Een scooter kopen hoe werkt dat met verzekering?

LS-R

Well-Known Member
Heey,

een vriend van mij verkoopt zijn gilera typhoon voor 75 euro
ik ben zelf 18 en wil al een tijde ene scooter maar heb op dit moment geen geld voor verzekring of wat dan ook het geld leen ik van me vriendin
het probleem hoe moet ik hem overschrijven ik heb geen rekeing nummer
kan ik hem op me eige naam zetten als ik een rekening nummer aanmaak? en hoe gaat dat dan gewoon 1 keer 11,50 betalen voor de overschrijving en dan klaar of? komt er nog meer.
en als ik hem heb me ouders weten van niks dus ontvang ik briefen ofzo? en de verzekering kan ik niet betalen dus doe ik er ook nog niet op of gebeurt dat automatisch?

Gr RIck
 
Advertisement - register to remove this

die scooter jun je gewoon op het postkantoor op naam zetten en contant betalen.
staat hij dan op naam ben je ook verplicht een verzekering af te sluiten op die scooter.
en daarvan krijg je de polis en de groene kaart toegestuurd per post naar het woon adres wat jij opgeeft.
simpel zat.
de betalingen van die verzekering kan in termijnen of per jaar.
maar dat is afhankelijk van de verzekeringsmaatschapij.
en dan natuurlijk via aceptgiro kaart of via internet bankieren betalen.
 
Sommige verzekeringen kan je gewoon het geld op de rekening storten ipv afschrijving of overschrijving, maar dat kost geloof ik wel extra.

Let wel dat een scooter zelf ook geld kost ! Benzine, onderhoud etc. en voor 75 Euro kan je niet verwachten dat hij probleemloos (dus zonder extra kosten) gaat blijven rijden.

En zonder verzekering rijden is gewoonweg dom ! Niet alleen voor jezelf, maar ook alle betrokken gedupeerden als je een ongeval hebt.
 
Back
Top