Hoe werkt het met de rollerbanken die maar tot 70 gaan?

Ik had gezien dat de nieuwe fatbike/brommer rollerbanken maar tot 70 gaan, maar hoe werkt dat dan. Want als ik mijn scooter 160 laat lopen kunne ze dat toch niet weten? Kunnen ze scooter uberhaupt nog in beslag nemen als ze alleen weten dat hij 70+ gaat?
 
Advertisement - register to remove this

Dus ik kan mijn scooter zo hard als ik wil laten lopen en er vanaf komen met boete en wok
en de boete kunnen ze zo opvoeren zoals rijden zonder rijbewijs (als je geen motor rijbewijs hebt) + de boete voor de constuctie snelheid en pakken ze je zelfs met 30 te hard dan ook rijbewijs kwijt en de boete voor de snelheid en een AMG
Al met al is dan 1500 euries nog niks
neem je daar het orgineel maken en de RDW keuring mee dan word je daar niet gelukkig van denk ik.
Post automatically merged:

Ja begrijp ik maar ik wil m zgm opvoeren totdat ze m niet meenenen
Zodra ze maar het vermoeden hebben van een grotere cilinder gaat ie mee en 70+
Post automatically merged:

Ja begrijp ik maar ik wil m zgm opvoeren totdat ze m niet meenenen
verdiep je eens in de wet en het fanatisme van justitie om zeker de fatbikes en opgevoerde brommers uit het verkeer te halen.
Dit word steeds erger.
Gewoon omdat de jeugd zich steeds meer te pletter rijd op dat snelle spul omdat ze zich niet kunnen beheersen en graag willen laten zien wat ze kunnen.
(of eigenlijk niet kunnen)
 
Last edited:
en de boete kunnen ze zo opvoeren zoals rijden zonder rijbewijs (als je geen motor rijbewijs hebt) + de boete voor de constuctie snelheid en pakken ze je zelfs met 30 te hard dan ook rijbewijs kwijt en de boete voor de snelheid en een AMG
Al met al is dan 1500 euries nog niks
neem je daar het orgineel maken en de RDW keuring mee dan word je daar niet gelukkig van denk ik.
Post automatically merged:


Zodra ze maar het vermoeden hebben van een grotere cilinder gaat ie mee en 70+
Post automatically merged:


verdiep je eens in de wet en het fanatisme van justitie om zeker de fatbikes en opgevoerde brommers uit het verkeer te halen.
Dit word steeds erger.
Gewoon omdat de jeugd zich steeds meer te pletter rijd op dat snelle spul omdat ze zich niet kunnen beheersen en graag willen laten zien wat ze kunnen.
(of eigenlijk niet kunnen)
Je zult geen boete krijgen voor het rijden zonder rijbewijs, het blijft een bromfiets omdat dat op de kentekencard staat.
Behalve als dit ondertussen veranderd is.
Gedoe met de verzekering als je een ongeluk krijgt is wel een probleem
Screenshot_20240701-173834.png
 
Je zult geen boete krijgen voor het rijden zonder rijbewijs, het blijft een bromfiets omdat dat op de kentekencard staat.
Behalve als dit ondertussen veranderd is.
Gedoe met de verzekering als je een ongeluk krijgt is wel een probleem
Dat heb ik ff gemist dan

Als voorheen je zundapp te snel liep kreeg je hem vaak terug zonder je snelle spul. Of als pakketje schroot.
Als je stepjes had ipv trappers kreeg je hem in zijn geheel terug want hij viel dan onder een andere wetgeving (motor)
Je kreeg dan wel een bekeuring voor het rijden zonder rijbewijs. Meestal na voorkomen.
AM bestond toen nog niet certificaat ook niet.
(zo ik ben oud) :sweatsmile:
 
Dat heb ik ff gemist dan

Als voorheen je zundapp te snel liep kreeg je hem vaak terug zonder je snelle spul. Of als pakketje schroot.
Als je stepjes had ipv trappers kreeg je hem in zijn geheel terug want hij viel dan onder een andere wetgeving (motor)
Je kreeg dan wel een bekeuring voor het rijden zonder rijbewijs. Meestal na voorkomen.
AM bestond toen nog niet certificaat ook niet.
(zo ik ben oud) :sweatsmile:
Haha, ja al die regels veranderen door de tijd heen.
 
Ik had gezien dat de nieuwe fatbike/brommer rollerbanken maar tot 70 gaan, maar hoe werkt dat dan. Want als ik mijn scooter 160 laat lopen kunne ze dat toch niet weten? Kunnen ze scooter uberhaupt nog in beslag nemen als ze alleen weten dat hij 70+ gaat?
Als je zulke domme vragen stelt hoe wil je dan de 160 halen
 
en de boete kunnen ze zo opvoeren zoals rijden zonder rijbewijs (als je geen motor rijbewijs hebt) + de boete voor de constuctie snelheid en pakken ze je zelfs met 30 te hard dan ook rijbewijs kwijt en de boete voor de snelheid en een AMG
Al met al is dan 1500 euries nog niks
neem je daar het orgineel maken en de RDW keuring mee dan word je daar niet gelukkig van denk ik.
Post automatically merged:


Zodra ze maar het vermoeden hebben van een grotere cilinder gaat ie mee en 70+
Post automatically merged:


verdiep je eens in de wet en het fanatisme van justitie om zeker de fatbikes en opgevoerde brommers uit het verkeer te halen.
Dit word steeds erger.
Gewoon omdat de jeugd zich steeds meer te pletter rijd op dat snelle spul omdat ze zich niet kunnen beheersen en graag willen laten zien wat ze kunnen.
(of eigenlijk niet kunnen)
Ik ga een 70cc kopen waar 49cc op staat en ik ga met std uitlaat rijden dus het is eigelijk gewoon een sleeper build, dus ik maak mij niet echt druk over dat ze me gaan bekeuren als motor want ik geloof niet dat ze er zoveel moeite in gaan doen en de hele boring gaan opmeten enzo
 
Als voorheen je zundapp te snel liep kreeg je hem vaak terug zonder je snelle spul. Of als pakketje schroot.
Als je stepjes had ipv trappers kreeg je hem in zijn geheel terug want hij viel dan onder een andere wetgeving (motor)
Je kreeg dan wel een bekeuring voor het rijden zonder rijbewijs. Meestal na voorkomen.
AM bestond toen nog niet certificaat ook niet.
(zo ik ben oud) :sweatsmile:
Chroom spatbordje mocht ook al niet, moest 30cm wit zijn.
Stuurtje 1mm breder dan 75cm ook bekeuring.
:rolleyes:


Ik ga een 70cc kopen waar 49cc op staat en ik ga met std uitlaat rijden dus het is eigelijk gewoon een sleeper build,
Huh, wat heeft de tekst op een cilinder te maken met de snelheid die je haalt op een rollerbank.
Het zal de agent worst zijn wat er op die cilinder staat en of dit een 50cc of iets anders is, rijdt hij te hard krijg je gewoon een wok.
 
Back
Top