt zoals wanneer je een thermostaat verwarmt met een soort was die uitzet , en de choke naald naar beneden drukt .
( kanaal dicht)
Koelt hij af , krimpt de was , en duwt een veer de naald weer omhoog ( kanaal open)
 
Er staat altijd spanning op , zolang de motor loopt . Als de choke koud is , en de motor ook , opent de choke een verrijkings kanaal , waardoor de motor extra benz krijgt , en versneld stationair draait. Als de choke warm wordt door de spanning , sluit deze het kanaal af , en loopt de scooter gewoon stationair . Zolang de motor loopt en de choke goed zijn werk doet blijft het kanaal gesloten . Zet je de motor uit , koelt de choke af , en opent het kanaal weer. Dit werkt zoals wanneer je een thermostaat verwarmt met een soort was die uitzet , en de choke naald naar beneden drukt .
( kanaal dicht)
Koelt hij af , krimpt de was , en duwt een veer de naald weer omhoog ( kanaal open)
choke werkt prima
Post automatically merged:

Als de scooter stationair te hoog draait terwijl het gas is dichtgedraaid en het stationair stelschroefje geheel is uitgedraaid denk ik aan meerdere zaken.

  1. de gasschuif bij 2-takt of gasklep bij 4-takt blijft geheel of gedeeltelijk open staan door een probleem met de carburateur.
  2. De gaskabel is beschadigd of geknikt en blijft hangen op een bepaald punt.
  3. De gaskabel staat te strak, dit kun je bijregelen met de regelschroefje bij de gashendel en bij de carburateur.
  4. Er wordt ergens valse lucht getrokken in het inlaatcircuit of indien het een 2-takt is, is een lekkende keering ook nog een mogelijkheid.
carbarateur is nieuw (en hetzelfde probleem is met de oude carburateur) en ik heb vervolgens overal gekeken met de deo test naar een lucht lek maar ik kan het NERGENS vinden. Wat kan ik nog doen?
 
Back
Top