hoeveel khw :? word scooter ingenomen

bennozzz

Well-Known Member
kaniemand mij hier vertellen bij de hoeveel khw of bij de hoeveel km/h een scooter word ingenomen

wantik heb gehoor dvanaf 1 januari dat alle opevoerde scooters worden ingenomen :'(
wie verteld mij hoeveel hij nog mag lopen ?


het liefst ff in een PM alvast bedankt namens LB tuning.
 
Advertisement - register to remove this

het is KW , dan hebben ze het nogal druk , aangezien ongeveer 90 % van de brommers in Nederland wel te hard lopen..

ze zeggen dus dat he scooter bij de 2e keer in beslag wordt genomen , ik heb persoonlijk nog nooit iemand gehoord die dit daadwerkelijk gehad heeft. de gevallen die die ik ken waarbij de scooter is ingenomen kregen allen hun scooter later weer terug..
 
ja, maar wel vaak zonder de 'snelle onderdelen' en na een aantal maanden :p
Maarja hier is het d8 ik (Hilversum), na 3x 2kw = scooter inname!

En die regels vanaf januari. Daar hoor ik veel over, maar heb er nog nix in de krant over gelezen oid :p
 
C4rN said:
hier doen "ze" het nog steeds, en tsjah, er mag zo veel niet.


dan zou ik er wat aan gaan doen , ze mogen het niet doen simpel

ga je toch aangifte doen van diefstal? want het is gewoon stelen , vroeger mochten ze dat doen , nu niet meer..
 
bennozzz said:
kaniemand mij hier vertellen bij de hoeveel khw of bij de hoeveel km/h een scooter word ingenomen

wantik heb gehoor dvanaf 1 januari dat alle opevoerde scooters worden ingenomen :'(
wie verteld mij hoeveel hij nog mag lopen ?


het liefst ff in een PM alvast bedankt namens LB tuning.


op de 2Kw word hij meestal ingenomen.. althans tot nu toe, k denk ook niet dat ze zo snel kunnen zeggen dat ze elke scooter innemen die ietsje te hard gaat want dan kan je mss zelfs nog de omaatjes op scootertjes oppakken die net iets te hard gaan...(of mensen die zonder dat ze het weten onbegrensd rijden door 2ehands overkopen)

want het is ook niet duidelijk voor hoeveel km/u 1Kw staat.. dat is nooit duidelijk want het schijnt nog wel eens te verschillen, maar dat heb k van horen zeggen... :)

'wie verteld mij hoeveel hij nog mag lopen ?'

lijkt me logisch he... of moet je weer terug bromfietsexamen doen? :p
gewoon nog steeds de normale normen zoals die altijd al zijn binnen en buiten de bebouwde kom... ;)
 
melf #50 said:
dan zou ik er wat aan gaan doen , ze mogen het niet doen simpel

ga je toch aangifte doen van diefstal? want het is gewoon stelen , vroeger mochten ze dat doen , nu niet meer..

meestal word het gedaan wanneer er sprake is van een grote overschrijding van de geluidsnorm...(meestal alleen uitlaat verdere onderdelen worden met rust gelaten) dus erg veel meer dan de normale 98Db (zoveel was et toch? :p )
 
Yep is denk ik ook zo CiRoX alleen onderdelen eraf halen mag naar mijn weten ook niet nee. en doen ze het toch gewoon aangifte doen :X.
En zowiezo denk ik niet dat Politie Mensen het fatsoenlijk eraf halen maar gewoon op de beunmanier
 
CiRox said:
meestal word het gedaan wanneer er sprake is van een grote overschrijding van de geluidsnorm...(meestal alleen uitlaat verdere onderdelen worden met rust gelaten) dus erg veel meer dan de normale 98Db (zoveel was et toch? :p )
97DB :+
 
Ik dacht dat er in september 2005 een kenteken komt voor de brommer. Die moet je dan ook hebben om te kunnen verzekeren anders is ie niet gekeurd.
 
niet voor het kenteken

er word alleen op framenummer en bloknummer gecontroleerd (misschien toelatingsnummer)

en eigenlijk word het alleen maar ingevuld op kenteken aanvraagformulier

RAZMA said:
Toekomst...

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben net terug van een vergadering van de Bovag over de toekomst van de 'bromfiets'...

Wat betreft de kentekening...
* Bijna alles is zeker dat de kentekens er komen (september 2005)
* Het is de bedoeling dat je naar de dealer gaat dan, je scooter laat 'schouwen' waarna alle gegevens worden opgeschreven en doorgegeven aan de RDW (oa framenummer, bloknummer (geloof ik), type, merk enzo.
* Het is voornamelijk een administratieve registratie (de keuring op geluid, emissie en snelheid hebben ze maar in de vergeethoek gedrukt gelukkig)
* De kentekens worden plaatjes van +/- 7x14 cm of iets van 10x12cm ofzo. Snor blauw met wit en brommer geel met zwart. De kosten zullen ongeveer een 50 euro bedragen (staat absoluut nog niet vast)

Aan de andere zijde zijn er nog tientallen discussies voor alles van start kan gaan: oa wat moet er gebeuren na bijv. een total loss etc...

Wat betreft het opvoeren...
Alle Bovag dealers zullen het verbod op opvoeren krijgen. Niet enkel kits en uitlaten, maar ook onbegrenzen enzo..
Dit zal denk ik in een korte periode van start gaan...

Wat betreft het praktisch examen...
De lopende projecten worden binnenkort geëvalueerd en de resultaten bekeken, waarna ook dit punt zal voorgelegd worden aan de minister...

Wat betreft de leeftijdsverhogen..
Dit is wellicht het grootste punt van discussie... De overheid is nog steeds overtuigd dat juist 16 jarigen dé probleemgroep zijn. Het standpunt om de leeftijd op te trekken naar 17 zijn ze dus heel strikt in, maar vooral ook erg gedreven... Voor de zomer worden opnieuw een aantal voorstellen ingediend bij de 2e Kamer om alles te bespreken en (waarschijnlijk) eind deze zomer een uitspraak hierover. Bovag probeert dit besluit te verplaatsen naar begin 2007 en voor die tijd te bewijzen dat ze het ongevallenaantal kunnen terugdringen door anti-opvoer preventie (onder andere).

Indien 'Europa' beslist dat er vanaf 16 jaar met een bromfiets gereden mag worden moet Nederland zich hier aan houden. Tot hiertoe omvatten de besprekingen wel dat de leeftijd verlaagd mag worden naar 14 of 15 naar wens van elk Europees land. Indien Nederland tot deze Europese raad kan doordringen om ook een afwijking naar 17 jaar toe te laten kunnen de plannen van de minister dus gewoon ook doorgaan...

Paar vraagjes aan jullie:
* Kennen jullie Bovag en weten jullie ook wat ze doen?
* Weten jullie of je dealer Bovag lid is of niet?
* Houden jullie rekening mee of je bij een Bovag dealer gaat of niet?
 
Back
Top