Home entertainment pc's

Ziet er nice uit Extera!

Ik zit er sterk aan te denken om dat tv meubel ook te kopen, alleen wil ik em dan zonder wieltjes monteren want dat vind ik persoonlijk niet zo mooi :)
 
*is nOOb

Je gaat er op gamen dus.
Oww, ik dacht dat jij wel op de hoogte was. :)

Ik wil er niet op gamen. Sterker nog ik speel haast geen enkel spelletje meer, ook niet op mn desktop. Het moet gewoon een media center worden waar alle films, muziek, etc op komen. Daarnaast moet dit ook beluisterd, bekeken en eventueel gebrand kunnen worden. Dmv een draadloos inet kaartje moet het ook nog eens kunnen downloaden en als algemene fileserver dienst doen.

De rede dat ik een losse videokaart wil is dat MCE volgens mij minimaal 128mb dedicated eist. Dus dat gaat waarschijnlijk niet goed lopen met onboard vga. Sowieso is de beeld acceleratie van een dedicated kaart al stukken beter.
 
De rede dat ik een losse videokaart wil is dat MCE volgens mij minimaal 128mb dedicated eist. Dus dat gaat waarschijnlijk niet goed lopen met onboard vga. Sowieso is de beeld acceleratie van een dedicated kaart al stukken beter.


Daarom vroeg ik het, ik dacht ook wel dat de m-atx kaart met onboard vga wel met MCE zou gaan...not. Dus alsnog (proppen!!!!!) een kaartje (passief) erbij. Op m`n tvkaart..in een hele vage manier ivm case.

lc02-index-1.jpg
 
Ah met risers :)

@ Xander, het systeem wat jij noemt kan misschien geen HD materiaal afspelen, ik weet niet of je dat van plan was, maar houd daar rekening mee.

Ik heb er zelf nu een P4 2,8ghz, 1gb mem en een 9800pro aanhangen, deze speelt wel 720p af, maar geen 1080p / 1080i (De reden dat ik dit wil afspelen is dat sommige films alleen in dat formaat op internet staan, ik vind zelf 720p mooi zat, zelfs mooier op een scherm wat ook native 720p is)

Ik heb nog een hobby pc staan waar ik (eind dit jaar pas) een mediacenter van ga maken (E6600, 1GB PC8000, X1600pro) Deze speelt probleemloos 1080p af.

Een fileserver / downloadserver is trouwens wel heerlijk! (heb hier een oude P3 draaien die continue usenet leegtrekt.)

Die planken heb ik trouwens net opgehangen, ik vind ze zelf wel mooi. De tv hangt als ik op de bank zit precies op oog hoogte. De hoogte is prima, misschien dat de foto een verkeerd beeld geeft.

Ik zit zelf nog even te kijken wat ik verder ga doen, een mooie speaker set voor de pc kopen, of een losse versterker met 5.1 speakers. Ik denk het laatse omdat dat veel meer aansluitmogelijkheden bied, en mooier geluid. (er staan soms setjes bij correct van rond de 500 euro, een instapmodel Harman Kardon met JBL speakers. Dat klinkt echt gruwelijk mooi)

Eerst maar een PS3 over 3 weken, de rest word een jarenplan :+
 
Als je het geld er voor over hebt moet je dus écht wel een losse versterkerset kopen. Zo'n pc 5.1 systeem kan gewoon nooit tippen aan een mooi HK systeempje bijv.

Ik zit hier nu met een set van Sony van €400,- maar soms wel spijt van, als ik de film ff écht hard wil, of ik draai wat lekkere muziek, dan zit ik al snel richting de max van de versterker, heel jammer en had als ik weer moest kiezen echt wel een wat ruimer budget genomen.

Net trouwens ff mijn pc met composiet aangesloten omdat ik nog geen geld heb voor een ander net schermpje (nu een 68cm breedbeeld), ff filmpje gestart en viel me niet eens tegen.
 
Ah met risers :)

@ Xander, het systeem wat jij noemt kan misschien geen HD materiaal afspelen, ik weet niet of je dat van plan was, maar houd daar rekening mee.

Ik heb er zelf nu een P4 2,8ghz, 1gb mem en een 9800pro aanhangen, deze speelt wel 720p af, maar geen 1080p / 1080i (De reden dat ik dit wil afspelen is dat sommige films alleen in dat formaat op internet staan, ik vind zelf 720p mooi zat, zelfs mooier op een scherm wat ook native 720p is)

Ik heb nog een hobby pc staan waar ik (eind dit jaar pas) een mediacenter van ga maken (E6600, 1GB PC8000, X1600pro) Deze speelt probleemloos 1080p af.

Grrrrristus! heb je zulke specs nodig voor het afspelen van 1080 HD? :o :o
 
Dat zeg ik niet :D die specs kan je vinden bij de 1080p filmpjes op de microsoft website. Ik zeg alleen dat mijn P4 2,8Ghz het niet vloeiend afspeelt :)

Dat die E6600 er geen problemen mee heeft verbaast me niets

@ Manta, ik denk dat ik inderdaad voor een losse set ga, dit duurt nog wel even hoor :+
Als ik eens een leuke H/K met JBL's in de aanbieding zie ga ik iig zeker even luisteren
 
Ik ga er vanuit dat het met een PIV 2,8 icm een goede videokaart (x1600 bv) wel zal lukken. De huidige generatie videokaarten laat een 9800pro vandaag de dag ook al alle hoeken van de kamer zien. :)

Ik heb hier een set JBL's staan waar ik in de loop van de tijd vervangers voor zoek. :)

Misschien een tip. De KEF Q4 is bij verschillende winkels in de uitverkoop voor 99e.

kef_q4.jpg
 
Ik geloof dat het meer de cpu is die het er niet mee eens is. Ik kan dit wel voor je bekijken, ik heb Ice age 2 nog in full hd. Ik heb alleen geen betere AGP kaart om mee te testen (ik zat er wel aan te denken om er een betere koeler op t frotten, dan kan die kaart wat harder, misschien dat dat helpt)

anyway, het is het proberen zeker waard. Een X1600 was volgens mij net iets sneller als een 9800pro... (de 256mb versie) De 9800pro was vroeger een high-end kaart he, de x1600 nu budget.

Die Kef's zijn wel mooi, zal wel goed geluid uitkomen...
 
vertel mij wat, heb 600gb volgedownload sinds 1 januari... en nix willen branden dan 8P

De luxe van geen cd erin proppen 8P
In de mce past geen hdd meer (nu 2, 60+250) Die 60 is prima voor windows etc. Mss dan ooit een externe erbij.
 
1 ding wat media center bij mij niet kan, is soepel dvd's afspelen 8p
Power dvd doet t wel perfect, mag ook wel op een sempron(:x) 2800 met een gb ram.

Meteen nog een vraag: hoe kan je andere taal ondertitels selecteren op een dvd met de afstandsbediening?
 
Ik heb geen gezeik met windows media center.

ik heb geen super snelle pc, media center draait echt bagger op dat ding.
Media Portal draait veel soepeler, plus dat je veel meer extra dingen kunt toevoegen zoals uitzending gemist e.d.

Ook word media portal constant doorontwikkelt omdat het open source is
 
ik heb geen super snelle pc, media center draait echt bagger op dat ding.
Media Portal draait veel soepeler, plus dat je veel meer extra dingen kunt toevoegen zoals uitzending gemist e.d.

Ook word media portal constant doorontwikkelt omdat het open source is


Ik heb ook geen snelle pc. Maar het draait toch aardig soepel hoor. Je kan gewoon uitzending gemist (ook van tien) gewoon toevoegen. Voorlopig niets echt te klagen...
 
Zo, eindelijk klaar hier.

< feuteus >

Het scherm is een 37" HD ready scherm van het merk Tatung (ben er erg blij mee en tevreden over voor slechts 1000 eurie) De pc die eraan hangt is geen mediacenter, dat komt nog wel als ik een nieuwe pc koop eind dit jaar...
Ik moet zeggen, zo op de bank achter de pc zitten is zwaar relax

DIK ! Netjes Mark. :) Zijn dat allemaap PS2 spellen daarboven of ? :P
 
Nee dvd's, pc spellen / software / back-ups & PS2 spellen in homemade hoesjes, zodat ze er mooi uitzien naast mijn PS2 spellen :P In dat zwart staat DVD, PC-CDROM of Playstation 2 :)

hoesjes in kleur printen kost veels te veel inkt :+
 
Back
Top