hoeveel boete?

tomslabbinck

Well-Known Member
ik ben van belgie en enkele dagen geleden heb ik op de rollen moeten staan, ik ging 62,klasse B. Hoeveel zou de boete ongeveer zijn, het is de eerste keer dak ik gepakt wordt.
zal ik voor het gerecht moeten komen of zal ik een brief krijgen met een boete van 150€. en als ik voor het gerecht moet komen hoeveel kan ik minstens en maximum krijgen? iemand een idee.
ik had gelezen op een forum van scooterfreaks dat je in de wetgeving een klacht kan indienen waaraan de flikken zich moeten houden bvb die persoon die erop zit minstens 75 kg wegen...
kan je bezwaar indienen daarvoor? of geldt dit alleen in nederland?

tips, commentaar, informatie, hulp, of een site van de belgische wetgeving..... dus ALLES is welkom

alvast bedankt tom
 
Advertisement - register to remove this

ik reed ook 62 kilometer per uur en ook in Belgie , nu moet ik 10 mei voor de politierechtbank komen dus dan weet ik je het wel te zeggen :)
 
Je bent uwen brommer een maand kwijt. Dan moogt ge hem gaan halen bij Quireynen in Malle en moet ge daar de stallings kosten betalen.
Dan derna krijgt ge nog een brief bij u thuis wanneer ge moet voorkomen
Maar den eerste keer is u boete ni zo zwaar. Ge krijgt een groot deel voorwaardelijk
 
62 km/h en dan 500 euro boete en 2 maanden rijontzegging?

Hier in NL als je meer dan 2 kw hebt , dus als je bijv. 125 km/h rijdt of harder max. 225 euro boete.

in NL krijg je pas een boete als je omgerekend boven de 55 km/h komt, dus voor die 62 km/h zou je in NL misschien 20 euro boete hebben gehad :X

wat een hopeloos scooter beleid hebben ze daar toch, lawine pijlen, bloembedden van 50 kilo kruit mag allemaal, maar 62 km/h rijden neenee, dat is ZWAAR verboden.
 
Last edited:
en toch is het zo maat van mij reed 97 op de rollen en die moet ook nog voorkomen dusja da zal ook nie al te best zijn voor hem
 
Back
Top