Hoe werkt dat nou, helicoil?

Manu76

Burn and rise...
Hoi,

Yamaha neos 2t 2005 brom...

Heel simpel, het draad (M8) waar de rechter spiegel ingedraaid moet worden is op. (Was zo bij aanschaf)

Draadtappers van die goedkope troep werken niet goed genoeg!

Dus ik zat te denken aan helicoil. Maar hoe werkt dat nou precies? Ik wil rechts dus een spiegel in kunnen indraaien. Onzin als, dan laat je de rechter spiegel toch weg enz. Sta ik niet op te wachten.

Ik kan natuurlijk ook een ander handvat bestellen.

Misschien kan en wil iemand mij hiermee helpen, uitleg?

Liefst niet te duur wegens...

Ik hoor het wel.

Groet Manu
 
Advertisement - register to remove this

Wat Hap zegt, als je een helicoil set koopt zitten er vaak de boren, gereedschap om de helicoil erin te draaien bij.

Om een m8 helicoil te kunnen plaatsen boor je het gat met de juiste boor, hier tap je draad in, wss M10. Nu pak je de helicoil en zet je op het gereedschap die bij het setje zit om de helicoil zelf in hetgetapte gat te draaien. Doe ook een beetje blauwe loctite aan de helicoil.
 
Let wel ik zeg niet dat een helicoil M10 tap is, de tap voor een helicoil M8 is toch een speciale maat gemaakt voor de helicoil er precies in te draaien.
Bij een helicoil heb je dus geen verloopje nodig.
Maar ik heb M10 tappen en zou het dus oplossen met een verloopje of je koopt een andere spiegel met een rechtse M10 draad.
Helicoil setjes zijn ook prijzig.
 
Dank jullie mannen voor de informatie. Ik ga hier over nadenken. Misschien heb ik ook een andere optie. Maar dat bekijk ik morgen.

Ik laat het weten.

Gr manu
 
Back
Top