Honda sfx varioblokeersleutel

Vdp420

New Member
Ik heb een maandje geleden een honda sfx 50 cc gehaald. Dit is een 2-takt.

Er zit al een nieuwe uitlaat op en maar moet ook nog een ontgrensde cdi kopen (geen idee welke goed is). Een maat van mij heeft wel nog een malossi tc unit control cdi over dus misschien is dat een goeie?

Ik weet ook niet hoe ik de varioring er uit moet halen aangezien ik online nergens een varioblokeersleutel voor honda vind. Iemand tips?
 
Advertisement - register to remove this

Echt hard zal die niet lopen omdat ze vooral begrensd zijn op de vertanding. Deze is heel kort. Vandaar ook dat zo een ding heel vlot optrekt en onder je kont vandaan schiet. Deze scooter is een van de weinige 2takten die wel een toeren begrenzer heeft in de cdi. De Malossi cdi zal dus wel iets helpen. Varioring inderdaad met slagmoersleutel of heel voorzichting met een zuigerstop. Ik meen dat er niet echt een blokkeersleutel voor dit motorblok is.
 
Ik zou geen zuigerstop gebruiken om die vario los te halen,
als je de pistonlager in de cilinder lief hebt.
Dit zijn de blokjes die oa onder een Honda vision en dio zitten , daar zal vast wel een vario blokkeersletel voor te vinden zijn.
Je kan het met een slagmoer ook los krijgen maar je zal toch die blokkeersleutel nodig hebben om het weer vast te zetten,
dat kan je beter niet doen met een slagmoersleutel .
Ook krijg je vaak de moer niet meer los met normaal gereedschap als het met een slagmoersleutel is vast gezet ,
wat natuurlijk niet handig is als je onderweg bent en er gebeurt iets.

Edit, ik heb even gezocht maar ik denk dat je dan op deze bent aangewezen :
vario.png
 
Last edited:
Back
Top