Hoe warm mag een luchtgekoeld 70cc blok worden

Dit is bij een alu cilinder. Volgens mij hebben ze wel iets ander advies bij verschillende cilinders idd.

Alles moet inrijden imo. Een gehoorde cilinder is gewoon ruw. En nieuwe zuigerveren ook. Maar een zuiger gaat stationair al ongeveer 2000 keer op en neer. Dat is natuurlijk zo ingesleten.

Ik zeg gewoon paar 100 km wat extra smeren, niet te gek doen. Dan komt het allemaal wel goed. En als je dat niet doet komt het ook gewoon goed. Maar dan gaat het waarschijnlijk gewoon wat minder lang mee.
 
Dit is bij een alu cilinder. Volgens mij hebben ze wel iets ander advies bij verschillende cilinders idd.

Alles moet inrijden imo. Een gehoorde cilinder is gewoon ruw. En nieuwe zuigerveren ook. Maar een zuiger gaat stationair al ongeveer 2000 keer op en neer. Dat is natuurlijk zo ingesleten.

Ik zeg gewoon paar 100 km wat extra smeren, niet te gek doen. Dan komt het allemaal wel goed. En als je dat niet doet komt het ook gewoon goed. Maar dan gaat het waarschijnlijk gewoon wat minder lang mee.
ja prc
 
The cylinder should be run in for approx. 300 km with a 1:33 mixture to improve robustness and life expectancy.


Dit is wat stage 6 er zelf van vind.

In een 2 takt zorgt extra smering er ook voor dat vuil, kleine stukjes metaal etc, weggespoeld worden. Zorgt ook voor iets betere koeling.

Voor de rest wel met je eens, inlopen is op 2 takt veel minder van toepassing. Veel minder bewegende delen. Op een 4 takt is het belangrijker.
kijk, als een fabrikant het zelf zegt is er natuurlijk geen discussie meer nodig.
dat van dat vuil afvoeren is ook een goeie en is natuurlijk waarom het bij die viertakt/diesels ook na 1000 km/ 300 uur ververst moet worden.
 
Hou er wel rekening mee dat als je (fors) meer olie gaat toevoegen en dit in de benzine dan gaat je mengsel ook armer zijn wat grotere problemen kan geven.
 
Inrijden is zeker belangrijk. 300km staat ook aangeschreven bij veel instructies. daar aan houden.
extra olie toevoegen met inrijden is taboe. bougie zal vet slaan en veel koolvorming veroorzaken op de cilinderkop en zuiger.

oliepomp conform fabrieks instellingen. zie afbeelding. extra smering is overbodig met een malossi sport.
hittegraad 9 aanhouden (NGK BR9ES, Denso iriduim IW 27 of Champion RN2C)
 

Attachments

  • oliepomp afstellen piaggio.jpg
    oliepomp afstellen piaggio.jpg
    26.4 KB · Views: 7
Back
Top