Home entertainment pc's

Ik weet niet waar ik het gelezen heb misschien ook wel hier,
dat je een xbox 1 kan gebruiken als film afspeel slet.

Is dat dan hdd er in met avi en hij kan die afspelen .. maar speelt deze ook divx is en avi met een los srt bestand ?

Je kunt je Xbox ook mediacenter maken ja, ze maken er zelfs een speciaal programma voor.

Als je een nieuwe chip laat plaatsen kun je je hdd ook uitbreiden. Hierdoor kun je via FTP films/albums/foto's enz op je xbox zetten en die zijn allemaal via xbox mediacenter programma toegankelijk.

Ben ik ook van plan binnekort :+
 
Om dit ff te kicken:
Ben van plan de boel hier qua home cinema wat up te graden. Ik heb nu:
Philips plasma 42inch, hd ready schijnt.
denon 2 kanaals amp(reeds verkocht)
infinity zuilen(staan te koop)
pioneer dvd speler(ook te koop)

Wat komt er voor in de plaats:
-surround receiver, bv die onkyo die een award heeft, weet type nr ff niet uit mn hoofd
-surround speakersetje, moet ivm ruimte aan de muur
-wellicht een andere tv, fullhd.

Als bron wil ik hier denk een ht pctje voor maken. Maar wat heb ik nodig? De eisen zijn dat ik er 1080i of p(wat is het verschil eigenlijk?) op af kan spelen ivm toekomst etc. En een goede uitgang die op de receiver kan dus 5.1 digitaal.
Kan een apple tv dit? Zoja is de keuze in principe snel gemaakt, ik gebruik ook een apple als laptop. Ik moet er ook mee kunnen downloaden of iig films van mn laptop op kunnen zetten via wifi oid.
 
ben benieuwd joost, ik zit zelf ook aan zoiets te denken maar dan zonder hele pc gedoe... bestaat er geen hardeschijf wat je aan je tv kan koppelen.. leuk menutje dvd's huren en dan erop branden/saven?


iets gemakkelijks dus?
 
ben benieuwd joost, ik zit zelf ook aan zoiets te denken maar dan zonder hele pc gedoe... bestaat er geen hardeschijf wat je aan je tv kan koppelen.. leuk menutje dvd's huren en dan erop branden/saven?


iets gemakkelijks dus?


Met een losse HDD gaat je dat niet lukken, mocht je dat bedoelen...
Er moet altijd nog een systeempje aan hangen dat het beeld via scart/hdmi vangt, het processed en daarna op harddisk/dvd brand.

Om dvd's over te branden kun je het toch beter bij 'het hele pc gedoe' houden :p
 
PS het moet er ook redelijk uitzien
uiterlijk apple tv
[X] geschikt
[ ] ongeschikt

Apple tv is zeker wel een leuk ding en geen superhoge prijs.
Ik heb nog geen reviews gezien/gehoord maar de specs zijn goed.
De eisen die jij noemt zijn iig mogelijk.
HDMI 1080i en 5.1 geluid via optical audio.

Je bent een apple gebruiker zie ik, maar er is ook een goede optie van linksys die mac én windows ondersteund:
http://www-nl.linksys.com/servlet/S...nksys/Common/VisitorWrapper&lid=8673186037L00

Ding is €120 goedkoper maar werkt met een externe HDD die niet bijgeleverd is.
 
@ Joost: Ik ben zelf aan het kijken voor een Marantz 4001. Lijkt me een prima reciever.
Heeft ook 2x hdmi out :D

Is idd ook een net ding maar die werkt nog met hdmi 1.1 ipv 1.3
Ben er qua receiver nog niet helemaal uit, de marantz receivers zijn wel erg mooi om te zien.
 
Ik heb hem even gehoord met een JBL setje (200.5) en dat was echt super.
Ik ben benieuwd hoe hij klinkt met een setje KEFs
 
En daar kan je dan gewoon MAC OS opzetten? Was gister ff bij apple store en die zeiden dat tv geen 1080 aankan. Mac Mini zou dit wel kunnen, @ 599 eur.
Zou zoiets niet wat zijn?
http://tweakers.net/reviews/671/6/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-maart-2007-pagina-6.html

Vreemd, in de specsheet staat het wel gewoon vermeld:
http://www.apple.com/appletv/specs.html

Dat setje wat jij vermeld zou ik persoonlijk veel leuker vinden. Op deze manier kun je alle kanten op, ook qua upgrades etc. Daarnaast als er iets kapot gaat kun je dat individuele onderdeel gewoon makkelijk zelf vervangen, dat verhaal gaat bij de apple machines sowieso niet op.
 
Vreemd, in de specsheet staat het wel gewoon vermeld:
http://www.apple.com/appletv/specs.html

Dat setje wat jij vermeld zou ik persoonlijk veel leuker vinden. Op deze manier kun je alle kanten op, ook qua upgrades etc. Daarnaast als er iets kapot gaat kun je dat individuele onderdeel gewoon makkelijk zelf vervangen, dat verhaal gaat bij de apple machines sowieso niet op.

Video formats supported
H.264 and protected H.264 (from iTunes Store): Up to 5 Mbps, Progressive Main Profile (CAVLC) with AAC-LC audio up to 160 Kbps (maximum resolution: 1280 by 720 pixels at 24 fps, 960 by 540 pixels at 30 fps) in .m4v, .mp4, and .mov file formats
???


Misschien een rare vraag maar kan je op die pc van die tweakers link ook gewoon mac os installeren? of kan daar alleen windows op.
 
Met veel geluk en gepiel zou het kunnen, maar ga hier NIET vanuit.

Ik ga zelf in de toekomst kijken naar een mediacenter met windows XP / Vista en mediaportal. Eerst even een nieuwe server fixen, ik wil alles via het netwerk streamen en niet meer zeuren met het branden van schijfjes.
 

Er staat wel iets over 1080i:
Enhanced-definition or high-definition widescreen TVs capable of 1080i 60/50Hz, 720p 60/50Hz, 576p 50Hz (PAL format), or 480p 60Hz

Lijkt me dan toch dat ie dat gewoon ondersteund?

Misschien een rare vraag maar kan je op die pc van die tweakers link ook gewoon mac os installeren? of kan daar alleen windows op.

Ik weet wel dat er altijd een soort wedstrijdje van gemaakt wordt om apple zo snel mogelijk na een release voor lul te zetten, door de nieuwste mac os te kraken voor gewone x86 pc's. Hier zo'n artikeltje erover:
http://tweakers.net/nieuws/41174/recente-versie-mac-os-x-gekraakt-voor-x86-gebruik.html

Het precieze hoe en wat over mac os op een pc weet ik niet, maar daar kan google je vast verder mee helpen.
 
Volgens mij word er met die specs bedoeld dat je tvs die dat kunnen erop aan kan sluiten, maar dat spreekt voor zich. De maximale resolutie is volgens mij gewoon 720p.
wel jammer van mac os, wist ik niet
 
Je kunt je Xbox ook mediacenter maken ja, ze maken er zelfs een speciaal programma voor.

Als je een nieuwe chip laat plaatsen kun je je hdd ook uitbreiden. Hierdoor kun je via FTP films/albums/foto's enz op je xbox zetten en die zijn allemaal via xbox mediacenter programma toegankelijk.

Ben ik ook van plan binnekort :+
Zonder chip ook wel :*

lekker softmodden en aan je LAN knallen :p
 
Back
Top