Ah ja ik dacht juist het omgekeerde, omdat men garagist me vroeger zei om meer olie erbij te doen tijdens het inrijden..
Maar soit, ik doe nu ongeveer 250 ml op 10 liter.
En over het stotteren, ga ik even wat duidelijker zijn zodat dit misschien een beter zicht geeft op mijn probleem.
De brommer zen top bedraagt ongeveer 80km/u, 5 versnellingen,
ik geef als voorbeeld wanneer hij stottert in zijn 5de versnelling.
Eerst stottert hij lichtjes van 45km/u tot zen 50km/u, dan komt hij er even goed door, en wanneer ik aan de 60km/u zit stottert hij enorm. Hij geeft letterlijk schokken.
Nu ben ik vandaag bij men garagist geweest en die kon het ook niet onmiddelijk zeggen wat het juist was, hij vond het iets "raar".
Hij denkt dat ik teveel naft krijg en dat ik misschien een kleinere sproeier nodig heb. Ofwel heb ik gewoon problemen met mijn ontsteking.
Maar van die kleinere sproeier vind ik het wel raar, hij heeft jarenlang op dezelfde carbu met zelfde sproeier gereden en nog nooit problemen gehad daarmee. Moest hij zeggen dat ik een grotere sproeier nodig heb ok, maar kleiner ? (na dat de cilinder is uitgeboord lijkt het me toch logischer dat er dan een grotere sproeier op moet komen in geval van problemen)
Maar dat is maar wat ik zat te denken
In ieder geval, ik vraag het nogmaals om zelf wat te weten wat het probleem zou kunnen zijn zodat ik niet weer 100en euros kwijtspeel.