Hoe verhoog ik de top van mijn typhoon 2takt

Ibrahim

New Member
Yo drerries,

Heb een typhoon 2005 brom met de volgende setup:
70cc malossi
17,5mm dellorto
65 sproeier (hij verzuipt al bij 70)
Originele carter
6gr rollen
Varioring eruit
Variateur origineel
Gele drukveer
Trekveren denk ook standaard.
Standaard uitlaat ontgrenst


Alleen sinds ik die 70cc heb gaat hij evensnel als toen hij 50cc was alleen dat hij sneller optrekt. Ik dacht eraan dat als ik meer lucht krijg dat ik ook een hogere sproeier erin moet doen zodat ik meer kracht heb. Maar heb eigenlijk geen idee of het klopt of wat ik wel moet doen.
 
Advertisement - register to remove this

Yo drerries,

Heb een typhoon 2005 brom met de volgende setup:
70cc malossi
17,5mm dellorto
65 sproeier (hij verzuipt al bij 70)
Originele carter
6gr rollen
Varioring eruit
Variateur origineel
Gele drukveer
Trekveren denk ook standaard.
Standaard uitlaat ontgrenst


Alleen sinds ik die 70cc heb gaat hij evensnel als toen hij 50cc was alleen dat hij sneller optrekt. Ik dacht eraan dat als ik meer lucht krijg dat ik ook een hogere sproeier erin moet doen zodat ik meer kracht heb. Maar heb eigenlijk geen idee of het klopt of wat ik wel moet doen.
nee als jij meer lucht krijgt merkt je scooter er niks van! (grapje)als hij bij 70 sproeier verzuipt dan word hij toch ergens gesmoord.
Welk luchtfilter heb je er op en indien standaard, is deze ontgrenst?
 
Hoe is je carburateur afstelling nu?

Luchtschroef stand?

Ik denk eerder aan valse lucht..
Even snel op top met zowel een 50cc als een 70cc is natuurlijk niet normaal
Post automatically merged:

Yo drerries,

Heb een typhoon 2005 brom met de volgende setup:
70cc malossi
17,5mm dellorto
65 sproeier (hij verzuipt al bij 70)
Originele carter
6gr rollen
Varioring eruit
Variateur origineel
Gele drukveer
Trekveren denk ook standaard.
Standaard uitlaat ontgrenst


Alleen sinds ik die 70cc heb gaat hij evensnel als toen hij 50cc was alleen dat hij sneller optrekt. Ik dacht eraan dat als ik meer lucht krijg dat ik ook een hogere sproeier erin moet doen zodat ik meer kracht heb. Maar heb eigenlijk geen idee of het klopt of wat ik wel moet doen.
Zou zoiezo de gele drukveer voor een Malossi witte drukveer vervangen en je luchtschroef vanaf dichtstand 1.5 slag open draaien. Verder zou ik even nagaan of je niet ergens valse lucht hebt bij één van je pakkingen
 
Er zit standaard een begrenzingsplaatje tussen je spruitstuk en je membraam. Daardoor functioneert de std 17.5mm carb als een 12.5mm. Ik weet niet of je deze er al uit heb gehaald? Veel mensen vergeten die namelijk, of weten helemaal niet dat deze bestaat/ er in zit.
 
nee als jij meer lucht krijgt merkt je scooter er niks van! (grapje)als hij bij 70 sproeier verzuipt dan word hij toch ergens gesmoord.
Welk luchtfilter heb je er op en indien standaard, is deze ontgrenst?
Hij is gewoon standaart, hoe ontgrens ik hem?
Post automatically merged:

Hoe is je carburateur afstelling nu?

Luchtschroef stand?

Ik denk eerder aan valse lucht..
Even snel op top met zowel een 50cc als een 70cc is natuurlijk niet normaal
Post automatically merged:


Zou zoiezo de gele drukveer voor een Malossi witte drukveer vervangen en je luchtschroef vanaf dichtstand 1.5 slag open draaien. Verder zou ik even nagaan of je niet ergens valse lucht hebt bij één van je pakkingen
En dan als ik die luchtschroef heb gedraaid moet ik dan ook weer spelen met de sproeier?
Post automatically merged:

Er zit standaard een begrenzingsplaatje tussen je spruitstuk en je membraam. Daardoor functioneert de std 17.5mm carb als een 12.5mm. Ik weet niet of je deze er al uit heb gehaald? Veel mensen vergeten die namelijk, of weten helemaal niet dat deze bestaat/ er in zit.
Hoe ziet dat eruit? Dan check ik het morgen.
 
Hij is gewoon standaart, hoe ontgrens ik hem?
Post automatically merged:

D3CBAE6B-9B59-4A50-ADC5-9112F4004DFC.png
En dan als ik die luchtschroef heb gedraaid moet ik dan ook weer spelen met de sproeier?
Post automatically merged:


Hoe ziet dat eruit? Dan check ik het morgen.
Het is een koperkleurig plaatje maar als je je spruitstuk loshaalt aan de kant van je membraan herken je hem direct. Zo zal het er ongeveer uitzien.
 
op het oog lijken de plaatjes nog best goed, rechtboven lijkt er een kleine kier te zijn, maar niks dramatisch. vevrangen door carbon is altijd aan te raden, maar is niet de oplossing voor het probleem dat je nu hebt.

Makkelijkste wat je nu kan doen is waar Telefonica al op hint, geef hem eens meer lucht en kijk of dit resultaat op levert, , trek bijvoorbeeld het schuim uit je filter en zet de 70 sproeier erin kijken wat er gebeurt. Werkt dit niet dan inderdaad kijken of een andere niet standaard uitlaat resultaat op levert.
 
Last edited:
Back
Top