Hoe werkt een druppellader/acculader Vespa

erikks

Well-Known Member
Beste vrienden,

Ik heb een Vespa S 2takt 25km/h (blauw kenteken), een half jaar niet op gereden, en nou start ie niet meer elektrisch op, alleen via kickstart..
onlangs heb ik een acculader/druppellader aangeschaft, een universele.

ik weet alleen bij God niet hoe dit werkt, er zat ook geen gebruiksaanwijzing bij. ik ben een ontzettende n00b op technisch gebied van scooters, auto's en noem het maar op, ik weet amper waar de accu zit. :'( dus als iemand mij de weg wijs kan maken, ben ik diegene eeuwig dankbaar. alvast bedankt..
 
Advertisement - register to remove this

Als je weer rijdt, dan laadt je accu gewoon langzaam op. Als ie niet brak is geworden na lange tijd stilstaan en dus behoorlijk leeg is, moet je wel even wat kilometers rijden om die weer vol geladen te krijgen.

Ik probeer je accu te vinden op:
http://www.easyparts.nl/choosedrawi...Onderdelen_Vespa_Vespa_S_50_4T_2V_25KM-H.html

Maar het valt niet echt mee. Heb zelf eigenlijk geen ervaring met die 4 taktjes. De grootste kans heb je als je onder je zadel gaat zoeken.

En dat aansluiten...vrij simpel. Je accu zit met twee kabels vast, losmaken, accu eruit, aansluiten op druppellader met die klemmetjes.

Brand verlichting e.d. wel? Anders is je accu gewoon brak geworden na die half jaar stilstaan. Nieuwe accu erin dus
 
ik heb een 2takt..
Verlichting doet het wel... Alarm, richtingaanwijzers, benzinemeter doen het niet..
rood/zwart , +/-??
maakt het uit welke ik eerst loskoppel bij het eruit halen van de accu, en maakt het uit welke ik als eerste vastkoppel nadat accu geladen is.
 
Die accu gaat echt nooit opladen met een druppellader.
Je kan het nog proberen met een goede lader die met een curve laad, maar na een half jaar stilstaan is de kans klein dat die accu het ooit nog helemaal goed gaat doen.
 
Die accu gaat echt nooit opladen met een druppellader.
Je kan het nog proberen met een goede lader die met een curve laad, maar na een half jaar stilstaan is de kans klein dat die accu het ooit nog helemaal goed gaat doen.

die scooter is gloednieuw.. dus als ik een nieuwe accu koop, en ik rij een half jaar niet op de scooter, dan kan ik weer een nieuwe accu gaan kopen? :?
 
Back
Top