Home entertainment pc's

Ik geloof dat het meer de cpu is die het er niet mee eens is. Ik kan dit wel voor je bekijken, ik heb Ice age 2 nog in full hd. Ik heb alleen geen betere AGP kaart om mee te testen (ik zat er wel aan te denken om er een betere koeler op t frotten, dan kan die kaart wat harder, misschien dat dat helpt)

anyway, het is het proberen zeker waard. Een X1600 was volgens mij net iets sneller als een 9800pro... (de 256mb versie) De 9800pro was vroeger een high-end kaart he, de x1600 nu budget.

Die Kef's zijn wel mooi, zal wel goed geluid uitkomen...

Ik heb hier in mn systeem ook een radeon 9800pro dus helaas kunnen we niet even de videokaart uitwisselen om te testen. Een andere koeler zal idd wel iets uitmaken, maar dan stijgt de geluidsproductie wel. Mijn systeem moet als het even kan absoluut geruisloos zijn. Anders stoor ik me er kapot aan. :)

Kijk hier eens.
http://tweakers.net/reviews/671/6

die zou full hd moeten afspelen, daar kan je ongeveer aan afleiden wat je nodig hebt.

Ja dat vind ik nog een behoorlijk systeem. Het moet voor de leuk zijn en niet een investering worden. Vandaar ook die optiplex. :)

www.team-mediaportal.com is een gratis open source programma, en het werkt bij mij beter dan media center.

Dit ziet er erg interessant uit. Icm Windows Xp Legacy (Uitgekleedde XP) scheelt dit denk in aanzienlijk in cpu belasting. Misschien even testen. :)
 
[IR]http://www.multimediapc.nl/images/remote%20MCE%20keyboard.jpg[/IR]

Handiger dan kast open toetsenbord en muis eruit, stoel erbij etc...
En zeker om de heb.
 
Ik wil eigenlijk zo'n dingetje 2de hands kopen om er een HE pc van te maken. Ze worden geleverd met PIV 2,2 / 2,6 / 2,8 GHz processoren en 256/512mb intern. Helaas wel een integrated videochipset dus er zal een los kaartje bij moeten. Dat is imho geen enkel probleem omdat er slots vrij zijn. Een low-profile kaartje met de gewenste aansluitingen en klaar. Even de behuizing netjes (laten) spuiten, glaszwart oid en het lijkt me een vette, keine en energiezuinige machine. :)

GX270%20(Medium).JPG

XBox Dell.. :p
 
[IR]http://www.multimediapc.nl/images/remote%20MCE%20keyboard.jpg[/IR]

Handiger dan kast open toetsenbord en muis eruit, stoel erbij etc...
En zeker om de heb.

ik heb die al tijdje. die muis is wel even wennen voor de meesten. Je moet niet vergeten los die reciever erbij te kopen
 
Ik heb thuis, een watergekoelde pentium D 3,8 ghz. Met 4 gb ddr ram en geforce 8800 gtx acs. Ik heb gister een dell 30 inch lcd scherm besteld. Dit is geen tv. specs hiervan zijn 2650 x 1900 op 8ms per seconde. Zal heerlijk tv kijken straks. Tevens moet ik dan ook binnekort een blueray speler kopen. voor de films.
 
@ Tinne

Neem aan dat je XP MCE hebt, gezien die download. Je moet iig die update hebben die op die stikker staat die erbij is geleverd.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik 'm zeker icm Vista aanbevelen, lijkt toch fijner te werken wat betreft de muisfunctie.

Er is overigens nog een universeel programmatje voor het configureren van MCE remote's, dat zou je eens kunnen proberen. Weet niet precies meer hoe het heet, dacht dat het een van deze tools was: http://www.byremote.com.au/downloads/default.asp?SCLASS=HIP

Je kan ook anders nog de forums proberen van thegreenbutton of de nederlandseversie, degroeneknop.

http://thegreenbutton.com/
http://www.degroeneknop.nl/
 
Wist ik veel dat hij 3x een "found new hardware" geeft... nu klopt alles. :*

En het werkt echt ok, toch veel negatieve dingen gelezen over de 'pointer" maar no problemo.. (mis alleen een CAPSLOCK AAN/UIT LEDJE)
 
Ik heb thuis, een watergekoelde pentium D 3,8 ghz. Met 4 gb ddr ram en geforce 8800 gtx acs. Ik heb gister een dell 30 inch lcd scherm besteld. Dit is geen tv. specs hiervan zijn 2650 x 1900 op 8ms per seconde. Zal heerlijk tv kijken straks. Tevens moet ik dan ook binnekort een blueray speler kopen. voor de films.

Koop PS3 , dan ben je goedkoper uit dan een aparte Blu-Ray speler. Plus je kan er meer mee als een Blu-Ray speler. Als ik me niet vergis in de prijzen. Tenzij er alweer iets nieuws op de markt zijn.. :p
 
Een media center met blu-ray speler heeft weer hele andere functies als een ps3 he... wat heb jij met dat ding? :+
 
ik wil deze even kicken.
ik heb nu een thuis pc een amd sempron 2600+ 768mb ram onboard video.

deze staat voornamelijk (altijd :p) aan om te downloaden voor de rest gebruik ik mijn laptop.

Nu dacht ik er aan om me bureau een omruimen en die pc ook op te ruimen als netwerk en stroom en de rest over RMD.
maar ik deze dan ook als Media bron naast me tv zetten.

Nu is mijn vraag wat voor video kaart heb ik nodig om op mijn al wat andere TV goed beeld te krijgen.

Ik heb alleen maar een scart aansluiting.
via mijn laptop heb ik over s-video naar me tulp -> scart op mijn TV alleen zwart wit beeld.

Stuurt S-video een NTSC signaal ?
 
Bij mij ook even een update, heb inmiddels met een klein budget een htpc gefixed:
Asus Pundit-R volgens mij, gewoon een barebone dingetje.
Cel 2.6ghz, 512mb, 80gb, Videokaart onboard (DVI) en DVD writer. Echt precies wat ik zocht en zit nog in een aardige en kleine behuizing ook. Aan de voorkant zit achter een klepje nog een PCMIA slot en een cardreader naast de gebruikelijke usb/firewire aansluitingen.

Picje (Erg brak, telefoon pic)
htpc.jpg


HD content zal vast niet lukken, maar daar heb ik voorlopig ook geen behoefte aan. Ga alleen nog de hd vervangen voor een 500gb schijfje en 512 geheugen bijprikken. Aansluiting is DVI -> HDMI en geeft echt een strak beeld.
Voor de bediening heb gebruik ik RMD of een draadloos logitech setje (muis/ramplank) die ik nog wel wil vervangen door een Microsoft MCE ramplank. Het geluid gaat over een logitech 2.1 setje.
Heb wel wat zitten rotzooien met het beeld op de tv. De onboard video bleef na elke reboot terug switchen naar een andere resolutie en hz en dus viel het signaal weg. Opgelost met good old fashion refresh lock :)
 
die speakurts heb ik ook neger :p Prima setje.

Verder doe ik weinig met MCE pc's :+ Ik kijk wel achter mn 22" TFT.
 
Back
Top