Honda SFX start enkel op remreiniger

fvdb31

New Member
Beste mensen

Ik werk aan een projectje dat een vriend van me heeft staan: een Honda SFX 50cc brommertje. Het probleem ermee is dat ie enkel op remreiniger (in de luchtfilter) start, hij stijgt dan fel in toeren, blijft een paar seconden draaien en valt uit. Hij is nu onmogelijk te starten zonder remreiniger. Ik heb de carburator al volledig uitgekuist + op basisafstelling gezet (luchtschroef 1,5 en stationair 2,5), heb de olietank losgekoppeld, de benzine gemengd met olie (1:40) en de aanvoer gecheckt & aangezogen, vonk gecontroleerd, gecheckt op valse lucht door de brommer te starten en dan remreiniger te spuiten op de cilinderkop, spruitstuk... maar viel toch steeds uit. Heb toen nog de cilinderkop ervan gehaald en de cilinder bekeken, die zag er nog perfect uit, ging met mijn vinger over de cilinderwand en voelde geen krasjes of niks, als ik men duim op de bougie-opening houd voel ik ook dat ie nog compressie heeft. Heb dan ook het metalen spruitstuk losgehaald en het membraan bekeken, die zag er perfect uit en hij liet lucht door als ik erdoor blies. Dan ook maar eens de carter losgehaald en daar snel gekeken, alles ook perfect... Toch wilt hij maar niet starten zonder remreiniger, als ik zonder remreiniger probeer lijkt het wel of die wilt starten, de lichten beginnen een beetje te branden, maar starten doet hij niet. Ik ben ten einde raad en hoop hier iemand met ervaring / de gouden tip te vinden.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Hoor verschillende reacties op hbm spul , maar lijkt mij dat zo'n meter , in ieder geval een indicatie geeft , hoeft niet geijkt te zijn toch
Oke ik check nog is of die op men cilinder pas (monteer je deze in het gat waar de bougie hoort te zitten?) en dan bestel ik hem. Als ik dan ga meten, hoeveel compressie moet ik kunnen aflezen om te weten dat hij goed is? Mvg
 
Beste mensen

Ik werk aan een projectje dat een vriend van me heeft staan: een Honda SFX 50cc brommertje. Het probleem ermee is dat ie enkel op remreiniger (in de luchtfilter) start, hij stijgt dan fel in toeren, blijft een paar seconden draaien en valt uit. Hij is nu onmogelijk te starten zonder remreiniger. Ik heb de carburator al volledig uitgekuist + op basisafstelling gezet (luchtschroef 1,5 en stationair 2,5), heb de olietank losgekoppeld, de benzine gemengd met olie (1:40) en de aanvoer gecheckt & aangezogen, vonk gecontroleerd, gecheckt op valse lucht door de brommer te starten en dan remreiniger te spuiten op de cilinderkop, spruitstuk... maar viel toch steeds uit. Heb toen nog de cilinderkop ervan gehaald en de cilinder bekeken, die zag er nog perfect uit, ging met mijn vinger over de cilinderwand en voelde geen krasjes of niks, als ik men duim op de bougie-opening houd voel ik ook dat ie nog compressie heeft. Heb dan ook het metalen spruitstuk losgehaald en het membraan bekeken, die zag er perfect uit en hij liet lucht door als ik erdoor blies. Dan ook maar eens de carter losgehaald en daar snel gekeken, alles ook perfect... Toch wilt hij maar niet starten zonder remreiniger, als ik zonder remreiniger probeer lijkt het wel of die wilt starten, de lichten beginnen een beetje te branden, maar starten doet hij niet. Ik ben ten einde raad en hoop hier iemand met ervaring / de gouden tip te vinden.

Alvast bedankt.
Cilinder is op
 
Back
Top